ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 4
ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
_СЕСІЯ 7 СКЛИКАННЯ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ №
від ___ __________ 2018 року
Про затвердження Порядку прийняття
регуляторних актів Ізюмською міською
радою та її виконавчим комітетом
З метою встановлення єдиного підходу до обґрунтування проектів, прийняття прозорих, ефективних та економічно доцільних регуляторних актів, усунення правових, адміністративних, економічних та організаційних перешкод для розвитку господарської діяльності згідно з Законом України від 11.09.2003 року №1160-IY «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження регуляторного акту», Постанови Кабінету Міністрів України від 23.09.2014 року №634 «Про порядок підготовки пропозицій щодо вдосконалення проектів регуляторних актів, які розробляються органами місцевого самоврядування», керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
Ізюмська міська рада вирішила:
1.Затвердити Порядок прийняття регуляторних актів Ізюмською міською радою та її виконавчим комітетом (додається).
2.Керівникам управлінь та відділів структурних підрозділів Ізюмської міської ради, апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради, директорам комунальних підприємств забезпечити підготовку, прийняття та відстеження результативності регуляторних актів згідно даного Порядку та чинного законодавства.
3.Юридичному відділу апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради забезпечити надання розробникам регуляторних актів інформаційно-консультативну допомогу.
4.Відповідальним за виконання даного рішення призначити заступника Ізюмського міського голови з питань економіки та фінансів.
5.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань економічної політики та інвестицій.
Ізюмський міський голова В.В.Марченко
_СЕСІЯ 7 СКЛИКАННЯ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ №
від ___ __________ 2018 року
Про затвердження Порядку прийняття
регуляторних актів Ізюмською міською
радою та її виконавчим комітетом
З метою встановлення єдиного підходу до обґрунтування проектів, прийняття прозорих, ефективних та економічно доцільних регуляторних актів, усунення правових, адміністративних, економічних та організаційних перешкод для розвитку господарської діяльності згідно з Законом України від 11.09.2003 року №1160-IY «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження регуляторного акту», Постанови Кабінету Міністрів України від 23.09.2014 року №634 «Про порядок підготовки пропозицій щодо вдосконалення проектів регуляторних актів, які розробляються органами місцевого самоврядування», керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
Ізюмська міська рада вирішила:
1.Затвердити Порядок прийняття регуляторних актів Ізюмською міською радою та її виконавчим комітетом (додається).
2.Керівникам управлінь та відділів структурних підрозділів Ізюмської міської ради, апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради, директорам комунальних підприємств забезпечити підготовку, прийняття та відстеження результативності регуляторних актів згідно даного Порядку та чинного законодавства.
3.Юридичному відділу апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради забезпечити надання розробникам регуляторних актів інформаційно-консультативну допомогу.
4.Відповідальним за виконання даного рішення призначити заступника Ізюмського міського голови з питань економіки та фінансів.
5.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань економічної політики та інвестицій.
Ізюмський міський голова В.В.Марченко
ЗАТВЕРДЖЕНО:
рішенням ____ сесії Ізюмської
міської ради 7 скликання
від ________ р. №_______
Порядок прийняття
регуляторних актів Ізюмською міською
радою та її виконавчим комітетом
Порядок прийняття регуляторних актів Ізюмською міською радою та її виконавчим комітетом (далі Порядок) розроблено у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження регуляторного акту» та регулює діяльність структурних підрозділів Ізюмської міської ради, апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради, комунальних підприємств щодо порядку підготовки, прийняття, відстеження результативності та перегляду регуляторних актів у відповідності до чинного законодавства.
I. Визначення термінів
Державна регуляторна політика у сфері господарської діяльності - напрям державної політики, спрямований на вдосконалення правового регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів, та усунення перешкод для розвитку господарської діяльності, що здійснюється в межах, у порядку та у спосіб, що встановлені Конституцією та Законами України.
