ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 13


ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
_СЕСІЯ 7 СКЛИКАННЯ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ №
 
від  ___   __________ 2018 року                              
 
Про затвердження Програми
фінансової підтримки та розвитку
Комунального некомерційного підприємства
«Центр первинної медико-санітарної допомоги
міста Ізюм» Ізюмської міської ради на 2018-2020 роки
 
Заслухавши та обговоривши доповідь в.о. головного лікаря Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги міста Ізюм» Ізюмської міської ради Широкого Олега Володимировича, щодо поліпшення фінансового стану та забезпечення ефективного функціонування Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги міста Ізюм» Ізюмської міської ради, керуючись ст.. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”,
 
Ізюмська міська рада вирішила:
 
1.Затвердити Програму фінансової підтримки та розвитку Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги міста Ізюм» Ізюмської міської ради на 2018-2020 роки (далі – Програма), що додається.
2.Фінансування Програми фінансової підтримки та розвитку Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги міста Ізюм» Ізюмської міської ради на 2018-2020 роки здійснювати в межах можливостей бюджету на відповідні роки.
3. Відповідальним за виконання даного рішення призначити заступника Ізюмського міського голови з гуманітарних питань.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань планування, бюджету та фінансів та на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров’я та гуманітарної політики.
 
Ізюмський міський голова                                                            В.В.Марченко
 

 
ЗАТВЕРДЖЕНО:
Рішення   сесії  Ізюмської
міської ради 7 скликання
від                року  №
 
 
Програма
фінансової підтримки та розвитку
Комунального некомерційного підприємства
«Центр первинної медико – санітарної допомоги 
міста Ізюм» Ізюмської міської ради на 2018-2020 роки
 
1.Паспорт Програми
 
1.Ініціатор розроблення програми: Комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико – санітарної допомоги міста Ізюм» Ізюмської міської ради (далі КНП «ЦПМСД м.Ізюм»).
2.Важливість розроблення програми виникла через необхідність забезпечення ефективного розвитку системи охорони здоров`я, вдосконалення надання первинної медико-санітарної та невідкладної медичної допомоги населенню міста Ізюм та Ізюмського району.
3.Розробник Програми – КНП «ЦПМСД м.Ізюм».
4. Виконавець Програми – КНП «ЦПМСД м.Ізюм».
5.Термін реалізації Програми: 2018-2020 роки.
6. Загальний орієнтовний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації  Програми, всього  1 245 479 грн., в межах фінансових можливостей.
 
Роки виконання Орієнтований обсяг фінансування
Збільшення статутного капіталу (грн.) Збільшення
обігових коштів (грн.)
2018 рік 10 000 -
2019 рік 100 000 496 894
2020 рік 100 000 538 585
 
 
2. Загальні положення
 
Охорона здоров’я визначається одним із пріоритетних напрямків державної політики та одним із основних факторів національної безпеки країни.
Перспективність розвитку суспільства визначається станом здоров’я людини та державними витратами на охорону здоров’я.
Здоров’я  людини є головною цінністю населення, має важливе значення в житті кожної людини, надає можливість досягнути індивідуального і суспільного добробуту та благополуччя, головна умова стійкого економічного розвитку.
У програмі визначено цілі розвитку Комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги міста Ізюм» Ізюмської міської ради,  проведено аналіз надання медичних, господарських та інших послуг. Програмою визначено основні завдання, вирішення яких сприятимуть наданню якісної та своєчасної первинної медико-санітарної допомоги населенню міста Ізюм та Ізюмського району.
Пріоритетним напрямком діяльності КНП «ЦПМСД м.Ізюм» є реорганізація її структури, спрямована на розвиток первинної медико-санітарної допомоги  населенню, наближення її до кожної сім’ї, покращення ефективності медичного обслуговування при раціональному використанні ресурсів галузі.
Програма фінансової підтримки та розвитку КНП «ЦПМСД м.Ізюм» на 2018-2020 роки (далі – Програма), розроблена на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 24.05.1997р. № 280/97-ВР, Цивільного кодексу України від 16.01.2003р. № 435-IV, Господарського кодексу України від 16.01.2003р. № 436-IV, Бюджетного кодексу України від 08.07.2010р. № 2456-VI, Розпорядження КМУ «Про схвалення Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я» від 30.11.2016р. № 1013-р. та ін..
 
