ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 3
Рішення
сесії Ізюмської міської ради7 скликання
Від 22 грудня 2017 року
Про міський бюджет на 2018 рік №
Відповідно до статті 77 Бюджетного кодексу України та статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Визначити на 2018 рік:
- доходи міського бюджету у сумі 526979,9 тис. грн., у тому числі доходи загального фонду міського бюджету 518409,1 тис. грн., доходи спеціального фонду міського бюджету 8570,8 тис. грн., у тому числі бюджету розвитку 574,8 тис. грн., згідно з додатком 1 до цього рішення;
- видатки міського бюджету у сумі 526979,9 тис. грн., у тому числі видатки загального фонду міського бюджету 518409,1 тис. грн., видатки спеціального фонду міського бюджету 8570,8 тис. грн.;
2. Затвердити бюджетні призначення головним розпорядникам коштів міського бюджету на 2018 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами, у тому числі по загальному фонду 518409,1 тис. грн. та спеціальному фонду 8570,8 тис. грн. згідно з додатком 2 до цього рішення.
3. Визначити оборотний касовий залишок бюджетних коштів міського бюджету у сумі 50,0 тис. грн.
4. Затвердити на 2018 рік перелік об'єктів, фінансування яких буде здійснено за рахунок коштів бюджету розвитку міського бюджету згідно з додатком 3 до цього рішення.
5. Затвердити на 2017 рік резервний фонд міського бюджету у сумі 1000,0 тис. грн.
6. Затвердити перелік захищених статей видатків загального фонду міського бюджету на 2018 рік за їх економічною структурою:
оплата праці працівників бюджетних установ;
нарахування на заробітну плату;
придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів;
забезпечення продуктами харчування;
оплата комунальних послуг та енергоносіїв;
поточні трансферти населенню.
7. Затвердити в складі видатків міського бюджету кошти на реалізацію місцевих (регіональних) програм у сумі 4485,9 тис. грн. згідно з додатком 4 до цього рішення.
8. Відповідно до статей 43 та 73 Бюджетного кодексу України надати право фінансовому управлінню Ізюмської міської ради в особі начальника фінансового управління отримувати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, позики на покриття тимчасових касових розривів міського бюджету, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду, в межах поточного бюджетного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами з обов'язковим їх поверненням до кінця поточного бюджетного періоду.
9.Розпорядникам коштів міського бюджету забезпечити в першочерговому порядку потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати; на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами. Затвердити ліміти споживання енергоносіїв у натуральних показниках для головних розпорядників коштів міського бюджету на 2018 рік, виходячи з обсягів відповідних бюджетних асигнувань, згідно з додатком 5 до цього рішення.
Розпорядникам коштів забезпечити у повному обсязі проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами, та укладання договорів за кожним видом енергоносіїв у межах установлених відповідним головним розпорядником бюджетних коштів обґрунтованих лімітів споживання.
10. Установити, що у загальному фонді міського бюджету на 2018 рік:
до доходів належать надходження, визначені статтею 64 Бюджетного кодексу України, а також такі надходження: базова дотація; субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату допомоги сім`ям з дітьми, малозабезпеченим сім`ям, особам, які не мають права на пенсію, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, тимчасової державної допомоги дітям, тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, допомоги по догляду за особами з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю I групи, а також за особою, яка досягла 80-річного віку; субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), управління багатоквартирним будинком, вивезення побутового сміття та рідких нечистот; субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу; субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань; освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам; медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам; субвенція з обласного бюджету на здійснення переданих видатків у сфері охорони здоров’я за рахунок коштів медичної субвенції - на відшкодування вартості препаратів інсуліну та десмопресину під час забезпечення хворих на цукровий та нецукровий діабет – жителів відповідних адміністративно-територіальних одиниць через аптечні підприємства всіх форм власності; субвенція з Оскільського сільського бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків у сфері охорони здоров'я - за рахунок медичної субвенції з державного бюджету; інші субвенції (субвенція з обласного бюджету на проведення санаторно-курортного лікування інвалідів загального захворювання, інвалідів з дитинства, ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань", у санаторно-курортних закладах місцевої кліматичної зони (комплексна Програма соціального захисту населення Харківської області на 2016-2020 роки); субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом "гроші ходять за дитиною", оплату послуг із здійснення патронату над дитиною та виплату соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя.