Регуляторний акт – це:
- прийнятий Ізюмською міською радою, виконавчим комітетом Ізюмської міської ради, Ізюмським міським головою нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між Ізюмською міською радою, виконавчим комітетом Ізюмської міської ради, Ізюмським міським головою та суб’єктами господарювання;
- прийнятий Ізюмською міською радою, виконавчим комітетом Ізюмської міської ради, Ізюмським міським головою інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між Ізюмською міською радою, виконавчим комітетом Ізюмської міської ради, Ізюмським міським головою та суб’єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.
Регуляторний орган – Ізюмська міська рада, виконавчий комітет Ізюмської міської ради, Ізюмський міський голова.
Регуляторна діяльність – діяльність, спрямована на підготовку, прийняття, відстеження результативності та перегляд регуляторних актів;
Відстеження результативності регуляторного акта – заходи, спрямовані на оцінку стану впровадження регуляторного акта на досягнення цим актом цілей, задекларованих при його прийнятті.
Перегляд регуляторного акта – заходи, спрямовані на приведення регуляторним органом прийнятого ним регуляторного акта у відповідність з принципами державної регуляторної політики.
Показники результативності регуляторного акта – показники, на підставі яких при проведенні відстеження результативності регуляторного акта здійснюється оцінка стану впровадження цього регуляторного акта та досягнення ним цілей, задекларованих при його прийнятті.
Аналіз регуляторного впливу – документ, який містить обґрунтування необхідності регулювання шляхом прийняття регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики.
Звіт про відстеження результативності регуляторного акта – документ, який містить дані про результати відстеження результативності регуляторного акта та про методи, за допомогою яких було здійснено таке відстеження;
Розробник проекту регуляторного акта – відділи та управління Ізюмської міської ради, відділи апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради, комунальні підприємства м.Ізюм.
Відповідальний структурний підрозділ за організаційне забезпечення реалізації державної регуляторної політики та узагальнення інформації структурних підрозділів Ізюмської міської ради з питань їх регуляторної діяльності – управління економіки та інвестицій апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради.
Уповноважений орган - Державна регуляторна служба України.
II. Принципи державної регуляторної політики
Принципами державної регуляторної політики є:
доцільність – обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з метою вирішення існуючої проблеми;
адекватність – відповідність форм та рівня державного регулювання господарських відносин потребі у вирішенні існуючої проблеми та ринковим вимогам з урахуванням усіх прийнятих альтернатив;
ефективність – забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб’єктів господарювання, громадян та держави;
збалансованість – забезпечення у регуляторній діяльності балансу інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави;
передбачуваність – послідовність регуляторної діяльності, відповідальність її цілям державної регуляторної політики а також планам з підготовки проектів регуляторних актів, що дозволяє суб’єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності;
прозорість та врахування громадської думки – відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов’язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями, обов’язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.
III. Забезпечення здійснення державної регуляторної політики
Забезпечення здійснення державної регуляторної політики включає:
- встановлення єдиного підходу до підготовки аналізу регуляторного впливу та до здійснення результативності регуляторних актів;
- підготовку аналізу регуляторного впливу;
- планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів;
- оприлюднення проектів регуляторних актів з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, а також відкриті обговорення за участю представників громадськості питань, пов’язаних з регуляторною діяльністю;
- відстеження результативності регуляторних актів;
- перегляд регуляторних актів;
- систематизацію регуляторних актів;
- недопущення прийняття регуляторних актів, які є непослідовними або не узгоджуються чи дублюють діючі регуляторні акти;
- викладення положень регуляторного акта у спосіб, який є доступним та однозначним для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта;
- оприлюднення інформації про здійснення регуляторної діяльності.
IV. Планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів
4.1. Розробники проектів регуляторних актів щорічно до 1 жовтня надають відповідальному структурному підрозділу Ізюмської міської ради план діяльності підрозділу з підготовки проектів регуляторних актів на наступний рік, який містить:
Вид регуляторного акта;
- назва проекту регуляторного акта;
- цілі прийняття регуляторного акта;
- найменування органів та підрозділів, відповідальних за розроблення проекту регуляторного акта;
- примітки.
