ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 4


 ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
___СЕСІЯ  7  СКЛИКАННЯ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
 
від ___________ 2019 року                                                         
 
Про затвердження
«Правил розміщення зовнішньої
реклами в м. Ізюм»
 
З метою удосконалення порядку розміщення об’єктів зовнішньої реклами у м. Ізюм, відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про рекламу», «Про дозвільну систему у сфері господарства», «Про охорону культурної спадщини», а також керуючись Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами» зі змінами від 16.12.2015 року, керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
 
Ізюмська міська рада вирішила:
 
1.Затвердити «Правила розміщення зовнішньої реклами в м. Ізюм» (додається).
2.Рішення набирає чинності з дня офіційного оприлюднення в засобах масової інформації.
3.Рішення 89 сесії Ізюмської міської ради 6 скликання від 28.05.2015 року № 3010 «Про затвердження «Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Ізюм в новій редакції» вважати таким, що втратило чинність.
4.Відповідальним за виконання даного рішення призначити заступника Ізюмського міського голови з питань комунального господарства.
5.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань економічної політики та інвестицій та на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, благоустрою та енергозбереження.
 
Ізюмський міський голова                                                   В.В.Марченко
 
 ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення ___сесії Ізюмської міської ради
7 скликання від ________року №___
 
 
 
 
 
Правила розміщення зовнішньої реклами в м. Ізюм
 
 
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
1.1. Правила розміщення зовнішньої реклами в місті Ізюм в новій редакції (далі - Правила) розроблені на підставі Закону України " Про рекламу", Закону України "Про інформацію", Закону України "Про захист прав споживачів '' Закону України "Про місцеве самоврядування", Закону України "Про благоустрій населених пунктів", Закону України "Про автомобільні шляхи", Закону України "Про охорону культурної спадщини", Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами" від 29.12.03 р. №2067.
1.2. Ці Правила регулюють відносини, що виникають у зв'язку з розміщенням зовнішньої реклами та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами на території м. Ізюм.
 
2. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНІВ
 
2.1. У цих Правилах згідно із законодавством про рекламу наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
виконавчий орган - виконавчий комітет Ізюмської міської ради;
вітрина – засклений елемент фасаду, який використовується для експонування продукції, вивіски, таблички, інформації про послуги, що надаються та про виробника товару або товар.
вивіска чи табличка – елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім випадків, коли суб’єкт господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу у таке приміщення, який не є рекламою.
дозвіл - документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого комітету Ізюмської  міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці;
зовнішня реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг;
місце розташування рекламного засобу - площа поверхні будинку, споруди, елемента вуличного обладнання, на транспортному засобі, в приміщенні комунальної власності або відведеної території на відкритій місцевості у межах населеного пункту, що надаються розповсюджувачу реклами в тимчасове користування власником або уповноваженим ним органом (особою);
реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена у будь-якій формі і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару;
рекламні засоби - засоби, що використовуються для доведення реклами до її споживача;
рекламна площа - площа поверхні рекламного засобу, на який розміщується реклама;
рекламодавець - особа, яка є замовником реклами для її виробництва та/або розповсюдження;
робочий орган – орган, на який покладені повноваження по виконанню функцій щодо регулювання діяльності у сфері розміщення зовнішньої реклами у місті Ізюм;
розповсюджувач реклами - особа, яка здійснює розповсюдження реклами;
спеціальні конструкції - тимчасові та стаціонарні рекламні засоби (світлові та несвітлові, наземні та не наземні (повітряні), плоскі та об'ємні стенди, щити, панно, транспаранти, таблички, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, тумби, складні просторові конструкції), які використовуються для розміщення реклами;
стаціонарні засоби зовнішньої реклами й інформації - характеризується незмінним місцем розміщення і конструкцією в типовому або індивідуальному виконанні;
товар - будь-який предмет господарського обігу, в тому числі продукція, роботи, послуги, цінні папери, об'єкти права інтелектуальної власності;
тимчасові засоби зовнішньої реклами й інформації - характеризується періодом розміщення і визначеною зоною або ділянкою міської території, на якій вони можуть бути розміщені на певний період.
уповноважений власник місця розташування рекламного засобу, що перебуває в комунальній власності територіальної громади м. Ізюм – Управління житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради.
2.2. Інші терміни застосовуються у значенні, наведеному в Законі України "Про рекламу" та Типових правилах розміщення зовнішньої реклами.
2.3. Зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та відповідно
 до цих Правил.
2.4. На територіях, будинках і спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників, уповноважених ними органів (осіб), або самими власниками, з урахуванням пунктів даних Правил, а також архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища та додержанням правил благоустрою території міста Ізюм.
 
