ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 8

ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
_СЕСІЯ 7 СКЛИКАННЯ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
 
від  ___   __________ 2018 року
 
Про затвердження Програми сприяння
розвитку малого та середнього
підприємництва в місті Ізюм на 2018-2020 роки
 
Заслухавши доповідь заступника Ізюмського міського голови з питань економіки та фінансів Петрова К.Є., відповідно до п.4 ч.2 ст.3, п.2 ч.1 ст.9, п.2 ч.1 ст.10 Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого та середнього підприємництва в Україні», керуючись п.22 ч. 1 ст. 26, п.1 ч.2 ст.52  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
 
Ізюмська міська рада вирішила:
 
1.Затвердити Програму сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в місті Ізюм на 2018-2020 роки (додається).
2.Фінансування заходів Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в місті Ізюм на 2018-2020 роки, які впроваджуються виконавчими органами Ізюмської міської ради та фінансуються з міського бюджету, провести в межах можливостей бюджету на кожний відповідний рік.
3.Відповідальним за виконання даного рішення призначити заступника Ізюмського міського голови з питань економіки та фінансів.
4.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань планування, бюджету та фінансів та на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань економічної політики та інвестицій.
 
Ізюмський міський голова                                                                                                           В.В. Марченко
 

ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням ____сесії Ізюмської
міської ради 7 скликання
від _________р.  №___
 
 
 
 
 
 
 
ПРОГРАМА
СПРИЯННЯ РОЗВИТКУ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО
ПІДПРИЄМНИЦТВА В МІСТІ ІЗЮМ
НА 2018 – 2020 РОКИ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  ЗМІСТ
 
Стр.
  ВСТУП............................................................................................ 3
1 Оцінка тенденцій розвитку малого та середнього підприємництва в місті Ізюм  
3
2 Проблемні питання розвитку малого та середнього підприємництва..............................................................................  
9
3 Мета та основні завдання Програми сприяння малого та середнього підприємництва..........................................................  
9
4 Основні заходи з реалізації Програми......................................... 11
4.1 Впорядкування нормативного регулювання підприємницької
діяльності........................................................................................
 
11
4.2 Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка......................... 11
4.3 Ресурсне та інформаційне забезпечення..................................... 12
4.4 Формування інфраструктури підтримки підприємництва......... 13
5 Очікувані показники ефективності реалізації заходів Програми........................................................................................ 14
6 Моніторинг Програми та контроль за реалізацією заходів....... 14
7 Заходи до Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в місті Ізюм на 2018-2020 роки 15
 
 
 
 
Вступ
 
Роль малого та середнього підприємництва важко недооцінити. Чи не в більшості країн світу такий бізнес є потужним двигуном економічного прогресу. Інтеграція України до Європейського Союзу відкриває нові можливості перед українським бізнесом. Саме це коло суб’єктів є найбільш мобільним до економічних змін, зорієнтованим на потреби конкретного споживача (клієнта), забезпечує самозайнятість населення та створення нових робочих місць.
Водночас, інтеграція несе певні загрози та вимагає бути відповідальним, конкурентоспроможним, витривалим до кризових, стресових економічних ситуацій. Кожен регіон України, у тому числі і місто Ізюм, зацікавлені у сталому та ефективному розвитку малого і середнього бізнесу.
Потенціал позитивного впливу малого та середнього підприємництва на  соціально-економічні процеси місті не може використовуватися в повному обсязі до того часу, поки не будуть усунені негативні фактори, а також обґрунтовані шляхи та механізми поступального розвитку діяльності малих та середніх підприємств як важливого сектора національної економіки.
Саме ці питання враховані в Програмі сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в місті Ізюм на 2018-2020 роки (далі – Програма).
Програма є результатом консолідування зусиль органів державної влади, місцевого самоврядування, суб’єктів малого та середнього підприємництва та являє собою систему взаємопов’язаних заходів, які відповідають можливостям і потребам міста.
Програма розроблена з урахуванням основних положень законів України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про адміністративні послуги», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», інших нормативно-правових актів, а також Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації регіональних та місцевих цільових програм.
 
