ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № Д-4
ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
_ СЕСІЯ 7 СКЛИКАННЯ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
від 2019 року №
Про затвердження міської Програми
підтримки внутрішньо переміщених
осіб на 2019 – 2020 роки
З метою дотримання гарантій, передбачених Законом України від 20 жовтня 2014 р. №1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», на виконання підпункту 1 пункту 1 Плану заходів з реалізації інтеграції внутрішньо переміщених осіб та впровадження довгострокових рішень щодо внутрішнього переміщення на період до 2020 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 року №944-р, керуючись ст. 26 ч. 1 п. 22 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні",
Ізюмська міська рада вирішила:
1. Затвердити міську Програму підтримки внутрішньо переміщених осіб на 2019 – 2020 роки (додається).
2. Фінансування даної програми здійснювати, виходячи з можливостей міського бюджету на відповідний рік.
3. Відповідальним за виконання даного рішення призначити заступника Ізюмського міського голови з гуманітарних питань.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров'я та гуманітарної політики.
Ізюмський міський голова В.В. Марченко
ЗАТВЕРДЖЕНО:
Рішення __сесії Ізюмської
міської ради 7 скликання
від __ _______ 2019 р. № ___
Міська Програма
підтримки внутрішньо переміщених осіб
на 2019 - 2020 роки
м. Ізюм
2019 рік
Паспорт міської
Програми підтримки внутрішньо переміщених осіб
на 2019–2020 роки
Вперше проблема внутрішньо переміщених осіб стала на початку 2014 року, коли було окуповано міста Слов’янськ і Краматорськ, а згодом і інші населені пункти Донецької і Луганської областей. Люди змушені були покидати місця постійного проживання. Кількість таких осіб, що перемістилися до м. Ізюм в 2014 – 2015 роках, сягала 27 тисячі осіб. Міській владі треба було вчитися вирішувати питання з харчуванням, проживанням, лікуванням, влаштуванням дітей до дитячих садочків та шкіл. Враховуючи, що певна кількість переселенців залишилася жити в місті, влада повинна докласти максимум зусиль, щоб переміщені особи адаптувалися і відчували себе повноправними членами громади.
Станом на 1 лютого 2019 року Управлінням соціального захисту населення Ізюмської міської ради обліковується 6554 внутрішньо переміщені особи (далі – ВПО), у тому числі: 228 дітей; 172 особи з інвалідністю; 5289 пенсіонерів. Щомісячну адресну допомогу на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, отримують близько 600 сімей.
Соціальний захист ВПО є одним із найважливіших питань: проблема розміщення, забезпечення належних умов проживання, працевлаштування, відновлення документів, недостатньої кількості додаткових місць в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах тощо. У зв’язку із цим існує необхідність проведення комплексу заходів, спрямованих на соціальну адаптацію та захист внутрішньо переміщених осіб.
В умовах сьогодення, саме зазначена категорія населення потребує підвищеної уваги з боку владних структур, органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань тощо.
Зважаючи на невизначеність тривалості перебування в окупації частини території Донецької та Луганської областей, анексії АР Крим, необхідності забезпечення тимчасовим житлом ВПО, розв’язання існуючих проблем розроблена відповідна Програма.
Програма спрямована на поступове вирішення основних проблем і зменшення соціальної напруги серед ВПО шляхом розширення кола соціальних гарантій для цієї категорії осіб. Для досягнення основної мети передбачено здійснити заходи правового, соціального, медичного, транспортно-побутового та культурно-масового характеру.
2. Мета Програми
Метою Програми є:
- розв’язання першочергових проблем ВПО;
- зниження соціальної напруги серед ВПО, у зв’язку зі складністю соціально-економічних проблем, з якими вони зіштовхуються;
- сприяння у набутті освіти;
- сприяння соціальної адаптації за новим місцем проживання;
- забезпечення медичної, психофізіологічної та матеріальної допомоги;
- забезпечення рівних прав та можливостей в отриманні санаторно-курортного лікування та оздоровлення;
- забезпечення належних умов життєдіяльності, вирішення питання забезпечення тимчасовим або соціальним житлом.
3. Основні завдання Програми
Основними завданнями є:
- забезпечення державних гарантій з питань праці та соціального захисту населення;
- надання матеріальної допомоги;
- підвищення якості соціального обслуговування громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- залучення ВПО до активної участі у житті громади;
- сприяти соціальній адаптації та інтеграції в суспільстві.