4.2. Відповідальний структурний підрозділ апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради до 1 листопада складає та подає на розгляд Ізюмській міській раді та виконавчому комітету Ізюмської міської ради плани розгляду проектів регуляторних актів Ізюмської міської ради та плани розгляду проектів регуляторних актів виконавчим комітетом Ізюмської міської ради на наступний рік.
4.3. Якщо розробник готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого плану розгляду проектів регуляторних актів по Ізюмській міській раді та виконавчому комітету Ізюмської міської ради, він повинен надати інформацію відповідно до п.4.1. Порядку у відповідальний структурний підрозділ апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради, який готує відповідні зміни до плану розгляду проектів регуляторних актів по Ізюмській міській раді та виконавчому комітету Ізюмської міської ради, надає їх для затвердження та оприлюднення.
V. Підготовка проекту регуляторного
акта та аналіз його регуляторного впливу
5.1. Стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу, у відповідності до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», та Методикою проведення аналізу впливу і відстеження регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308(зі змінами) та яка є обов’язковою для застосування розробниками проектів регуляторних актів.
5.2. Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій.
5.3. Аналіз регуляторного впливу підписується розробником проекту регуляторного акта, а вразі якщо розробником проекту є регуляторний орган, інший орган, установа чи організація – керівником цього органу, установи чи організації.
5.4. Підготовлений проект регуляторного акту та аналіз регуляторного впливу розробник подає в юридичний відділ апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради. Юридичний відділ апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради перевіряє проект регуляторного акта на:
- відповідність чинному законодавству;
- доступність та однозначність викладу положень регуляторного акта;
- послідовність та узгодженість з чинними регуляторними актами;
- недопущення дублювання.
5.5. У разі внесення розробником на розгляд сесії Ізюмської міської ради проекту регуляторного акта без аналізу регуляторного впливу відповідальна постійна комісія міської ради приймає рішення про направлення проекту регуляторного акта на доопрацювання розробнику, який вніс цей проект.
5.6. Кожен проект регуляторного акта, що внесений на розгляд до Ізюмської міської ради подається до постійної комісії Ізюмської міської ради з питань економічної політики та інвестицій (надалі – відповідальна комісія) для вивчення та надання висновків про відповідність проекту регуляторного акта вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
5.7. Відповідно до ст.34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», проекти регуляторних актів Ізюмської міської ради підлягають внесенню та розгляду у наступному порядку:
Відповідальна постійна комісія забезпечує підготовку експертного висновку щодо регуляторного впливу внесеного проекту регуляторного акта.
Відповідальний структурний підрозділ апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради надсилає до Державної регуляторної Служби (уповноваженого органу) копію проекту рішення, копію підписаного аналізу регуляторного впливу та експертний висновок відповідальної постійної комісії Ізюмської міської ради для підготовки у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку пропозицій щодо удосконалення проекту відповідно до принципів державної регуляторної політики.
За результатами отриманих пропозицій від Державної регуляторної Служби України проект регуляторного акту виноситься на розгляд сесії Ізюмської міської ради або повертається розробнику на доопрацювання.
5.8. У разі внесення на розгляд засідання виконавчого комітету Ізюмської міської ради чи внесення на затвердження Ізюмським міським головою проекту регуляторного акта без аналізу регуляторного впливу цей проект повертається його розробникові на доопрацювання.
VI. Оприлюднення проектів регуляторних актів
з метою одержання зауважень та пропозицій
6.1. Кожен проект регуляторного акта до внесення його на розгляд регуляторному органу оприлюднюється з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань. Для цього розробником проекту регуляторного акту надається до відповідального структурного підрозділу апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради:
- повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта;
- проект регуляторного акта;
- аналіз регуляторного впливу.
Проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється не пізніше п’яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.
Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта повинно містити:
- стисливий зміст проекту;
- поштову та електронну, за її наявності, адресу розробнику проекту;
- інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (назва друкованого засобу масової інформації та/або адреси сторінки в мережі Інтернет, де опубліковано чи розміщено проект регуляторного акта та наліз регуляторного впливу);
- інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб;
- інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями зауважень та пропозицій.
Строк протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта і не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.
6.2. Відповідальний структурний підрозділ апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради забезпечує оприлюднення наданої розробником інформації згідно з п. 6.1. Порядку на офіційній сторінці м.Ізюм у мережі Інтернет.
6.3. Усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов’язковому розгляду розробником цього проекту. За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.
При врахуванні розробником проекту регуляторного акта одержаних зауважень, регуляторний акт повторно оприлюднюється відповідно до п.6.1 Порядку.6.4. Розробник надає профільній постійній комісії Ізюмської міської ради інформацію про отримані ним зауваження й пропозиції, а також результати їх розгляду (врахування або причини відхилення).
6.5.Інформація про отримані зауваження й пропозиції до проекту регуляторного акта, а також результати їх розгляду (врахування або причини відхилення) є невід’ємною частиною матеріалів проекту.
VII Прийняття регуляторних актів
7.1. Регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом чи посадовою особою місцевого самоврядування, якщо наявна хоча б одна з таких обставин:
- відсутній аналіз регуляторного впливу;
- проект регуляторного акта не був оприлюднений.
7.2. У разі виявлення будь-якої з цих обставин орган чи посадова особа місцевого самоврядування має право вжити передбачених законодавством заходів для припинення виявлений порушень, у тому числі відповідно до закону скасувати або зупинити дію регуляторного акта, прийнятого з порушеннями.
VIII. Офіційне оприлюднення регуляторних актів
Регуляторні акти, прийняті Ізюмською міською радою, виконавчим комітетом Ізюмської міської ради, Ізюмським міським головою офіційно оприлюднюються розробником регуляторного акту в друкованих засобах масової інформації міста, та на офіційній сторінці м.Ізюм у мережі Інтернет, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.
IХ. Відстеження результативності регуляторних актів
9.1. Стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження його результативності. Відстеження результативності регуляторного акта включає:
- виконання заходів з відстеження результативності;
- підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності.
Для відстеження результативності регуляторних актів можуть бути використані статистичні дані та дані наукових досліджень і соціологічних опитувань.
9.2. Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.
9.3. Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом або більшістю його положень, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт, не встановлено більш ранній строк.
9.4. Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
9.5. Якщо строк дії регуляторного акта, встановлений при його прийнятті, є меншим ніж один рік, періодичні відстеження його результативності не здійснюються, а повторне відстеження результативності здійснюється за три місяця до дня визначеного строку, але не пізніше дня закінчення визначеного строку.
9.6. Виконання заходів з відстеження результативності регуляторного акта забезпечується розробником цього регуляторного акту. Строк виконання заходів з відстеження результативності регуляторного акта не може бути більшим ніж сорок п’ять днів.
9.7. Розробник регуляторного акта готує звіт про відстеження результативності регуляторного акта відповідно до чинного законодавства та надає його до відповідального структурного підрозділу апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради згідно з пунктами 9.2, 9.3, 9.4.
9.8. Порядок проведення відстеження результативності регуляторних актів здійснюється у відповідності до Методики проведення аналізу впливу та відстеження регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, яка є обов’язковою для застосування регуляторними органами.
Х. Перегляд регуляторних актів
10.1. Перегляд регуляторного акта здійснюється:
- на підставі аналізу звіту про відстеження результативності цього регуляторного акта;
- за ініціативою регуляторного органу, який прийняв відповідний регуляторний акт;
- в інших випадках, передбачених Конституцією та іншими законодавчими актами України.
ХI. Відповідальність за порушення порядку
регуляторної діяльності
Посадові особи органів місцевого самоврядування несуть відповідальність за порушення вимог встановлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» та даним Порядком.
Секретар Ізюмської міської ради А.Г. Єрдаларян