3. Мета Програми
 
Програма розроблена на впровадження нових підходів організації роботи закладу охорони здоров’я, його фінансового забезпечення, підвищення ефективності використання бюджетних коштів.
Метою програми є забезпечення зниження рівня захворюваності, інвалідності та смертності населення шляхом формування та налагодження ефективного функціонування системи надання якісної, доступності, ефективності надання первинної медико-санітарної допомоги:
-  забезпечення  соціальної справедливості і захисту прав громадян на охорону здоров’я, включаючи вільний вибір лікаря первинної ланки;
-  забезпечення умов для зміцнення здоров’я населення району  шляхом підтримки громадського здоров’я;
-  забезпечення  профілактики захворювань, раннього виявлення факторів     ризику хвороб;
-  забезпечення зниження захворюваності, інвалідності, смертності; 
- забезпечення керованості та безперервності медичної допомоги.
 
4. Основні завдання Програми
 
Основними завданнями Програми є: пріоритетний розвиток первинної медико–санітарної допомоги на засадах загальної практики-сімейної медицини, удосконалення надання невідкладної медичної допомоги на первинному рівні, забезпечення та організація медичного маршруту пацієнта на різні рівні надання медичної допомоги, покращення кадрового забезпечення лікарями первинної ланки, забезпечення належного фінансування, впровадження нових сучасних технологій та електронного документообігу з приєднанням до електронної системи охорони здоров’я Е–Health, раціональне використання ресурсів, поповнення та оновлення матеріально–технічного оснащення амбулаторій загальної практики–сімейної медицини, відповідно табеля оснащення, підвищення економічної мотивації медичних працівників первинної ланки.
5. Шляхи та способи виконання Програми
 
Оптимальним шляхами розв’язання проблем визначених Програмою є :
- зміцнення матеріально-технічної бази закладу охорони здоров’я, а саме,  продовження капітальних та поточних ремонтів в амбулаторіях загальної практики-сімейної медицини;
- оснащення структурних підрозділів закладу медичним обладнанням та інструментарієм відповідно до табеля оснащення (придбання електрокардіографів з дистанційною передачею електрокардіограм, комп’ютерного обладнання та інше);
 - оновлення автотранспорту в амбулаторіях сімейної медицини та їх ремонтів;
-  оплата комунальних послуг та енергоносіїв;
- покращення ситуації із кадрового забезпечення;
- удосконалення системи профілактичних заходів, диспансерного нагляду за хворими, проведення якісних профілактичних оглядів населення;
- перехід до фінансування медицини за страховим принципом;
 - впровадження в амбулаторіях загальної практики-сімейної медицини електронної системи пацієнта;
- покращення фінансового забезпечення;
- покращення забезпечення пільгових категорій населення лікарськими засобами;
- покращення інформаційно-технологічного забезпечення структурних підрозділів закладу.
 
6. Очікувані результати виконання Програми.
 