4. Фінансове забезпечення
Фінансування Програми здійснюється за рахунок видатків державного, обласного, місцевого бюджетів та інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України.
Обсяг ресурсів, які планується залучити на виконання Програми у 2019 році, складає 22929,18 тис. грн., у тому числі з:
державного бюджету – 10796,8 тис. грн.;
обласного бюджету – 94,9 тис. грн.;
місцевого бюджету – 1017,48 тис. грн.;
коштів інших джерел – 11020,0 тис. грн.
Обсяг ресурсів, які планується залучити на виконання Програми у 2020 році, складає 13623,3 тис. грн., у тому числі з:
державного бюджету – 12546,2 тис. грн.;
обласного бюджету – 100,1 тис. грн.;
місцевого бюджету – 977,0 тис. грн.
Сума коштів на виконання Програми може змінюватися відповідно до змін розміру прожиткового мінімуму відповідної категорії громадян на відповідний бюджетний рік.
Для обрахунку орієнтовних обсягів фінансування за відповідний рік взято чисельність відповідної категорії осіб, розмір прожиткового мінімуму для даної категорії.
5. Очікувані результати
Реалізація Програми сприятиме:
- реалізації державної політики у сфері соціального захисту ВПО;
- отриманні своєчасного медичного забезпечення;
- створенні сприятливих умов навчання та оздоровлення дітей;
- посиленню адресності соціальної підтримки ВПО;
- створенні сприятливих умов для проживання;
- забезпеченні підтримки з адаптації ВПО.
6. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Організаційне забезпечення виконання Програми покладається на виконавчий комітет Ізюмської міської ради.
Координація дій щодо виконання заходів Програми покладається на Управління соціального захисту населення Ізюмської міської ради.
Контроль за фінансування заходів Програми здійснюють головні розпорядники коштів.
Учасники та виконавці заходів Програми щокварталу до 5 числа, наступного за звітним, надають інформацію про стан її реалізації Управлінню соціального захисту населення Ізюмської міської ради – відповідальному виконавцю.
Відповідальний виконавець щокварталу до 15 числа, наступного за звітним, оприлюднює узагальнений звіт про реалізацію Програми.
Рішення __сесії Ізюмської
міської ради 7 скликання
від __ _______ 2019 р. № ___
Міська Програма
підтримки внутрішньо переміщених осіб
на 2019 - 2020 роки
м. Ізюм
2019 рік
Паспорт міської
Програми підтримки внутрішньо переміщених осіб
на 2019–2020 роки
1. | Ініціатором розроблення Програми | Виконавчий комітет Ізюмської міської ради |
2. | Розробник Програми | Управління соціального захисту населення Ізюмської міської ради |
3. | Відповідальний виконавець Програми | Управління соціального захисту населення Ізюмської міської ради |
4. | Учасники та виконавці Програми | Виконавчий комітет Ізюмської міської ради, Управління соціального захисту населення Ізюмської міської ради, Ізюмський міськрайонний центр зайнятості, Ізюмський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Управління освіти Ізюмської міської ради Харківської області, Управління культури Ізюмської міської ради, служба у справах дітей, Ізюмська центральна міська лікарня, управління економіки та інвестицій апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради, Управління житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради, фінансове управління Ізюмської міської ради |
5. | Термін реалізації Програми | 2019–2020 р. |
6. | Фінансування Програми | Державний, обласний, місцевий бюджети та інші джерела фінансування, не заборонені чинним законодавством України. |
7. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми (всього), у тому числі за рахунок коштів: державного бюджету обласного бюджету місцевого бюджету інших джерел |
36552,48 тис. грн. 23343,0 тис. грн. 195,0 тис. грн. 1994,48 тис. грн. 11020,0 тис. грн. |
Вперше проблема внутрішньо переміщених осіб стала на початку 2014 року, коли було окуповано міста Слов’янськ і Краматорськ, а згодом і інші населені пункти Донецької і Луганської областей. Люди змушені були покидати місця постійного проживання. Кількість таких осіб, що перемістилися до м. Ізюм в 2014 – 2015 роках, сягала 27 тисячі осіб. Міській владі треба було вчитися вирішувати питання з харчуванням, проживанням, лікуванням, влаштуванням дітей до дитячих садочків та шкіл. Враховуючи, що певна кількість переселенців залишилася жити в місті, влада повинна докласти максимум зусиль, щоб переміщені особи адаптувалися і відчували себе повноправними членами громади.