3. ПОВНОВАЖЕННЯ РОБОЧОГО ОРГАНУ
 
3.1. До повноважень робочого органу, який визначається рішенням виконавчого комітету Ізюмської міської ради, належать:
- розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволу, переоформлення дозволу;
- підготовка проекту рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради щодо надання дозволу чи про відмову у його наданні;
-подання територіальному органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів у Харківській області матеріалів про порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами;
- здійснення інших повноважень відповідно до законодавства;
- видача дозволу на підставі рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради.
3.2. Справляння (стягнення) плати за видачу дозволів робочим органом забороняється.
 
4. ПОРЯДОК ОТРИМАННЯ (НАДАННЯ) ДОЗВОЛУ
 
4.1. Подача документів:
4.1.1. Відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» та Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» для одержання дозволу заявник подає до управління адміністративно-дозвільних послуг «Центр надання адміністративних послуг» заяву на ім'я міського голови, до якої додаються:
а) фотокартка або комп'ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу, з прив'язкою до місцевості;
б) ескіз рекламного засобу з його конструктивним рішенням;
Перелік документів для надання дозволу є вичерпним.
4.1.2. Заява передається управлінням адміністративно-дозвільних послуг «Центр надання адміністративних послуг» не пізніше наступного робочого дня після отримання повного пакету документів до Робочого органу.
Робочий орган в той же день вносить відомості про заяву в журнал реєстрації заяв та дозволів на розміщення зовнішньої реклами (далі - журнал реєстрації).
Робочий орган протягом двох робочих днів з дня реєстрації заяви перевіряє місце розташування рекламного засобу, зазначене у заяві, на предмет надання на заявлене місце зареєстрованого в установленому порядку дозволу за формою згідно з додатком 1.
У разі прийняття рішення про відмову у видачі дозволу робочий орган надсилає заявникові вмотивовану відповідь із зазначенням підстав, передбачених законом.
Строк видачі дозволу або надання письмового повідомлення про відмову у його видачі становить 10 робочих днів.
4.2. Погодження дозволу на розміщення зовнішньої реклами.
4.2.1. Дозвіл обов’язково погоджується з власником місця або уповноваженим ним органом (особою).
Видача дозволу також погоджується з:
Укравтодором або власником автомобільних доріг та Національною поліцією - у разі розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг.
департаментом культури та туризму Харківської обласної державної адміністрації або департаментом містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації - у разі розміщення зовнішньої реклами на пам'ятках історії та архітектури, в межах зон охорони таких пам'яток і в межах об'єктів природно-заповідного фонду (згідно з історико - архітектурним планом м. Ізюм);
утримувачем інженерних комунікацій - у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон цих комунікацій.