 Виконання Програми дасть змогу:
- підвищити ефективність надання первинної медико-санітарної допомоги та сприяти подоланню несприятливих демографічних тенденцій, що позначиться на зниженні показника захворюваності на інвалідизуючі захворювання;
- покращити забезпечення амбулаторій загальної практики-сімейної медицини медичним обладнанням, інструментами, санітарним авто- транспортом, досягнувши 100 % до табеля оснащення;
- поліпшити якість амбулаторного лікування пільгових категорій населення, в т.ч. учасників АТО, забезпечивши їх лікарськими засобами безкоштовно або із знижкою 50% в залежності від потреби хворого;
- сформувати систему доступних та високоякісних медичних послуг на засадах сімейної медицини, що забезпечить зменшення потреби населення у дорогих видах медичної допомоги, в т.ч. стаціонарної;
- збільшити питому вагу послуг первинної медико-санітарної допомоги, що надаються лікарями сімейної медицини;
- покращити ранню діагностику захворювань серцево-судинної системи, онкології, що знизить показники смертності і інвалідності від даної патології;
- покращити надання населенню якісної амбулаторної медичної допомоги первинного рівня та зменшити кількість звернень до вузьких спеціалістів без направлень сімейного лікаря;
- забезпечити організацію та координацію лікарем сімейної медицини подання пацієнтам спеціалізованої амбулаторної медичної допомоги, направлення населення на консультацію до вузьких спеціалістів вторинного та третинного рівнів, направлення на стаціонарне лікування;
- поліпшити своєчасне надання невідкладної медичної допомоги та обслуговування викликів, завдяки забезпеченню структурних підрозділів закладу  автотранспортом.
- своєчасна вакцинація проти грипу та інших інфекцій керованих специфічними засобами імунопрофілактики, в т. ч. захворювання правцем, забезпечить значне зменшення вище вказаної захворюваності, а також попередить розвиток епідемії.
Одним із основних заходів впровадження реформи фінансування системи охорони здоров’я є забезпечення реорганізації державних та комунальних медичних закладів у повноцінні суб’єкти господарської діяльності – державні та комунальні некомерційні підприємства.
При даних умовах кошти медичної субвенції та місцевого бюджету на фінансування первинної ланки будуть поділятися через новий, сучасний механізм закупівлі медичних послуг. Відбувається перехід від фінансування постатейних кошторисів бюджетних установ, розрахованих відповідно до їх існуючої інфраструктури, до оплати за результат (тобто фактично пролікованих випадків або приписаного населення) закладу, які перетворюються на автономних постачальників цих послуг.
Таким чином, в подальшому буде запроваджено принцип «гроші ходять за пацієнтом», а не за інфраструктурою закладів охорони здоров’я та іншими надавачами послуг, що в свою чергу створює всі умови для повноцінного розвитку комунального некомерційного підприємства «Центр первинної медико–санітарної допомоги міста Ізюм» Ізюмської міської ради.
 
7. Механізм управління та здійснення контролю за виконанням Програми.
 
Реалізація заходів, передбачених Програмою, покладається на КНП «ЦПМСД м.Ізюм». Контроль за реалізацією заходів, передбачених Програмою, здійснюватимуть органи виконавчої влади та місцевого самоврядування та при необхідності вноситимуть зміни щодо її коригування.
 
8. Фінансове забезпечення Програми.
 
Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється за рахунок:
- коштів, отриманих за Програмою медичних гарантій;
- коштів, отриманих з міського бюджету м. Ізюм;
- коштів, отриманих з обласних, районних,  сільських, селищних та з бюджетів об’єднаних територіальних громад;
- медичної субвенції  та інших субвенцій з державного бюджету;
- надання підприємством платних послуг відповідно до чинного законодавства;
- залучення додаткових коштів для розвитку якісної медицини міста Ізюм та Ізюмського району, базуючись на Законі України «Про державно-приватне партнерство»;
- інших джерел фінансування, не заборонених законодавством України.
Кошти, отримані за результатами діяльності, використовуються КНП «ЦПМСД м.Ізюм»  на виконання запланованих заходів Програми.
Необхідний обсяг фінансування Програми може уточнюватись у процесі складання проекту місцевого бюджету на відповідний рік.
Підприємство має бути включено до мережі головного розпорядника бюджетних коштів - виконавчого комітету Ізюмської міської ради, та використовувати виділені кошти згідно з фінансовим планом, затвердженим органом управління.
Виконання Програми у повному обсязі можливе лише за умови стабільного фінансування її складових.
 
Секретар Ізюмської міської ради                                        А.Г. Єрдаларян