Станом на 1 лютого 2019 року Управлінням соціального захисту населення Ізюмської міської ради обліковується 6554 внутрішньо переміщені особи (далі – ВПО), у тому числі: 228 дітей; 172 особи з інвалідністю; 5289 пенсіонерів. Щомісячну адресну допомогу на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, отримують близько 600 сімей.
Соціальний захист ВПО є одним із найважливіших питань: проблема розміщення, забезпечення належних умов проживання, працевлаштування, відновлення документів, недостатньої кількості додаткових місць в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах тощо. У зв’язку із цим існує необхідність проведення комплексу заходів, спрямованих на соціальну адаптацію та захист внутрішньо переміщених осіб.
В умовах сьогодення, саме зазначена категорія населення потребує підвищеної уваги з боку владних структур, органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань тощо.
Зважаючи на невизначеність тривалості перебування в окупації частини території Донецької та Луганської областей, анексії АР Крим, необхідності забезпечення тимчасовим житлом ВПО, розв’язання існуючих проблем розроблена відповідна Програма.
Програма спрямована на поступове вирішення основних проблем і зменшення соціальної напруги серед ВПО шляхом розширення кола соціальних гарантій для цієї категорії осіб. Для досягнення основної мети передбачено здійснити заходи правового, соціального, медичного, транспортно-побутового та культурно-масового характеру.
2. Мета Програми
Метою Програми є:
- розв’язання першочергових проблем ВПО;
- зниження соціальної напруги серед ВПО, у зв’язку зі складністю соціально-економічних проблем, з якими вони зіштовхуються;
- сприяння у набутті освіти;
- сприяння соціальної адаптації за новим місцем проживання;
- забезпечення медичної, психофізіологічної та матеріальної допомоги;
- забезпечення рівних прав та можливостей в отриманні санаторно-курортного лікування та оздоровлення;
- забезпечення належних умов життєдіяльності, вирішення питання забезпечення тимчасовим або соціальним житлом.
3. Основні завдання Програми
Основними завданнями є:
- забезпечення державних гарантій з питань праці та соціального захисту населення;
- надання матеріальної допомоги;
- підвищення якості соціального обслуговування громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- залучення ВПО до активної участі у житті громади;
- сприяти соціальній адаптації та інтеграції в суспільстві.
4. Фінансове забезпечення
Фінансування Програми здійснюється за рахунок видатків державного, обласного, місцевого бюджетів та інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України.
Обсяг ресурсів, які планується залучити на виконання Програми у 2019 році, складає 22929,18 тис. грн., у тому числі з:
державного бюджету – 10796,8 тис. грн.;
обласного бюджету – 94,9 тис. грн.;
місцевого бюджету – 1017,48 тис. грн.;
коштів інших джерел – 11020,0 тис. грн.
Обсяг ресурсів, які планується залучити на виконання Програми у 2020 році, складає 13623,3 тис. грн., у тому числі з:
державного бюджету – 12546,2 тис. грн.;
обласного бюджету – 100,1 тис. грн.;
місцевого бюджету – 977,0 тис. грн.
Сума коштів на виконання Програми може змінюватися відповідно до змін розміру прожиткового мінімуму відповідної категорії громадян на відповідний бюджетний рік.
Для обрахунку орієнтовних обсягів фінансування за відповідний рік взято чисельність відповідної категорії осіб, розмір прожиткового мінімуму для даної категорії.
5. Очікувані результати
Реалізація Програми сприятиме:
- реалізації державної політики у сфері соціального захисту ВПО;
- отриманні своєчасного медичного забезпечення;
- створенні сприятливих умов навчання та оздоровлення дітей;
- посиленню адресності соціальної підтримки ВПО;
- створенні сприятливих умов для проживання;
- забезпеченні підтримки з адаптації ВПО.
6. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Організаційне забезпечення виконання Програми покладається на виконавчий комітет Ізюмської міської ради.
Координація дій щодо виконання заходів Програми покладається на Управління соціального захисту населення Ізюмської міської ради.
Контроль за фінансування заходів Програми здійснюють головні розпорядники коштів.