1. Оцінка тенденцій розвитку малого та середнього
підприємництва в місті Ізюм
 
В Україні малий бізнес сьогодні ще не відіграє суттєвої ролі в економіці. Ефективний розвиток економіки міста, збільшення надходжень до бюджетів всіх рівнів, а також вирішення соціальних проблем, у тому числі зменшення безробіття, підвищення життєвого рівня людей – здебільшого залежить від діяльності суб’єктів підприємництва.
Загальновизнаним фактором є те, що мале підприємництво — це обов'язковий елемент ринку, важливий фактор розвитку та ефективного функціонування економіки. Як зазначають фахівці, «двома китами, на яких стоїть економіка є, з одного боку, великі структури, що надають їй стабільності та керованості, відчиняють шлях до широкомасштабної інновації, з другого боку — мале підприємництво, що формує конкурентне середовище та забезпечує гнучкість, індивідуалізацію виробництва».
На сьогодні з боку держави та регіональної влади забезпечено низку позитивних кроків зі спрощення ведення підприємницької діяльності, зокрема, зменшено адміністративний тиск на підприємців з боку контролюючих органів, реформується та вдосконалюється система надання адміністративних послуг фізичним та юридичним особам, оптимізуються дозвільні процедури у сфері господарської діяльності та процес започаткування підприємницької діяльності.
Мале та середнє підприємництво як в місті Ізюм, так і України в цілому є найбільш вразливим до фінансово-економічної кризи та змін законодавства, в результаті чого кількісні показники його розвитку демонструють як зростання, так і падіння.
З урахуванням складної суспільно-політичної ситуації останніх років, змін у законодавстві, коливання курсів валют, високого рівня інфляції загальна тенденція динаміки кількості суб’єктів підприємництва зазнала певних змін.
Станом на 01.12.2017 року в місті Ізюм зареєстровано та працює фізичних осіб – підприємців - 1934 особи, і на жаль, цей показник зменшився по відношенню до 2016 року на 6,8%. Кількість малих та середніх підприємств в місті становить 133 юридичної особи, з яких 122 - малі підприємства, в тому числі 107 – мікро - підприємства. Всього на підприємствах малого та середнього бізнесу працює 2949 осіб. За звітній період обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) малими та середніми підприємствами по місту склав – 956815 тис.грн.
 
Кількість зареєстрованих фізичних осіб-підприємців

                       
 
 
За підсумками січня-листопада 2017 року надходження податків і зборів до місцевого бюджету від діяльності суб'єктів малого та середнього підприємництва становили 41319,3 тис. грн. (у тому числі: податок з доходів найманих працівників, єдиний податок, екологічний податок, земельний податок, плата за оренду землі, податок на нерухоме майно, акцизний податок), що на 10,1 % більше ніж у 2016 році.
Єдиний податок є вагомим джерелом надходжень до місцевого бюджету. За звітній період надходження до міського бюджету по єдиному податку склали 15317,8 тис.грн., що на 4394,2 тис.грн. більше надходжень відповідного періоду минулого року.
Динаміка сплати єдиного податку малим та середнім бізнесом

За 2017 рік торговельна мережа міста налічує 529 торговельних об’єктів, з них: продовольчих магазинів - 163, непродовольчих – 310, 3 магазина із змішаним асортиментом , кіосків – 47, супермаркетів – 6.
Залишаються незмінними мережа АЗС - 18 об'єктів та мережа аптечних закладів - 49 об'єктів.
Мережа закладів сфери послуг налічує 121 об’єкт.
Мережа закладів ресторанного господарства налічує 59 об’єктів, з них:
- кафе - 32,
- барів – 2,
- ресторан – 1,
- їдалень - 2,
- шкільні буфети - 7,
- шкільні їдальні – 10,
- піцерії –5.
Мережа підприємств споживчого ринку за звітний період збільшилась на 87 об’єктів торгівлі та на 9 об’єктів ресторанного господарства. Характерною особливістю діяльності малого підприємництва в місті Ізюм залишається її орієнтація на торговельну діяльність.
Мережа підприємств споживчого ринку
 
 

 
                   
                    Динаміка мережі підприємств споживчого ринку.
 