11. Установити, що джерелами формування спеціального фонду міського бюджету на 2018 рік у частині доходів є надходження, визначені статтями 691, 71 Бюджетного кодексу України.
12. Установити, що розпорядники коштів міського бюджету беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі за загальним фондом бюджету тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік органами Державної казначейської служби України.
Зобов'язання, взяті розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених рішенням Ізюмської міської ради про міський бюджет, не вважаються бюджетними зобов'язаннями і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов’язань не здійснюються.
За наявності простроченої кредиторської заборгованості із заробітної плати, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії розпорядники бюджетних коштів у межах бюджетних асигнувань за загальним фондом не беруть бюджетні зобов'язання та не здійснюють платежі по інших заходах, пов’язаних з функціонуванням бюджетних установ (крім захищених видатків бюджету), до погашення такої заборгованості.
13. Установити, що керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальну допомогу, лише в межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах, одержувачі бюджетних коштів – у межах планів використання бюджетних коштів та фактично одержаних обсягів валових доходів.
14. Дозволити фінансовому управлінню Ізюмської міської ради в межах поточного бюджетного періоду здійснювати на конкурсних засадах розміщення визначених комісійно тимчасово вільних коштів міського бюджету на вкладних ( депозитних) рахунках з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду.
15. Надати право Ізюмському міському голові укладати договори про міжбюджетні трансферти між міським бюджетом та іншими бюджетами.
16. Додатки 1 – 5 до цього рішення є його невід’ємною частиною.
17. Призначити відповідальним за виконання даного рішення заступника Ізюмського міського голови з питань економіки та фінансів.
18. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань планування, бюджету та фінансів.
Ізюмський міський голова В.В.Марченко
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
ДО МІСЬКОГО БЮДЖЕТУ
НА 2018 РІК
Інформація про соціально-економічний стан м. Ізюм та
прогноз його розвитку на 2018 бюджетний рік, які покладено
в основу проекту бюджету
1.Оцінка тенденцій економічного розвитку міста
Пріоритетним напрямком роботи всіх структурних підрозділів Ізюмської міської ради, виконавчого комітету Ізюмської міської ради, підприємств, установ та організацій міста протягом 2017 року було виконання заходів направлених на розвиток економіки та соціальної сфери, прийняття конкретних рішень щодо регулювання соціально-економічних процесів, ефективності розв’язання економічного і соціального розвитку території, досягнення стабільності та зростання, з огляду на очікувані зміни в економіці, на ринку праці, в соціальній та гуманітарних сферах.
За січень-листопад 2017 року обсяг реалізованої промислової продукції по місту становить 303638,0 тис. грн., що на 74728,0 тис. грн. більше показника відповідного періоду 2016 року. Обсяг реалізованої промислової продукції на одну особу населення м. Ізюм становить 6,5 тис. грн.
Середньомісячна заробітна плата по м. Ізюм зросла на 34,3% і становить 5252,2 грн.
На обліку в Ізюмському міськрайонному центрі зайнятості зареєстровано 4069 осіб, рівень безробіття по м. Ізюм становить – 4,43% .
Найбільш масовою формою організації підприємства є мале підприємництво. Зростання підприємницької активності в цій сфері сприяє наповненню ринку товарами та послугами, вирішенню проблеми зайнятості, створення нових робочих місць.
В сфері малого бізнесу здійснює діяльність 3007 осіб, в тому числі 2003 фізичних осіб-підприємців, 1004 осіб - наймані працівники у фізичних осіб - підприємців.
Протягом поточного періоду 2017 року зареєстровано 198 фізичних осіб – підприємців та 12 юридичних осіб. Скасовано державну реєстрацію 371 фізичній особі та 11 юридичним особам.
Мережа підприємств торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування населення в місті становить 697 об'єктів, з яких 481 торговельний об’єкт, 111 об’єктів сфери послуг, 42 об'єкта ресторанного господарства, 45 аптечних закладів та 18 АЗС. Протягом поточного року за звітний період реалізовано послуг на 207313,4 тис. грн., в тому числі населенню – 9548,4 тис. грн.