Учасники та виконавці заходів Програми щокварталу до 5 числа, наступного за звітним, надають інформацію про стан її реалізації Управлінню соціального захисту населення Ізюмської міської ради – відповідальному виконавцю.
Відповідальний виконавець щокварталу до 15 числа, наступного за звітним, оприлюднює узагальнений звіт про реалізацію Програми.
7. Заходи щодо підтримки внутрішньо переміщених осіб на 2019 – 2020 роки
№ з/п | Найменування заходів | Відповідальні за виконання заходів | Термін виконання, роки | Джерело фінансування | Орієнтовні обсяги фінансування, тис. грн. | Очікуваний результат | ||
2019 | 2020 | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
7.1. Створення сприятливих умов життєдіяльності ВПО | ||||||||
7.1.1. | Надання соціальних послуг ВПО, які перебувають у складних життєвих обставинах, забезпечення їх соціальним супроводом | ІМЦСССДМ | 2019 - 2020 | Не потребує фінансування |
Подолання, мінімізація складних життєвих обставин, в яких опинилися ВПО | |||
7.1.2. | Надання соціальної послуги «Догляд вдома» | Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Ізюмської міської ради | 2019 - 2020 | Місцевий бюджет | 35,4 | 40,0 | Вирішення соціально-побутових проблем | |
7.1.3. | Надання транспортної послуги «Соціальне таксі» | 1,44 | 1,9 | Створення сприятливих умов для життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями | ||||
7.1.4. | Надання соціальної послуги «Соціальна адаптація» | 14,0 | 16,0 | Підтримка життєдіяльності та активності громадян | ||||
7.1.5. | Надання соціальної послуги «Переклад жестової мови» | 1,4 | 1,9 | Допомога особам з інвалідністю з порушенням слуху у спілкуванні | ||||
7.1.6. | Надання соціальної послуги «Натуральна допомога» | 8,74 | 10,0 | Покращення матеріально-економічного стану ВПО | ||||
7.1.7. | Надання психологічної підтримки та послуг щодо розвитку мовлення дітей з числа ВПО, що мають таку потребу | Ізюмська центральна міська лікарня Управління освіти Ізюмської міської ради | 2019 - 2020 | Не потребує фінансування | Надання ВПО допомоги щодо соціальної адаптації, подолання психофізіо-логічних травм, стресового стану, здобуття освіти з урахуванням особистих потреб |
|||
7.1.8. | Надання медичних послуг ВПО та додаткових гарантій особам з інвалідністю | Ізюмська центральна міська лікарня | 2019 - 2020 | Державний бюджет | 503,0 | - | Реалізація права ВПО на медичну допомогу та доступ до ліків | |
7.1.9. | Організація оздоровлення та відпочинку дітей з числа ВПО | ІМЦСССДМ Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради | 2019 - 2020 | Місцевий бюджет | 30,0 | 35,0 | Реалізація права дітей з числа ВРО на оздоровлення та відпочинок | |
7.1.10. | Надання послуг санаторно-курортного лікування особам з інвалідністю, ветеранам війни та постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС з числа ВПО | Управління соціального захисту населення Ізюмської міської ради | 2019 - 2020 | Державний бюджет Обласний бюджет |
43,8 94,9 |
46,2 100,1 |
Реалізація права ВПО на санаторно-курортне лікування | |
7.2. Задоволення першочергових потреб ВПО | ||||||||
7.2.1. | Надання соціальної матеріальної допомоги на лікування, оперативне втручання, придбання ліків | Виконавчий комітет Ізюмської міської ради Управління соціального захисту населення Ізюмської міської ради |
2019 - 2020 | Місцевий бюджет | 30,0 | 30,0 | Надання допомоги для вирішення першочергових потреб, реалізація комплексної Програми соціального захисту населення м. Ізюм на 2018-2020 роки | |
7.2.2. | Надання щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг | Управління соціального захисту населення Ізюмської міської ради | 2019 - 2020 | Державний бюджет | 10250,0 | 12500,0 | Соціальна підтримка, реалізація державної політики у сфері підтримки ВПО | |
7.2.3. | Забезпечення безкоштовним харчуванням учнів і вихованців з числа ВПО в закладах загальної середньої освіти та закладах дошкільної освіти | Виконавчий комітет Ізюмської міської ради Управління освіти Ізюмської міської ради Фінансове управління Ізюмської міської ради |
2019 - 2020 | Місцевий бюджет |
770,5 | 842,2 | Задоволення першочергових потреб ВПО | |