Отримання зазначених погоджень вчиняються робочим органом без залучення заявника, протягом строку, встановленого для отримання дозволу. Для здійснення погодження робочий орган не пізніше дня , що настає за днем одержання документів від заявника, надсилає їх копії у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді  вищезазначеним  та встановлює строк розгляду зазначених документів органам
За результатами дозвільної (погоджувальної) процедури органи, зазначені в абзацах першому, третьому - п'ятому цього пункту надають погодження, які у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді надсилаються робочому органу.
У разі ненадання органами, зазначеними в абзацах першому, третьому-п’ятому цього пункту, протягом встановленого строку погоджень вважається, що видачу дозволу погоджено.
4.2.2. Перелік органів та осіб, з якими погоджується дозвіл, є вичерпним.
Погодження дійсні протягом строку дії дозволу на розміщення зовнішньої реклами.
4.2.3. У разі відмови у погодженні дозволу органами (особами), зазначеними в п. 4.2.1 цього розділу, заявникові надсилаються вмотивовані повідомлення за підписом уповноваженої особи підприємства, установи та організації.
4.2.4. Відмова у погодженні дозволу на розміщення зовнішньої реклами може бути оскаржена у порядку, встановленому законодавством.
4.3. Прийняття рішення про надання дозволу виконавчим комітетом Ізюмської міської ради та відмова у його наданні.
4.3.1. Робочий орган протягом не більше як двох робочих днів з дати одержання від органів  та осіб з якими погоджується видача дозволу належним чином оформлених двох примірників дозволу на розміщення зовнішньої реклами, готує і подає виконавчому комітету Ізюмської міської ради пропозиції та проект відповідного рішення.
4.3.2. Виконавчий комітет Ізюмської міської ради, протягом одного робочого дня з дати одержання зазначених пропозицій приймає рішення про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами або про його відмову.
У разі прийняття рішення про надання дозволу робочий орган протягом наступного дня після отримання рішення виконавчого комітету підписує обидва примірники дозволу та скріплює їх печаткою. Один примірник дозволу залишається робочому органу для обліку та контролю. Другий примірник дозволу передається в управління адміністративно-дозвільних послуг «Центр надання адміністративних послуг». Обидва примірники дозволу повинні бути прошитими, а їх сторінки пронумеровані.
Рішення про відмову у наданні дозволу робочий орган протягом наступного дня передає в управління адміністративно-дозвільних послуг «Центр надання адміністративних послуг» для повідомлення заявника.
4.3.3. Робочий орган протягом десяти днів з дати реєстрації дозволу надає органам державної податкової служби інформацію про розповсюджувачів зовнішньої реклами,  яким надано дозвіл.
4.3.4. Рішення про відмову у наданні дозволу може бути оскаржене в порядку, встановленому законодавством.
4.3.5. Після розташування рекламного засобу розповсюджувач зовнішньої реклами у п'ятиденний строк зобов'язаний подати робочому органу фотокартку місця розташування рекламного засобу (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів).
 