Загальні обсяги пасажирських перевезень автомобільним транспортом на міських автобусних маршрутах загального користування за звітний період 2017 року склали 2173,2 тис. осіб. За рахунок компенсаційних виплат автоперевізникам на пільговий проїзд автомобільним транспортом з міського бюджету в сумі 450,0 тис. грн. забезпечено перевезення 667,9 тис. осіб пільгового контингенту.
На здійснення капітального ремонту автомобільних доріг в місті Ізюм в 2017 році з місцевого бюджету виділено 5771,9 тис. грн. На обслуговування та проведення поточного ремонту автомобільних доріг міста Ізюм з місцевого бюджету було виділено 2802,8 тис. грн. в результаті чого проведено поточний ремонт 17 автомобільних доріг та капітальний ремонт 5 вулиць.
Станом на 03.11.2017р. зареєстровано 31 об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), 10 з яких були створені шляхом перереєстрації ЖБК в ОСББ та 21 ОСББ новостворені, з яких 1 ОСББ зареєстровано у 2017 році. Таким чином з 224 багатоквартирних будинків житлового фонду в ОСББ увійшло 39 будинків.
Особлива увага була направлена на приведення у належний санітарний стан міста та ліквідацію стихійних звалищ. На ці потреби з міського бюджету було виділено 1 047,4 тис. грн.
Одним з пріоритетних напрямків роботи є розвиток інфраструктури міста. За 10 місяців поточного року укладено 5 договорів про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури міста на загальну суму 21,677 тис. грн.
Проведено роботу по впорядкуванню зовнішньої реклами. Протягом 2017 року укладено 2 договори на розміщення зовнішньої реклами.
Енергозбереження є одним із важливих чинників впливу на стабільне забезпечення підприємств, організацій, установ та населення енергоносіями. В місті впроваджуються заходи з енергозбереження та ефективного використання енергетичних ресурсів .
Протягом звітного періоду за рахунок власних коштів підприємств, бюджетів всіх рівнів та залучених інвестицій (кредити, гранти та інше) впроваджено 20 енергозберігаючих заходів на загальну суму 5526,9 тис. грн., що в 2 рази більше ніж в минулому році. Економія складає 0,293 тис. тон умовного палива.
Так водопровідно-каналізаційним підприємством міста проводилась робота по встановленню енергозберігаючих освітлювальних ламп, підприємством «Благоустрій міста Ізюма» для освітлення вулиць нашого міста в темну пору доби встановлено енергозаощаджуючих приладів освітлення типу LED на загальну суму 68,7 тис. грн., житловим ремонтно-експлуатаційним підприємством - 1 були замінені прилади освітлення на більше енергоефективні.
Понад 987 тис. грн. направлено на впровадження енергозберігаючих заходів Ізюмським приладобудівним заводом. Зокрема, це придбання менш енергоємного обладнання.
З метою підвищення ефективності використання енергетичних ресурсів, посилення енергетичної безпеки, покращення якості енергетичних послуг, захисту довкілля та забезпечення сталого розвитку громади на початку 2017 року Ізюмська міська рада приєдналася до Європейської ініціативи "Угода мерів".
В рамках співробітництва Ізюмської міської ради із Німецьким товариством міжнародного співробітництва GIZ в місті Ізюм реалізовано інфраструктурні проекти в закладах освіти Ізюмської міської ради, а саме :
«Реконструкція фасаду та існуючої покрівлі з влаштуванням горищного даху ДНЗ №12» ( виконані роботи по заміні застарілих дерев’яних вікон та вхідних дверей на енергозберігаючі, замінена система опалення та вводу теплової енергії, утеплення фасаду та проведена повна реконструкція даху. Загальна вартість проекту становить 10680,2 тис. грн.)
«Капітальний ремонт загальноосвітньої школи І-ІІІ степеня №2»(виконані роботи по заміні вікон та вхідних дверей, тривають роботи по капітальному ремонту системи опалення. Загальна вартість робіт складає 9133,3 тис. грн.