 
Обсяг послуг, реалізованих споживачам міста підприємствами торгівлі та сфери послуг станом на 01.10.2017 року  становить  619846,6 тис.грн., що у порівнянних цінах на 31,75% вище рівня відповідного періоду 2016 р. Обсяг послуг, реалізованих населенню, становив 28695,7 тис.грн., що на 3076,4 тис.грн. більше ніж за аналогічний період 2016 року.
Суспільна роль малого та середнього бізнесу не обмежується економічними показниками. Мале та середнє підприємництво реалізує одну з найважливіших функцій – працевлаштування працездатного населення.
Станом на 01.11.2017 р. за рахунок усіх джерел фінансування створено 235 нових робочих місць, у тому числі на підприємствах, організаціях та установах міста 65 робочих місць, за рахунок розвитку підприємницької діяльності та самозайнятості населення – 169 робочих місця.
 
Динаміка створених робочих місць

Відповідно до Законів України «Про адміністративні послуги» та «Дозвільну систему у сфері господарської діяльності» в місті Ізюм функціонує Центр надання адміністративних послуг. Перелік послуг центру містить 91 адміністративну послугу.
За результатами роботи центру станом на 01.12.2017 рік кількість наданих адміністративних послуг складає 10625. З них видано 22 документа дозвільного характеру. За відповідний період 2016 надано адміністративних послуг - 10387, 36 документів дозвільного характеру.
У 2017 році суб’єкти господарювання 3 рази скористались правом провадження підприємницької діяльності за декларативним принципом.
Адміністраторами Центру надання адміністративних послуг надано 10625 консультацій щодо порядку отримання адміністративних послуг.
Крім того, у Центрі надання адміністративних послуг запроваджено електронний документообіг з можливістю смс-інформування замовників про результат послуги.
На сайті міста створена сторінка «Адміністративні послуги», на якій розміщена інформація стосовно діяльності Центра, змін у законодавстві з питань надання адмінпослуг, у тому числі Дозвільних документів.
Першим кроком до ефективного ведення підприємницької діяльності є обізнаність громадян з основ ведення бізнесу.
Ізюмським міськрайонним центром зайнятості проводиться систематична робота щодо обізнаності громадян з основ ведення бізнесу. На виїзних заходах служби зайнятості зайнятому населенню надаються інформаційні та консультаційні послуги з питань відкриття власної справи. 
 В центрі зайнятості для безробітних осіб проводяться інформаційні семінари «Як розпочати свій бізнес?», на яких учасники ознайомлюються з психологічними аспектами підприємницької діяльності, поняттям бізнес-ідеї та бізнес-плану. На семінарі «Від бізнес-ідеї до власної справи», бажаючих розпочати свій бізнес, ознайомлюють з нормативно-законодавчою базою підприємницької діяльності, організаційно-правовими формами підприємницької діяльності, державною реєстрацією суб’єкта підприємницької діяльності.
Надається консультація щодо змісту, структури та основних вимог до  складання бізнес-плану. На базі Харківського центру професійно-технічної освіти ДСЗ проводяться курси цільового призначення «Стратегічне планування та розвиток приватного підприємництва».
Протягом 2017 року проведено 6 семінарів «Як розпочати свій бізнес?», в яких взяло участь 96 осіб та 1 семінар «Від бізнес-ідеї до власної справи», в якому взяло участь 7 осіб. З грудня 2017 року за підтримки Українського фонду соціальних інвестицій розпочата програма «Гідна праця». Програма розрахована на тих, хто хоче почати свій бізнес або знайти роботу.
Станом на 01.12.2017 року для започаткування власної справи надана одноразова допомога в сумі 25809 грн.
Забезпечуються рівні права участі суб’єктів підприємницької діяльності у закупівлях товарів, робіт і послуг за державні кошти. З метою підтримки суб'єктів малого підприємництва підприємці протягом 2017 року 14 підприємців залучались до участі у закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти. Укладено 14 договорів на суму 288,9 тис.грн..
Підприємці сфери роздрібної торгівлі та ресторанного господарства залучались до участі у святкових ярмарках, різноманітних виставка.
Сформована та постійно оновлюється база вільних нежитлових приміщень, виробничих площ, вільних земельних, які можуть бути продані або передані в оренду суб'єктам господарювання для здійснення підприємницької діяльності.
Всього станом на 01.12.2017р. в оренді знаходиться комунальне майно (будівлі та приміщення) на загальній площі 136132,1 м2, в т.ч. по договорах. Площа приміщення наданих підприємцям в оренду станом на 01.12.2017р. - 2550,9 м 2.
Розуміючи важливість діалогу влади й бізнесу у процесі прийняття відповідних рішень щодо підприємців, місцевою владою вживаються усі необхідні заходи для безумовного виконання на території міста Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»: це планування, оприлюднення відповідних документів, аналіз їх регуляторного впливу, відстеження результативності, проведення круглих столів, що забезпечує можливість участі бажаючих у процесі регуляторної діяльності.
На веб-сайті м.Ізюм створено сторінку «регуляторна політика», де висвітлюється інформація щодо державної регуляторної політики в місті. Для сприяння подальшому розвитку малого та середнього бізнесу здійснюється ресурсне забезпечення.
 