5. ВНЕСЕННЯ ЗМІН У ДОЗВІЛ ТА ЙОГО ПЕРЕОФОРМЛЕННЯ
 
5.1. Внесення змін у дозвіл.
5.1.1. Якщо протягом строку дії дозволу виникла потреба у зміні технологічної схеми рекламного засобу, розповсюджувач зовнішньої реклами звертається до управління адміністративно-дозвільних послуг «Центр надання адміністративних послуг»  з письмовою заявою у довільній формі про внесення у дозвіл відповідних змін.
При цьому, під зміною технологічної схеми рекламного засобу розуміється зміна зовнішнього обліку (конструктивних елементів) спеціальної конструкції без зміни місця розташування спеціальної конструкції.
До заяви додається:
  • технічний проект змін у технологічній схемі рекламного засобу;
  • фотокартка рекламного засобу та ескіз із конструктивним рішенням.
5.1.2. Робочий орган протягом не більш як п'ятнадцяти робочих днів з дати одержання пакету документів розглядає заяву, готує проект відповідного рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради з внесеними відповідними змінами у дозвіл.
5.1.3. Виконавчий комітет Ізюмської міської ради, після одержання зазначених пропозицій приймає рішення про внесення змін у дозвіл.
5.1.4. Заявнику може бути відмовлено у зміні технологічної схеми спеціальної конструкції на одній із підстав, викладених в пункті 6.3.4. цих Правил.
Відмова у зміні технологічної схеми рекламного засобу може бути оскаржена у порядку, встановленому законодавством.
5.1.5. У разі зміни містобудівної ситуації, проведення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу, які зумовлюють необхідність зміни місця розташування рекламного засобу, робочий орган у семиденний строк письмово повідомляє про це розповсюджувача зовнішньої реклами. У десятиденний строк з початку зміни містобудівної ситуації, реконструкції, ремонту, будівництва робочий орган надає розповсюджувачу зовнішньої реклами інформацію про інше рівноцінне місце. У разі досягнення згоди щодо нового місця розташування рекламного засобу вносяться зміни у дозвіл на розміщення зовнішньої реклами.
Витрати, що пов'язані з демонтажем та монтажем рекламного засобу на новому місці, здійснюються розповсюджувачем зовнішньої реклами самостійно. В разі відмови розповсюджувача від нового місця, робочий орган зобов’язаний відшкодувати розповсюджувачу невикористану частину коштів, які були внесені як попередня оплата за користування місцем розташування рекламного засобу. Плата за надання робочим органом послуг пов’язаних із зміною місця розташування рекламного засобу не справляється.
Строк дії дозволу продовжується на час, необхідний для вирішення питання про надання рівноцінного місця. Після закінчення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу розповсюджувач зовнішньої реклами має пріоритетне право на розташування рекламного засобу на попередньому місці.
 
6. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО РОЗМІЩЕННЯ ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ
 
6.1.Зовнішня реклама розміщується:
- на тимчасових та стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості;
- на зовнішніх поверхнях будинків, споруд;
- на елементах вуличного обладнання;
- над проїзною частиною вулиць та доріг;
- на транспортних засобах.
6.2. Розміщення зовнішньої реклами у місті Ізюм провадиться на підставі дозволів, що оформлюються робочим органом на підставі рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради та в порядку, встановленому цими Правилами.
6.3. Дозвіл надається строком на п'ять років, якщо менший строк не зазначено у заяві розповсюджувача зовнішньої реклами.
6.4. Виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов'язаних з розташуванням рекламного засобу.
6.5.  Під час надання дозволу втручання у форму рекламного засобу та зміст реклами забороняється.
6.6. У процесі надання дозволів забороняється проведення тендерів (конкурсів)
6.7. Вимоги до розміщення засобів зовнішньої реклами:
- розміщуватися з додержанням вимог техніки безпеки, зазначених у пунктах 6.13, 6.17, 6.18 та 6.22 цих Правил та інших актах чинного законодавства;
- рекламні засоби повинні відповідати по якості та дизайну сучасним стандартам та правилам, бути лаконічними, їх монтаж (демонтаж) проводитись без відхилень від затвердженої проектної документації.
- розміщуватися із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків;
- підключення підсвічування рекламних засобів до електромереж повинно здійснюватися відповідно до законодавства з дотриманням умов і правил експлуатації та техніки безпеки;
- освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків;
- засоби реклами, як правило, повинні мати підсвічення рекламного зображення у темний час доби.
- на опорах наземної зовнішньої реклами просто неба, що розміщується вздовж проїзної частини вулиць і доріг, за вимогою уповноваженого підрозділу Національної поліції наноситься вертикальна дорожня розмітка із світлоповертаючих матеріалів заввишки до 2 метрів від поверхні землі;
- нижній край зовнішньої реклами, що розміщується над проїжджою частиною вулиць і доріг, у тому числі на мостах, естакадах тощо, повинен розташовуватися на висоті не менш як 5 метрів від поверхні дорожнього покриття;
- у місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.
- розміщення рекламних засобів на фасадах будівель і споруд повинно здійснюватись із дотриманням структурної побудови фасадів без пошкодження елементів архітектурного оздоблення, з урахуванням візуального навантаження рекламних площин на 1 кв. м. зовнішньої площини будівлі;
- конструкції повинні утримуватись в належному технічному та естетичному стані, елементи конструкції - акуратно пофарбовані.
- інформаційне поле, на якому тимчасово не розміщено рекламний сюжет, заповнюється панорамними зображеннями міста, соціальною рекламою або іншим сюжетом (на вибір рекламоросповсюджувача) або однотонним фоном. Сюжет може бути довільним, зміст якого не заборонений законом та не суперечить суспільній моралі;
- кожен елемент рекламного засобу повинен відповідати проекту (має бути уніфікованим) та бути складовою цілісного естетичного вигляду рекламного засобу;
- рекламні засоби забезпечуються маркуванням, яке повинно бути єдиної форми та кріпитись в установленому місці із зазначенням найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії (вказана інформація повинна легко читатись).
Табличка для маркування рекламних засобів має бути розміром 20 х 13 см та розташовуватись на зручному для сприйняття місці (маркування білборду - розташовується на його нозі на висоті 1.5 – 2.5 м від поверхні землі, тролу - на обох опорах вуличного освітлення, між якими натягнуто розтяжку на висоті 1.5 - 2.5 м від поверхні землі, сітілайту, пілону – на бічній, непрозорій частині рекламоносія на висоті 1.5 – 2.0 м від поверхні землі, настінні – під лівим нижнім кутом, дахові – не маркуються). Рекламні  засоби,  на  яких  відсутнє  маркування,  вважаються безхазяйними та підлягають демонтажу у відповідності з вимогами законодавства.
6.8. Забороняється розташовувати рекламні засоби:
- банерні розтяжки між стовпів вуличного освітлення та інших конструкцій в центральній частині міста;
- якщо рекламні засоби, перешкоджають візуальному сприйняттю монументів, пам'ятників, скульптур, парків, скверів, пам’яток архітектури тощо;
- на фасадах будинків, віднесених до переліку пам’яток культури державного та місцевого значення, ареалу історичної забудови м. Ізюм;
- на пішохідних доріжках та алеях, якщо це перешкоджає вільному руху пішоходів;
- на багатоповерхових житлових будинках, адміністративних та громадських будівлях в центральній частині міста;
- прозорих, ґратчастих бокових поверхонь зупинок зі сторони руху транспорту та на зовнішніх фасадах зупиночного павільйону;
- у населених пунктах на висоті менш як 5 метрів від поверхні дорожнього покриття, якщо їх рекламна поверхня виступає за межі краю проїзної частини;