Розпочаті роботи по капітальному ремонту з впровадженням заходів по енергозбереженню та енергоефективності в дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 10.
За підтримки Уряду Німеччини та Українського фонду соціальних інвестицій в Ізюмській гімназії №3 було замінено вікна та двері на енергоефективні, зроблено ремонт аварійної частини покрівлі. Загальна вартість робіт складає 4500 тис. грн.
Розпочаті роботи по переобладнанню нежитлового приміщення по пр.Незалежності,65 в гуртожиток для внутрішньо переміщених осіб. Наразі тривають роботи. Загальна вартість робіт становить 8000тис.грн.
Вже кілька років поспіль Ізюм приймає участь в обласному конкурсі міні - проектів «Разом у майбутнє». За результатами конкурсного відбору виграли 7 проектних заявок. Переможцями, в рамках проекту було проведено ряд енергозберігаючих заходів.
На початку 2017 року Ізюмська міська рада прийняла участь в конкурсному відборі проектів та програм, які фінансуються за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку, за рахунок коштів якого в місті впроваджується проект "Капітальний ремонт будівлі стаціонарного корпусу відділення Ізюмської центральної міської лікарні" загальною сумою - 30238,85 тис. грн.
Отже серед багатьох чинників, від яких залежить постійне економічне зростання є інвестування. Залучення інвестицій - один із головних пріоритетів у роботі міської ради.
В рамках реалізації програми «Спеціальна ініціатива «Україна» з напрямку «Підтримка органів місцевого самоврядування України» Німецьким товариством міжнародного співробітництва GIZ також надана допомога закладам освіти, культури та соціального захисту населення у вигляді обладнання довгострокового використання загальною вартістю 1739,96 тис. грн.
В 2018 році головними завданнями залишаються забезпечення зростання надходжень за всіма основними податками, стимулювання економічного розвитку, забезпечення дотримання державних гарантій в оплаті праці, вжиття заходів щодо недопущення виникнення поточної заборгованості з виплати заробітної плати та погашення існуючої.
Значну увагу буде приділено розвитку комунального господарства, впровадженню енергозберігаючих технологій на об’єктах соціально-економічного значення міста.
2. Інформація щодо виконання міського бюджету за 11 місяців 2017 року.
Затверджений бюджет м. Ізюм (з урахуванням змін) за 11 місяців 2017 року виконаний по доходах на 102,3%: при плані 450245,0 тис. грн. фактично надійшло 460742,2 тис. грн., в тому числі по загальному фонду – на 100,9% (план – 443836,6 тис. грн., факт – 447627,9 тис. грн.), по спеціальному фонду – на 204,6% (план – 6408,4 тис. грн., факт – 13114,2 тис. грн.). В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 88365,1 тис. грн. або на 23,7%.
Обсяг міжбюджетних трансфертів в загальній сумі надходжень до міського бюджету склав 76%. За 11 місяців поточного року до бюджету міста надійшло міжбюджетних трансфертів в сумі 350285,1 тис. грн., в тому числі з державного бюджету – 345325,8 тис. грн., з обласного бюджету – 4233,3 тис. грн., з Ізюмського районного бюджету – 726,0 тис. грн.
З державного бюджету надійшли наступні трансферти: базова дотація в сумі 12730,8 тис. грн., освітня субвенція – 36879,1 тис. грн., медична субвенція – 51497,9 тис. грн., субвенція на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань – 1218,0 тис. грн., субвенції по соціальному захисту населення – 243000 тис. грн. (в т.ч. на виплату допомоги сім'ям з дітьми – 66500,9 тис. грн., на надання пільг та житлових субсидій населенню – 175023,2 тис. грн., на виплату державної соціальної допомоги на дітей - сиріт – 1475,9 тис. грн.). За 11 місяців з державного бюджету недоотримано кошти субвенцій на виплату пільг та житлових субсидій населенню в сумі 93,2 тис. грн., а також кошти субвенцій на виплату допомоги сім'ям з дітьми в сумі 1903,8 тис. грн. та на виплату державної соціальної допомоги на дітей - сиріт в сумі 241,8 тис. грн.