2. Проблемні питання розвитку малого та середнього
підприємництва.
Проблемними питаннями розвитку малого та середнього підприємництва залишаються:
- суперечливість і неповнота чинних нормативно-правових актів, що регулюють діяльність суб’єктів господарської діяльності;
- неврегульованість питань фінансування і кредитування, зокрема мікрокредитування малого підприємництва;
- нерозвиненість інфраструктури;
- незначні обсяги державної фінансової підтримки на регіональному рівні;
- територіальна нерівномірність розвитку малого підприємництва, особливо у віддалених мікрорайонах міста;
- недостатній рівень професійних знань і досвіду починаючих підприємців щодо ведення підприємницької діяльності в сучасних умовах;
- необхідність удосконалення механізмів регуляторної політики;
- низька активність громадськості щодо участі в регуляторній діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування;
- недостатньою є робота у напрямку підтримки пріоритетних, або проблемних для міста галузей економіки (сфера побутового обслуговування, житлово-комунальне господарство, сфера перевезення пасажирів).
Програма спрямована на подолання визначених основних проблем, які заважають розвитку підприємництва в місті Ізюм.
 
3. Мета та основні завдання Програми сприяння малого та
середнього підприємництва.
Головною метою Програми є створення належних умов для реалізації права громадян на підприємницьку діяльність, підвищення стандарту життя населення та добробуту громадян міста власною працею, збільшення прошарку приватних власників, зменшення чисельності безробітних, забезпечення зайнятості населення шляхом заохочення суб’єктів господарювання до розвитку їх діяльності, створення сприятливих умов для розвитку малого та середнього підприємництва.
Основні завдання Програми:
- забезпечення продуктивної зайнятості населення, в тому числі його соціально-вразливих верств, за рахунок створення нових робочих місць на діючих і новостворених малих та середніх підприємствах та активізації самозайнятості;
- удосконалення правових, економічних і організаційних умов для стійкого розвитку малого та середнього підприємництва з додержанням принципів державної регуляторної політики;
- створення сприятливого середовища для розвитку молодіжного підприємництва;
- підготовка кадрів для сфери підприємництва, підвищення рівня правових та економічних знань підприємців;
- залучення приватного бізнесу до участі в закупівлях товарів, робіт і послуг за державні кошти;
- адресна методична, інформаційна, консультаційна, освітня та юридична допомоги;
- формування активного бізнесового середовища та громадської самосвідомості підприємців;
- зміцнення  соціального  статусу,  підвищення  престижу підприємництва;
- стимулювання розвитку малого та середнього підприємництва в пріоритетних напрямках соціально-економічного розвитку міста.
Основні принципи Програми:
- прозорість діяльності місцевих органів влади при прийнятті регуляторних актів;
- об’єктивність, яка забезпечується розробленням основних показників Програми на основі даних органів статистики, податкової інспекції та місцевих органів виконавчої влади;
- гласність, що передбачає інформування громадськості про цілі, пріоритети та показники Програми та забезпечує суб’єктів підприємницької діяльності необхідними орієнтирами для планування власної виробничої діяльності;
- ефективність досягнення внаслідок реалізації Програми максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб’єктів господарювання, громадян, держави;
- паритет інтересів суб’єктів підприємницької діяльності і органів влади;
- невтручання у господарську діяльність підприємців, крім випадків передбачених чинним законодавством;
- відкритість і добровільність, що забезпечують широкі можливості для участі в заходах Програми всіх зацікавлених юридичних і фізичних осіб.
 