- дахові рекламні засоби без попередньої технічної експертизи спеціалізованих підприємств, установ та організацій щодо встановлених норм та вимог чинного законодавства, зокрема: рівня шумових коливань, вібрації, світлових, електромагнітних та інших випромінювань.
Розміщення рекламних засобів повинно здійснюватись із урахуванням архітектурних, історико-культурних цінностей, типології елементів міського середовища, з дотриманням правил благоустрою території та відповідно до економіко–планувального зонування м. Ізюм. Обов'язковою умовою встановлення рекламоносіїв є збереження умов цілісного візуального сприйняття архітектурних ансамблів та домінант, культових споруд, міських перспектив, цінних видових картин, ландшафтів та інших містоутворюючих факторів.
6.9. На територіях, будинках і спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з врахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історично-культурних чинників, типології елементів міського середовища та з додержанням правил благоустрою території м. Ізюму відповідно до рекламно-інформаційного зонування м. Ізюму.
6.10. Можливість розміщення дахових установок визначається робочим органом окремо по кожному місцю розташування спеціальної конструкції незалежно від форм власності місця їх розташування.
6.11. Розташування дахових рекламних засобів забороняється без попередньої технічної експертизи спеціалізованих підприємств, установ, організацій.
6.12. Розміщення зовнішньої реклами на пам'ятках історії та архітектури і в межах зон охорони таких пам'яток, в межах об’єктів природно-заповідного фонду дозволяється за погодженням з відповідним повноважним органом охорони культурної  спадщини. Пріоритетним є розміщення реклами виконаної у традиційних історичних формах.
6.13. Розташування спеціальних конструкцій на фасадах будинків (будівель та споруд ) має здійснюватися з дотриманням структурної побудови фасадів без пошкодження елементів архітектури.
6.14.Спеціальні конструкції не повинні створювати перешкоди для проходу пішоходів, прибирання вулиць і тротуарів, а також візуальному сприйманню окремих архітектурних пам'яток та їх ансамблів.
6.15. Реклама алкогольних напоїв та тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої та тютюнові вироби, не повинна розміщуватися на рекламних засобах ближче ніж за 300 метрів прямої видимості від території дитячих дошкільних закладів, середніх загальноосвітніх шкіл та інших навчальних закладів, в яких навчаються діти віком до 18 років.
Перелік обмежень та заборон щодо розміщення зовнішньої реклами, встановлений пунктами 7.8-7.15 цих Правил, є вичерпним.
6.16. Підключення рекламних засобів до існуючих мереж зовнішнього освітлення здійснюється відповідно до вимог, передбачених законодавством та норм і правил експлуатації електрообладнання. При цьому власник місця може встановлювати окремі вимоги щодо підключення спеціальних конструкцій.   
6.17. Розташування рекламних засобів у межах охоронних зон інженерних комунікацій дозволяється за погодженням з утримувачем зазначених комунікацій.
6.18. Матеріали, які використовуються при виготовленні усіх типів спеціальних конструкцій, повинні відповідати сучасним нормативам якості, безпеки та дизайну. Ступінь відповідності несучих елементів спеціальних конструкцій встановлюється по ГОСТ 27751-88 – на рівні II для тих, що розташовуються у безпосередній близькості від місць масового знаходження людей і над проїзними частинами вулиць та доріг, і на рівні III у інших випадках.
6.19. Спеціальні конструкції слід розраховувати на навантаження і дії та їх комбінації у відповідності з вимогами будівельних норм і правил. При визначенні вітрового навантаження на дахові установки і на окремо стоячі щитові установки у відповідності з будівельними нормами і правилами слід враховувати можливі зміни вітрового тиску по висоті та значення аеродинамічного коефіцієнта.
Вузли кріплення спеціальних конструкцій до існуючих будинків та споруд повинні забезпечувати надійне кріплення та бути захищені від несанкціонованого доступу до них.
6.20. Розроблення необхідної технічної документації, монтаж (демонтажу) рекламного засобу здійснюється спеціалізованими підприємствами, установами та організаціями.
6.21. Розташування рекламних засобів на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування дозволяється за погодженням з Ізюмським відділом поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області.
6.22. Відповідальність за технічний стан рекламних засобів, порушення вимог техніки безпеки під час розташування та експлуатації рекламних засобів несе розповсюджувач зовнішньої реклами згідно із законодавством.
6.23. Рекламні засоби забезпечуються маркуванням із зазначенням на каркасі рекламного засобу найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії.
6.24. Зовнішня реклама повинна відповідати іншим вимогам встановленим Законом України «Про рекламу».
 