З обласного бюджету надійшли кошти в сумі 4233,3 тис. грн., з яких 2266,2 тис. грн. – за рахунок медичної субвенції з державного бюджету на відшкодування вартості препаратів інсуліну та десмопресину під час забезпечення хворих на цукровий та нецукровий діабет - жителів відповідних адміністративно-територіальних одиниць через аптечні підприємства всіх форм власності та 1967,1 тис. грн. – по інших субвенціях, з яких 1188,5 тис. грн. надійшло по загальному фонду та 778,6 тис. грн. – по спеціальному фонду. До загального фонду по інших субвенціях надійшли кошти на наступні цілі: на проведення відпочинку осіб, які безпосередньо брали участь в антитерористичній операції, у санаторно-курортних закладах Харківської області – 36,0 тис. грн., на проведення пільгового безоплатного зубопротезування інвалідів війни, у тому числі учасників АТО – 35,0 тис. грн., на проведення санаторно-курортного лікування інвалідів загального захворювання та інвалідів з дитинства – 586,2 тис. грн., на відшкодування вартості препаратів інсуліну та десмопресину – 269,0 тис. грн., на санаторно-курортне лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до 1-ї категорії – 68,3 тис. грн., на проведення санаторно-курортного лікування постраждалих громадян, віднесених до категорії 2 – 41,4 тис. грн., на співфінансування міні-проектів - переможців обласного конкурсу міні-проектів розвитку територіальних громад "Разом в майбутнє"– 152,6 тис. грн. До спеціального фонду по інших субвенціях надійшли наступні кошти: на оснащення навчальних кабінетів хімії, біології, фізики, географії та математики обладнанням – 480,8 тис. грн. та на співфінансування міні-проектів - переможців обласного конкурсу міні-проектів розвитку територіальних громад "Разом в майбутнє" – 297,8 тис. грн.
За 11 місяців п.р. з обласного бюджету недоотримано кошти по інших субвенціях в сумі 15,8 тис. грн. по загальному фонду на санаторно-курортне лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до 1-ї категорії.
З Ізюмського районного бюджету надійшли кошти в сумі 726,0 тис. грн., в тому числі 571,2 тис. грн. – за рахунок додаткової дотації з державного бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров'я та 154,8 тис. грн. – кошти іншої субвенції для надання багатопрофільної стаціонарної медичної допомоги населенню Ізюмською центральною міською лікарнею.
Всього за 11 місяців п.р. недоотримано трансфертів на суму 2254,6 тис. грн.
Дохідна частина бюджету м. Ізюм (без урахування трансфертів) за 11 місяців 2017 року виконана на 113,1%: при плані 97705,2 тис. грн. фактично надійшло 110457,1 тис. грн., в тому числі по загальному фонду виконання склало 106,6%: при плані 92075,4 тис. грн. фактично надійшло 98121,4 тис. грн.; сума перевиконання – 6046,0 тис. грн. По спеціальному фонду виконання склало 219,1%: при плані 5629,8 тис. грн. фактично надійшло 12335,7 тис. грн.; сума перевиконання – 6705,9 тис. грн. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 30371,6 тис. грн. або на 37,9%, в т.ч. по загальному фонду – на 27383,3 тис. грн. або на 38,7%, по спеціальному фонду – на 2988,3 тис. грн. або на 32%.
З розрахунку на одну особу - мешканця м. Ізюм доходи загального фонду бюджету міста (без урахування трансфертів) за 11 місяців поточного року склали 1986,3 грн., що на 563,0 грн. або на 39,6% більше, ніж за відповідний період минулого року.