4. Основні заходи з реалізації Програми.
4.1. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності.
Оптимальне нормативне регулювання підприємницької діяльності передбачає усунення правових, економічних та адміністративних перешкод в реалізації права на підприємницьку діяльність.
Основною метою реалізації заходів цього розділу є подальше формування регуляторної політики, спрямованої на створення сприятливого підприємницького середовища, забезпечення прозорого і чіткого механізму взаємодії органів влади та суб’єктів підприємницької діяльності, зменшення втручання місцевих органів влади у діяльність суб’єктів господарювання.
Програма передбачає:
- підвищення організуючої ролі органів місцевої влади;
- удосконалення нормативної бази розвитку малого та середнього підприємництва, підготовка за участю суб’єктів малого підприємництва і координаційної ради підприємців проектів та інших нормативних актів, спрямованих на правове забезпечення соціально-орієнтованої ринкової економіки із створенням системи зворотного зв’язку, з залученням структур, орієнтованих на підтримку малого підприємництва, безпосередньо підприємців, що надасть змогу дати оцінку ефективності застосування законодавчих і нормативних актів, оперативно виявляти недоліки, розробляти і подавати пропозиції про вдосконалення чинного законодавства;
- забезпечення захисту особистості і власності в сфері малого та середнього підприємництва;
- постійне оновлення реєстру регуляторних актів органів виконавчої влади та місцевого самоврядування в місті та забезпечення до нього доступу підприємців;
- проведення ревізії нормативно-правових актів з питань підприємництва, які прийняті Ізюмською міською радою;
- систематичне проведення консультацій з суб’єктами господарської діяльності.
4.2. Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка, створення нових робочих місць.
Заходи щодо реалізації фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки підприємництва спрямовані на об'єднання фінансових можливостей всіх джерел підтримки бізнесу, створення оптимальних механізмів ефективного цільового використання фінансових та інвестиційних ресурсів, створення можливостей для накопичення та інвестування власних коштів.
Заходи фінансової підтримки малого та середнього підприємництва в разі виділення коштів місцевого бюджету передбачають забезпечення рівного доступу до фінансових ресурсів, направляються на забезпечення пріоритетних соціально значимих напрямів діяльності бізнесу.
Фінансова підтримка за рахунок бюджетних коштів в різноманітних її формах, в якості важелів стимулювання розвитку і підвищення ефективності підприємницької діяльності, надається виключно на конкурсній основі.
На період виконання Програмою передбачається фінансово-кредитна підтримка малих та середніх підприємств та підприємців - фізичних осіб за рахунок:
- надання методично-консультаційної допомоги у розробленні бізнес-проектів;
- залучення до підприємницької діяльності осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості, шляхом виплати одноразової допомоги по безробіттю для організації безробітними підприємницької діяльності;
- стимулювання попиту на товари, що виробляються міськими товаровиробниками  шляхом  забезпечення  участі  суб’єктів  малого підприємництва у регіональних, міжрегіональних ярмарках;
- проведення презентації банківських кредитних програм для суб’єктів малого та середнього підприємництва.
4.3. Ресурсне та інформаційне забезпечення.
З метою підвищення зацікавленості суб’єктів підприємницької діяльності заплановано постійно оновлювати базу даних про вільні виробничі потужності, приміщення та земельні ділянки, які можуть бути продані або передані в оренду суб'єктам  господарювання  для  здійснення  підприємницької діяльності.