7.3. Розширення доступу до інформаційного простору та освіти | ||||||||
7.3.1. | Проведення соціологічних опитувань та аналітичних досліджень з питань життєдіяльності ВПО | ІМЦСССДМ Управління соціального захисту населення Ізюмської міської ради | 2019 - 2020 | Не потребує фінансування | Інформаційне забезпечення ВПО | |||
7.3.2. | Ведення обліку дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів, в тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування | Служба у справах дітей Ізюмської міської ради | 2019 - 2020 | Не потребує фінансування | Своєчасне вирішення проблемних питань щодо прав дітей з числа ВПО, надання інформації про шляхи їх розв’язання | |||
7.3.3. | Безоплатний доступ дітей з числа ВПО до інтернету, баз даних бібліотек у закладах освіти (з урахуванням принципу ґендерної рівності) | Управління освіти Ізюмської міської ради | 2019 - 2020 | Не потребує фінансування | Сприяння здобуттю освіти |
|||
7.3.4. | Надання освітніх послуг ВПО з інвалідністю з урахуванням їх права на інклюзивне навчання та особливих потреб (з урахуванням принципу ґендерної рівності) | |||||||
7.3.5. | Забезпечення закладів загальної середньої освіти сучасною комп’ютерною технікою | Управління освіти Ізюмської міської ради Фінансове управління Ізюмської міської ради |
2019 | Місцевий бюджет | 126,0 | 0 | Безкоштовний доступ до електронних версій підручників, навчальних посібників і навчально-методичних матеріалів | |
7.4. Інтеграція та соціальна адаптація ВПО | ||||||||
7.4.1. | Залучення осіб з числа ВПО до заходів, спрямованих на: - утвердження здорового способу життя та культури здоров’я; - творчий розвиток молоді і забезпечення їх змістовного дозвілля |
Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради | 2019 - 2020 | Не потребує фінансування | Популяризація здорового способу життя, адаптація ВПО до творчого розвитку | |||
7.4.2. | Проведення нарад, засідань за круглим столом, конференцій, тренінгів, семінарів інших публічних заходів з обговорення шляхів розв’язання проблем захисту та забезпечення прав ВПО | ІМЦСССДМ Управління культури Ізюмської міської ради Служба у справах дітей Ізюмської міської ради Ізюмський міськрайонний центр зайнятості |
2019 - 2020 | Не потребує фінансування | Формування сприятливого клімату для активної інтеграції ВПО у місцеву громаду. Своєчасне вирішення проблемних питань щодо захисту прав дітей Сприяння працевлаштуванню |
|||
7.4.3. | Залучення ВПО до вирішення актуальних питань громади у сфері освіти, культури, спорту | Управління культури Ізюмської міської ради | 2019 - 2020 | Не потребує фінансування | Адаптація та залучення ВПО до соціально-активного життя громади | |||
7.4.4. | Залучення ВПО до занять аматорською творчістю, участі в культурно-мистецьких проектах | Підтримка творчо обдарованих осіб, розвиток їх духовної та творчої складової | ||||||
7.5. Забезпечення права ВПО на житло | ||||||||
7.5.1. | Створення соціального житлового фонду для тимчасового проживання ВПО | Управління житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради | 2019 - 2020 | Не потребує фінансування | Забезпечення ВПО житлом та гідними умовами проживання | |||
7.5.2. | Завершення реконструкції нежитлової будівлі під гуртожиток коридорного типу за адресою: м. Ізюм, проспект Незалежності, 65 | Управління житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради Управління економіки та інвестицій апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради |
2019 | В рамках проекту «Сприяння розвитку соціальної інфраструктури. Відновлення східних регіонів» | 11020,0 | - | ||
7.5.3. | Участь у конкурсному відборі субпроектів зі створення житла для ВПО Українським фондом соціальних інвестицій | Управління економіки та інвестицій апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради | 2019 | Не потребує фінансування | ||||
7.5.4. | Розробка Порядку розподілу та надання житлових приміщень для тимчасового проживання ВПО у м.Ізюм | 2019 | Не потребує фінансування | Визначення умов розподілу та надання житла для тимчасового проживання ВПО | ||||
Секретар Ізюмської міської ради А. Г. Єрдаларян