По найбільш вагомому джерелу надходжень – податку на доходи фізичних осіб (питома вага в обсязі доходів загального фонду – 52%) виконання склало 107,7% (план – 47403,9 тис. грн., факт – 51060,6 тис. грн.); в порівнянні з відповідним періодом минулого року цих коштів надійшло більше на 17224,9 тис. грн. або на 50,9%. Але на виконання плану надходжень по податку на доходи фізичних осіб негативний вплив має наявність заборгованості з виплати заробітної плати по підприємствах міста, сума якої станом на 01.12.2017р. склала 5855,0 тис. грн. (за даними Управління соціального захисту населення Ізюмської міської ради), в т.ч. по економічно не активних підприємствах – 97,0 тис. грн. (ДП «Ізюмський державний завод офтальмологічної лінзи»),по підприємствах – банкрутах – 5758,0 тис. грн. (ВАТ «ІТРЗ» –5442,0 тис. грн., ДП «ІОМЗ-Холдинг» - 162,9 тис. грн., КП «Проектне бюро м.Ізюма» - 153,1 тис. грн.). На підприємствах – банкрутах проводяться процедури ліквідації, по ДП «Ізюмський державний завод офтальмологічної лінзи» заблоковано банківські рахунки.
Вагомими джерелами надходжень до загального фонду є також місцеві податки (питома вага в обсязі доходів загального фонду – 30,4%) та акцизний податок (питома вага – 13,5%). По місцевих податках надійшло 29795,9 тис. грн. при плані 29083,6 тис. грн. (102,4%), що на 8149,0 тис. грн. або на 37,6% більше надходжень відповідного періоду минулого року. У складі місцевих податків значні суми коштів надійшли по податку на майно та єдиному податку. По податку на майно надійшло 14483,1 тис. грн. при плані 14033,5 тис. грн. (103,2%), що на 2562,3 тис. грн. або на 21,5% більше надходжень відповідного періоду минулого року; в тому числі по земельному податку та орендній платі – 12942,6 тис. грн. при плані 12585,8 тис. грн. (102,8%) або більше на 1992,5 тис. грн. та на 18,2% в порівнянні з минулим роком; по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 1413,5 тис. грн. при плані 1320,6 тис. грн. або 107%, по транспортному податку – 127,1 тис. грн. або 100%. По єдиному податку надходження склали 15311,2 тис. грн. при плані 15048,4 тис. грн. або 101,7%, що на 5540,4 тис. грн. або на 56,7% більше надходжень за 11 місяців минулого року. По акцизному податку надійшло 13203,9 тис. грн. при плані 12067,0 тис. грн. або 109,4%; в порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження податку збільшились на 36,8 тис. грн. По всіх інших джерелах надходжень до загального фонду бюджету міста планові завдання також виконано.
По спеціальному фонду (без урахування трансфертів) надходження станом на 01.12.2017р. склали 12335,7 тис. грн. при плані 5629,8 тис. грн. або 219,1%. Додатково надійшло 6705,9 тис. грн. за рахунок перевиконання по найбільш вагомому доходному джерелу – власних надходженнях бюджетних установ (питома вага в обсязі доходів спеціального фонду – 96,6%): при плані 5233,1 тис. грн. отримано 11919,4 тис. грн. або 227,8%. Надходження екологічного податку склали 210,2 тис. грн. при плані 166,0 тис. грн. або 126,6%. До бюджету розвитку надійшло 206,1 тис. грн. (надходження коштів від продажу земельних ділянок - 147,1 тис. грн., надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста – 59 тис. грн.) при плані 230,7 тис. грн. (89,3%) або недоотримано 24,6 тис. грн. через відсутність надходжень по коштах від відчуження комунального майна.
На виконання планових показників по доходах негативно впливає наявність заборгованості по платежах до бюджету. Втрати місцевого бюджету від наявності податкового боргу по активних платниках згідно інформації Ізюмської ОДПІ станом на 01.12.2017р. склали 2084,7 тис. грн., в т.ч. в розрізі платежів: по податку на доходи фізичних осіб – 274,7 тис. грн., по податку на прибуток підприємств комунальної власності – 311,0 тис. грн., по акцизному податку – 23,4 тис. грн., по місцевих податках і зборах – 1251,0 тис. грн. (з них: по податку на нерухоме майно – 50,8 тис. грн., по земельному податку та орендній платі – 905,7 тис. грн., по єдиному податку – 294,5 тис. грн.), по частині чистого прибутку комунальних підприємств,що вилучається до бюджету – 224,6 тис. грн. Таким чином, найбільшу питому вагу (60%) в загальній сумі податкового боргу до місцевого бюджету має заборгованість по місцевих податках і зборах.