Програмою передбачається подальший розвиток конкурентного середовища, підвищення його ефективності, забезпечення прозорості та відкритого доступу підприємців до участі в конкурсах на виконання пасажирських перевезень, а також максимальне залучення до закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, а саме, виконання робіт з благоустрою територій, житлово-комунальне обслуговування населення, утилізація сміття, ремонт об’єктів соціальної інфраструктури.
З метою формування позитивного відношення до підприємницької діяльності, зміцнення соціального статусу підприємництва, сприяння створенню нових і ефективному розвитку діючих суб'єктів малого та середнього підприємництва планується проведення різних заходів для забезпечення оперативної взаємодії підприємницьких структур з органами влади:
- залучення суб’єктів підприємництва до участі у бізнес форумах, круглих столах тощо;
- залучення суб’єктів підприємництва до участі в ярмаркових та виставкових заходах;
- оперативна інформація в засобах масової інформації про діяльність органів з підтримки підприємництва, про досвід розвитку малих та середніх підприємств, про благодійні акції підприємців, проведення різних конкурсів серед підприємців.
Все це забезпечить формування сприятливих соціальних умов і громадської думки, сприятиме активному залученню населення в підприємницьку діяльність та формуванню сприятливого суспільного клімату.
Подальше формування інфраструктури підтримки підприємництва є важливою умовою забезпечення фінансової, матеріально-технічної, маркетингової, кадрової та освітньої підтримки бізнесу.
Планується оперативно відповідати на запити підприємців, здійснювати ефективний обмін інформацією між спеціалістами-консультантами і підприємцями в рамках єдиного інформаційного простору (веб-сайт Ізюмської міської ради, засоби масової інформації).
4.4. Формування інфраструктури підтримки підприємництва.
Розвиток малого та середнього підприємництва в значній мірі стримується нестачею підготовлених фахівців.
Реалізація заходів даного розділу Програми забезпечить розвиток системи навчальних послуг, підготовки і перепідготовки кадрів для підприємництва  при Ізюмському міськрайонному центрі зайнятості. З метою залучення безробітних для організації підприємницької діяльності надаватимуться професійно-інформаційні послуги. Для бажаючих відкрити власну справу продовжать роботу короткотермінові курси за програмою підприємець – початківець.
Планується щорічне проведення семінарів з питань змін в законодавстві.
5. Очікувані показники ефективності реалізації заходів Програми.
- Підвищення суми надходжень податків до бюджетів всіх рівнів, збільшення частки надходжень до місцевого бюджету від діяльності малого та середнього бізнесу на 12 %.
- Попередження порушень підприємцями міста законодавства шляхом визначення спільно з контролюючими органами типових порушень.
- Зміцнення довіри до органів влади, виявлене у реальній підтримці малого та середнього бізнесу з боку держави, органів місцевого самоврядування та громадських організацій.
- Підвищення податкової культури і, як наслідок, добровільна, своєчасна та повна сплата податків до бюджетів усіх рівнів, у тому числі до місцевого бюджету та соціальних фондів.
- Динамічний та стабільний розвиток підприємницької діяльності, заснований на оперативному забезпеченні суб’єктів підприємництва інформацією з глобальної мережі Інтернет про ринки товарів, робіт та послуг.
- Соціально-економічний розвиток міста.
- Зниження соціальної напруженості і негативних наслідків звільнення робочої сили з великих підприємств, підвищення рівня добробуту населення.
- Створення нових робочих місць за рахунок малого та середнього бізнесу.
6. Моніторинг Програми та контроль за реалізацією заходів.
Забезпечення виконання завдань Програми передбачається шляхом поетапного та якісного виконання заходів усіма виконавцями, підвищення ефективності взаємодії виконавчих органів місцевого самоврядування, громадських об'єднань підприємців.