Видаткова частина загального фонду міського бюджету виконана за 11 місяців поточного року в сумі 430 494,0 тис. грн., з яких 99 960,6 тис. грн. видатки за рахунок надходжень доходів і зборів, 33 331,9 тис. грн. – за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету, 52 984,9 тис. грн. – за рахунок медичної субвенції, 1 216,6 тис. грн. за рахунок субвенції з держбюджету на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань та 243 000,0 тис. грн. – за рахунок державних субвенцій на соціальний захист.
В першу чергу кошти були направлені на фінансування захищених статей видатків - на заробітну плату (99 243,6 тис. грн.), медикаменти (16,9 тис. грн.), харчування (2 961,1 тис. грн.), енергоносії (12 509,0 тис. грн.) та на виплату пільг ветеранам війни, субсидій та соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, сім’ям з дітьми (243 000,0 тис. грн.).
Виконання планових показників загального фонду по видатках за 11 місяців 2017 року в розрізі галузей наступне:
- органи місцевого самоврядування – виконані в сумі 16 466,0 тис. грн. (99,9 %), або недовиконані на 2,5 тис. грн.;
- освіта – виконані в сумі 85 765,4 тис. грн. (95,7 %), або недовиконані на 3 808,3 тис. грн.;
- охорона здоров'я – виконані в сумі 58 543,8 тис. грн. (98,2 %), або недовиконані на 1 060,5 тис. грн.;
- соціальний захист – виконані в сумі 249 239,2 тис. грн. (99,2 %), або недовиконані на 2 016,8 тис. грн.;
- житлово-комунальне господарство – виконані в сумі 4 222,3 тис. грн. (99,7 %), або недовиконані на 11,5 тис. грн.;
- культура – виконані в сумі 9 517,8 тис. грн. (99,9 %), або недовиконані на 1,1 тис. грн.;
- засоби масової інформації – виконані в сумі 14,5 тис. грн. (100,0 %);
- фізична культура – виконані в сумі 3 683,2 тис. грн. (99,9 %), або недовиконані на 3,3 тис. грн.;
- транспорт та дорожнє господарство – виконані в сумі 2 684,7 тис. грн. (100,0 %);
- інші видатки – виконані в сумі 357,1 тис. грн. (99,7 %), або недовиконані на 1,0 тис. грн.
За рахунок вільного залишку коштів загального фонду міського бюджету станом на 01.01.2017 р. за 11 місяців виділено головним розпорядникам коштів додатково в загальній сумі 6944,2 тис. грн., в тому числі в розрізі галузей: на охорону здоров’я – 1440,8 тис. грн. (з них за рахунок залишку коштів медичної субвенції на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю - 240,8 тис. грн. та на капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям) - 1200,0 тис. грн. для проведення капітального ремонту стаціонарного корпусу); на соціальний захист – 762,9 тис. грн. (на утримання центру соціально-психологічної реабілітації дітей – 56,4 тис. грн., територіальному центру – 23,7 тис. грн., централізованої бухгалтерії – 544,2 тис. грн., на пільгове перевезення – 50,0 тис. грн., на погашення заборгованості по пільгах – 48,6 тис. грн.; на надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв`язку – 40,0 тис. грн.); житлово-комунальне господарство – 380,3 тис. грн. (з них на благоустрій міста – 189,7 тис. грн.); на культуру – 259,8 тис. грн.; на фізкультуру та спорт – 86,1 тис. грн.; на органи місцевого самоврядування – 444,7 тис. грн.; на реалізацію заходів щодо інвестиційного розвитку території – 2908,1 тис. грн. (з них на реконструкцію Центральної площі – 2733,5 тис.); на внески до статутних фондів комунальних підприємств – 27,0 тис. грн.; на інші видатки – 34,5 тис. грн. для сплати членських внесків до Асоціації міст органів місцевого самоврядування Харківської області за 2017 рік; на трансферти до державного бюджету на виконання місцевих програм – 600,0 тис. грн. фінансовому управлінню Ізюмської міської ради для передачі субвенції до Харківського обласного бюджету на співфінансування видатків на реконструкцію водоводу від водопровідної насосної станції 2-го підйому Букінського водозабору до контррезервуарів, розташованих на вул. Аеродромній в м. Ізюм.
За рахунок перевиконання доходної частини загального фонду міського бюджету за 11 місяців 2017 року додатково направлено на витрати головним розпорядникам коштів в загальній сумі 31723,9 тис. грн., в тому числі в розрізі галузей: на освіту – 12113,2 тис. грн.; на охорону здоров’я – 94,2 тис. грн.; на соціальний захист – 2713,5 тис. грн. (з них на матеріальну допомогу – 104,4 тис. грн., на виконання громадських робіт – 365,8 тис. грн., на утримання центру соціально-психологічної реабілітації дітей – 417,8 тис. грн., територіальному центру – 791,4 тис. грн., на оздоровлення дітей пільгових категорій – 199,8 тис. грн., на пільгове перевезення – 200,0 тис. грн., на надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв`язку – 127,0 тис. грн., на заходи молодіжної політики – 152,0 тис. грн. та на придбання новорічних подарунків для дітей – 199,9 тис. грн.); на житлово-комунальне господарство – 1632,2 тис. грн. (з них на благоустрій міста – 1157,0 тис. грн., на придбання матеріалів для проведення ремонту житлових будинків – 202,2 тис. грн.); на культуру – 3205,7 тис. грн.; на фізкультуру та спорт – 1385,1 тис. грн.; на ремонт та утримання доріг – 5058,9 тис. грн.; на органи місцевого самоврядування – 4288,0 тис. грн.; на реалізацію заходів щодо інвестиційного розвитку території – 28,0 тис. грн.; на підтримку засобів масової інформації – 121,1 тис. грн.; на внески до статутних фондів комунальних підприємств – 774,0 тис. грн.; на трансферти до державного бюджету на виконання місцевих програм – 310,0 тис. грн. ( на виконання комплексної програми профілактики злочинності для Ізюмського відділу поліції – 50,0 тис. грн.; на виконання комплексної програми профілактики правопорушень Ізюмський місцевій прокуратурі – 160,0 тис. грн.; на виконання комплексної програми профілактики злочинності управлінню служби безпеки України в Харківській обл. – 100,0 тис. грн.).
Кредиторська заборгованість по загальному фонду по бюджетним установам міста станом на 01.12.2017 р. зменшилась на 6 517,8 тис. грн. проти кредиторської заборгованості станом на 01.01.2017 р. і склала 66 406,7 тис. грн., в тому числі :
- заборгованість по субвенціях з Державного бюджету становить 66 406,4 тис. грн., а саме:
- по охороні здоров’я – 3 348,8 тис. грн..
- заборгованість за рахунок коштів місцевого бюджету становить 0,3 тис. грн. по оплаті послуг (виготовлення електронних макетів) по Управлінню молоді, спорту та іміджевих проектів по оплаті послуг. На даний час кредиторська заборгованість погашена.
3.Пояснення до основних показників
проекту міського бюджету на 2018 рік.
Проект бюджету м. Ізюм на 2018 рік сформовано на основі норм чинного Податкового і Бюджетного кодексів України, Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», прийнятого у другому читанні, та інших законодавчих актів, що стосуються бюджету та міжбюджетних відносин, з урахуванням положень Основних напрямів бюджетної політики, схвалених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.06.2017р. №411-р.
Дохідна частина проекту бюджету м. Ізюм на 2018 рік розрахована з урахуванням прогнозних показників соціально-економічного розвитку регіону, динаміки надходжень податків та зборів за 2014 - 2016 роки та очікуваного виконання за 2017 рік.
Обсяг дохідної частини бюджету м. Ізюм у проекті бюджету міста на 2018 рік визначений в сумі 526979,9 тис. грн., що на 49002,8 тис. грн. або на 9,6% більше затвердженого з урахуванням змін обсягу доходів на 2017 рік (станом на 01.12.2017р.). В тому числі обсяг доходів загального фонду складе 518409,1 тис. грн., що на 47382,2 тис. грн. або на 10,1% більше затвердженого з урахуванням змін показника на 2017 рік, обсяг спеціального фонду – 8570,8 тис. грн. або більше показника 2017 року на 1620,6 тис. грн. (на 23,3%).