ЗАХОДИ
щодо реалізації Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва
в місті Ізюм на 2018-2020 роки.
 

з/п
Пріоритетні
завдання
Зміст заходу Виконавці Рік Термін
виконання
Джерела
фінансування
Очікувана вартість,
тис. грн
1 2 3 4 5 6 7 8
І. Впорядкування нормативного регулювання підприємницької діяльності
1 Забезпечення
здійснення
державної
регуляторної
політики
1.1  Подальше впровадження регуляторної політики:
  - планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів;
  - проведення якісного та повного аналізу регуляторного впливу проектів регуляторних актів;
  - оприлюднення в засобах масової інформації (газета
та розміщення на офіційному веб-сайті Ізюмської міської  ради  проектів регуляторних  актів  з  відповідним аналізом регуляторного впливу, а також проведення  відкритих обговорень проектів регуляторних актів за участю представників громадськості;
  - виконання заходів з відстеження результативності дії регуляторних актів та їх перегляд;
 -  систематичне проведення
консультацій  з  суб’єктами
господарювання;
 -  оприлюднення інформації  про здійснення регуляторної діяльності.
Управління економіки та інвестицій апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради, виконавчі органи  Ізюмської міської ради
 
2018-
2020
протягом
року
в межах
кошторису
виконавців
-
    1.2  Підвищення кваліфікації фахівців в галузі регуляторної політики шляхом прийняття  участі  у  навчальних семінарах  для  працівників  органів місцевого самоврядування з зазначеного
питання
Управління економіки та інвестицій апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради 2018-
2020
за необхідністю не потребує
фінансування
-
2 Легалізація
трудових
відносин
2.1  Проведення інформаційно-
роз’яснювальної роботи з суб’єктами господарювання через засоби масової інформації, на офіційному сайті міської ради з метою попередження виникнення трудових спорів та  з метою інформаційної  обізнаності суб’єктів господарської діяльності  стосовно трудових відносин, а також негативного впливу  тіньової зарплати та не
своєчасної виплати зарплати на рівень життя населення
Управління економіки та інвестицій апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради,
Управління соціального
захисту населення Ізюмської міської ради
2018-
2020
постійно в межах
кошторису
виконавців
-
    2.2  Надання консультативно-
методологічної  допомоги  суб’єктам господарської  діяльності  з  питань
трудового законодавства, колективно-договірного  регулювання, охорони праці
Управління економіки та інвестицій апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради Управління соціального
захисту населення Ізюмської міської ради,
Ізюмський міськрайонний центр зайнятості
 
 
2018-
2020
постійно в межах
кошторису
виконавців
-
    2.3  Проведення  з  суб’єктами господарювання семінарів та «круглих
столів» з питань легалізації трудових відносин,  колективно-договірного
регулювання,  організації  та  оплати праці
Управління економіки та інвестицій апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради,
Управління соціального
захисту населення Ізюмської міської ради,
Ізюмський міськрайонний центр зайнятості
 
 
 
2018-
2020
постійно Не потребує фінансування -
ІІ Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка, створення нових робочих місць
1 Фінансова
підтримка
1.1  Залучення  до підприємницької діяльності осіб, які перебувають на обліку в Центрі зайнятості, шляхом виплати одноразової допомоги по безробіттю для організації безробітними підприємницької діяльності Ізюмський міськрайонний центр зайнятості 2018-
2020
постійно фонд
загальнообов’
язкового
державно
соціального
страхування
України на
випадок
безробіття
25,8
    1.2  Здійснення компенсаційних витрат роботодавцю суми єдиного внеску на загальнообов’язкове  державне соціальне страхування за працевлаштування на нове робоче місце:
-  безробітних, які недостатньо
конкурентоспроможності  на  ринку праці;
- безробітних, які працевлаштовані на нові робочі місця в пріоритетних видах економічної діяльності
Ізюмський міськрайонний центр зайнятості 2018-
2020
постійно фонд
загальнообов’
язкового
державно
соціального
страхування
України на
випадок
безробіття
480,0
   
  1. Надання фінансової підтримки на започаткування власної справи, модернізацію та розширення виробництва
ТВ БВ №10020/0487 філії-ХОУ АТ "Ощадбанк" 2018-
2020
щорічно в межах
кошторису
виконавців
150,0
 
   
  1. Часткове відшкодування  відсоткових ставок за кредитами,  залученими суб’єктами малого  і середнього підприємництва на реалізацію  проектів 
Ізюмська міська рада 2018-
2020
щорічно в межах
можливостей бюджету
150,0
2 Залучення  до
підприємницької діяльності  та
стимулювання
створення нових робочих місць
2.1  Проведення  інформаційно-консультаційної  роботи  з питань підтримки молодих підприємців:
- проведення семінарів з орієнтації на підприємницьку  діяльність для безробітних громадян: «Як розпочати
власний бізнес?», «Від бізнес-ідеї до власної справи»;
- організація роботи щодо надання індивідуальних та  групових консультацій з питань підприємницької діяльності
Ізюмський міськрайонний центр зайнятості 2018-
2020
щорічно не потребує
фінансування
-
    2.2  Проведення  ярмарки  та  міні-ярмарки  вакансій,  інших масових інформаційних заходів для населення за участю роботодавців Ізюмський міськрайонний центр зайнятості 2018-
2020
щорічно в межах
кошторису
виконавців
9,0
    2.3  Проведення  профорієнтаційних заходів для молоді, що навчається та безробітних громадян, в тому числі виїзних акцій з  використанням Мобільного центру зайнятості. Ізюмський міськрайонний центр зайнятості 2018-
2020
щорічно в межах
кошторису
виконавців
13,0
3 Стимулювання
інвестиційної  та інноваційної
активності  у
сфері малого та
середнього
підприємництва
3.1  Поновлення «Інвестиційного паспорту міста» Управління економіки та інвестицій апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради 2018-
2020
постійно не потребує
фінансування
-
    3.2 Стимулювання попиту на товари, що виробляються  міськими товаровиробниками  шляхом забезпечення участі суб’єктів малого підприємництва у регіональних, міжрегіональних ярмарках, виставках Відділ з контролю благоустрою м.Ізюм апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради 2018-
2020
щорічно кошти
суб’єктів
малого
підприємницт
ва (учасників
ярмарку)
-
    3.3  Забезпечення участі підприємств торгівлі та ресторанного господарства у
заходах  (виїзна  торгівля,  ярмарки, виставки),  присвячені  професійним
святам,  пам’ятним  дата  та  при проведенні міських заходів
Відділ з контролю благоустрою м.Ізюм апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради 2018-
2020
щорічно в межах
кошторису
виконавців
-
    3.4  Проведення презентації банківських кредитних програм для суб’єктів малого та середнього підприємництва Відділ з контролю благоустрою м.Ізюм апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради,
банківські установи,
кредитні спілки, філії та їх відділення в м. Ізюм
2018-
2020
щорічно не потребує фінансування -
    3.5 Надавати,  в  межах  чинного законодавства,  методичну та організаційну  підтримку  суб’єктам
господарювання  для 
підготовки інвестиційних проектів
Управління економіки та інвестицій апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради, Ізюмський міськрайонний центр зайнятості 2018-
2020
постійно не потребує
фінансування
-
ІІІ Ресурсне та інформаційне забезпечення
1 Ресурсне
забезпечення
1.1 Передача комунального майна в оренду на конкурсній основі суб’єктам підприємницької діяльності Управління житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради 2018-
2020
щорічно не потребує
фінансування
-
    1.2 Ведення та оприлюднення на веб-сайті міста перелік об’єктів комунальної власності, які можуть бути надані в оренду або відчужені на конкурсній основі суб’єктам підприємництва Управління житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради 2018-
2020
щорічно не потребує
фінансування
-
2 Інформаційне
забезпечення
2.1 Консультування  та  проведення заходів (семінарів,  зустрічей, конференцій,  «круглих  столів») з актуальних питань ведення бізнесу, розвитку сприятливого регуляторного
середовища, податкового та трудового законодавства, змін та нововведень в законодавстві тощо
Структурні підрозділи
міської ради, Управління
соціального захисту
населення Ізюмської міської ради, Ізюмське
відділення Харківської
ОДПІ ГУ ДФС в Харківській області
2018-
2020
протягом
року
не потребує
фінансування
-
    2.2 Надання на базі Центру зайнятості безоплатних  індивідуальних та групових  консультацій  з  питань
організації  та  провадження
підприємницької  діяльності  для фізичних осіб, які мають  намір започаткувати підприємницьку діяльність або вже здійснюють таку діяльність
Ізюмський міськрайонний центр зайнятості 2018-
2020
постійно фонд
загальнообов’
язкового
державно
соціального
страхування
України на
випадок
безробіття
-
    2.3  Надання консультацій суб’єктам господарювання з питань:
- порядку провадження торговельної діяльності та Правил торговельного
обслуговування населення;
- Правил роботи дрібно роздрібної торговельної мережі;
- Правила побутового обслуговування населення;
- Правил торгівлі на ринках
Відділ з контролю благоустрою м.Ізюм апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради 2018-
2020
постійно не потребує
фінансування
-
    2.4  Проводити  аналіз  кількості створених робочих місць за рахунок малого та середнього бізнесу Відділ з контролю благоустрою м.Ізюм апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради 2018-
2020
1 раз у
півріччя
не потребує
фінансування
-
IV Формування інфраструктури підтримки підприємництва
1 Розвиток
інфраструктури
підтримки малого і  середнього
підприємництва
1.1  Забезпечення ефективної роботи Центру надання  адміністративних послуг         м. Ізюм (щодо організаційних
та  матеріально-технічних  умов діяльності, забезпечення  видачі дозвільних документів за принципом організаційної єдності та інше)
Управління адміністративно-дозвільних послуг «Центр надання адміністративних послуг м.Ізюм» апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради 2018-
2020
постійно не потребує
фінансування
-
 
Секретар Ізюмської міської ради                                                                                                                                                                                     А.Г. Єрдаларян