7. ВИМОГИ ДО СПЕЦІАЛЬНИХ КОНСТРУКЦІЙ (ЗАСОБІВ РЕКЛАМИ)
 
7.1. Загальні вимоги
7.1.1.Спеціальні конструкції повинні розташовуватися з дотриманням вимог актів законодавства у галузі зовнішньої реклами, інших нормативно-правових актів, у тому числі цих Правил.
7.1.2.У місцях насиченого скупчення спеціальних конструкцій їх розташування здійснюється згідно з відповідними схемами.
7.1.3. Наземні спеціальні конструкції підключаються до існуючих мереж
електропостачання згідно розробленого проекту спеціальної конструкції. При цьому, власник місця може встановлювати окремі вимоги щодо підключення спеціальних конструкцій.
7.1.4. При монтажі та експлуатації конструкцій повинні дотримуватися  вимоги техніки безпеки.
7.1.5. Відповідальність за технічний стан рекламних засобів, порушення вимог техніки безпеки під час розташування та експлуатації рекламних засобів несе розповсюджувач зовнішньої реклами згідно із законодавством.
7.1.6. До виготовлення і розташування спеціальних конструкцій застосовуються вимоги, що встановлюються відповідними містобудівними нормами, стандартами та цими Правилами.
7.1.7. Рекламні засоби забезпечуються маркуванням із зазначенням на каркасі рекламного засобу найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії. При цьому для розміщення зазначеної інформації має бути відведено не менш як 0,3 відсотка площі робочої поверхні спеціальної конструкції.
7.2. Стаціонарні спеціальні конструкції і вимоги щодо їх розміщення.
До стаціонарних спеціальних конструкцій відносяться носії рекламної інформації, що мають постійне місце розміщення.
Стаціонарні спеціальні конструкції підрозділяються на наступні види:
- окремо встановлені;
- розташовані на будинках, спорудах.
7.2.1. Загальні вимоги.
Стаціонарні спеціальні конструкції можуть передбачати підсвітлення рекламно-інформаційного поля, включення якого повинно здійснюватися відповідно до графіка режиму роботи вуличного освітлення. У випадках використання зовнішніх джерел світла-конструкції кріплення світильників повинні бути закриті декоративними елементами.
Встановлення стаціонарної спеціальної конструкції у створі з раніше встановленою спеціальною конструкцією або встановлення двох та більше спеціальних конструкції у створі повинно здійснюватися з урахуванням містобудівної ситуації та на відстані не менш 15 метрів. При цьому, встановлені у створі спеціальні конструкції не повинні відрізнятися за розміром рекламної площини та конструктивним рішенням.
Не допускається розміщення стаціонарних спеціальних конструкцій, що є джерелами шуму, вібрації, потужних світлових, електромагнітних і інших випромінювань і полів, поблизу житлових приміщень з порушенням встановлених санітарних норм.
7.2.2. Вимоги щодо безпеки дорожнього руху.
Стаціонарні спеціальні конструкції не повинні мати схожості за зовнішнім виглядом, зображенням, звуковим ефектом з технічними засобами організації дорожнього руху і спеціальних сигналів, погіршувати їх видимість, знижувати безпеку руху, зменшувати габарити інженерних споруд, видавати звуки, що можуть бути почуті в межах проїзної частини особою з нормальним слухом, створювати враження перебування на дорозі пішоходів, транспортних засобів, тварин, інших предметів, повинні відповідати вимогам правил, стандартів, технічних норм, пропонованих до конструкцій даного типу.
Для підсвітлення спеціальних конструкцій повинні використовуватися світлові прилади промислового виготовлення, що забезпечують виконання вимог електричної та пожежної безпеки. Кріплення світлового приладу повинне забезпечувати його надійне з'єднання з рекламною конструкцією і витримувати вітрове і снігове навантаження, вібраційні й ударні впливи.
Опори спеціальних конструкцій повинні бути виготовлені з матеріалів, що забезпечують високий рівень безпеки при наїздах і достатню стійкість при вітровому навантаженні та експлуатації.
7.2.3. Окремо встановлені стаціонарні спеціальні конструкції.
7.2.3.1. Щитові установки - окремо встановлені конструкції, що мають зовнішні поверхні для розміщення реклами, складаються з фундаменту, каркаса та інформаційного поля (полів), що встановлюються на газонах,  ґрунті,  асфальті тощо.
Вимоги до щитових установок:
  • виходячи із містобудівної ситуації та з урахуванням вимог, визначених Додатком  3 до цих Правил, як правило, застосовуються щитові конструкції наступних видів:
  • малого формату 1,2 х 1,8м.;
  • середнього формату 3,0 x 2,0м.;
  • великого формату 4,0 x 3,0м.;
  • надвеликого формату 6,0 x 3,0м.
  • щитові установки виконуються, як правило, у двосторонньому варіанті та можуть мати підсвітлення;
  • фундамент окремо встановлених щитових конструкцій може заглиблюватися до рівня землі;
-              рекомендована висота рекламних щитів з урахуванням їх візуального сприйняття на вулицях і магістралях складає не менш 3 м від поверхні землі до рекламної площини спеціальної конструкції (окрім випадків їх розташування над проїзними частинами доріг).
7.2.3.2. Об'ємно-просторові конструкції - стаціонарні, складні, спеціальні конструкції, у яких для розміщення інформації використовується як об'єм конструкції, так і її поверхні.
Об'ємно-просторові конструкцій виконуються виключно за індивідуальними проектами, розробленими виходячи із архітектурних та містобудівних особливостей міської території. Об’ємно-просторові конструкції встановлюються в пішохідних зонах (крім алей і пішохідних доріжок) і на площах, на територіях парків на розподільних смугах магістралей.
                7.2.3.3. Інформаційно - сервісні знаки індивідуального проектування - дорожні знаки, виготовлені у відповідності з вимогами ДСТ10807-78.
                7.2.3.4. Прапорові композиції і навіси - стаціонарний засіб зовнішньої реклами, що складаються з основи, одного або декількох флагштоків (стійок) і м'яких полотнищ.
Рекламна площа навісу визначається розміром однієї з його сторін.
7.2.3.5.  Наземні панно - зовнішня реклама, розташована на поверхні землі, яка складається з нанесених або вбудованих у дорожнє або земляне покриття будівельних матеріалів і підрозділяються на наступні види:
                а) каркасні панно на схилах (укосах) трас і доріг;
б) покриття тротуарів вулиць різними барвними речовинами або плівковими матеріалами;
в) панно на тротуарах вулиць, що виготовляються з шляхово-будівельних
матеріалів.
Застосовувані матеріали не повинні погіршувати покриття тротуарів або інших місць розміщення панно.
Рекламна площа інформаційного поля наземних панно визначається розрахунковим шляхом.
7.2.3.6. Інформаційні стенди - стаціонарні спеціальні конструкції висотою до 2,5 м та розміром рекламної площі, як правило, не більше 5 кв. м, які розташовуються в пішохідній зоні, як правило, навколо стовпів вуличного освітлення або опор електромереж, або у вигляді окремо встановлених багатосторонніх конструкцій та призначені для розміщення дрібноформатних (не більше формату А2) афіш культурних та розважальних заходів, агітаційних матеріалів, соціальної реклами, листівок суб'єктів підприємницької діяльності.
7.2.4. Стаціонарні спеціальні та інформаційні конструкції, що розташовуються на будинках, спорудах або елементах вуличного обладнання.
7.2.4.1. Розміщення табличок або вивісок з інформацією про найменування, належність та/або режим роботи підприємств, установ та організацій, незалежно від форм власності, державних органів, органів місцевого самоврядування та їх структурних підрозділів, на фасадах будівель та споруд, у яких вони знаходяться, зобов’язання розміщення якої передбачено законодавством України, здійснюється без отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами.
Дозвіл на розміщення вивісок з найменуванням та інформацією про місце знаходження рекламодавця на опорах зовнішнього освітлення або на фасадах інших будівель та споруд не пов'язаних з його діяльністю отримується в установленому цими Правилами порядку.
7.2.4.2. Вивіска — стаціонарна спеціальна конструкція, призначена для розміщення фірмового (комерційного) найменування особи, її власного зареєстрованого знаку для товарів та послуг, інформації про характер її діяльності, призначеної для доведення до відома споживачів.
7.2.4.2.1. Порядок встановлення вивісок:
7.2.4.2.1.1. Розміщення вивісок на території міста Ізюм ґрунтується на
принципах:
- цілісності естетичної організації міського середовища;
- безпечності вивісок;
- збереження архітектурно-історичного надбання;
- пріоритетності меморіальних об’єктів (меморіальних і пам’ятних дощок, знаків тощо);
- комплексного підходу при оформленні та облаштуванні фасадів будівель (споруд);
- впорядкування, регулювання та контролю діяльності з розміщення вивісок.
7.2.4.2.1.2. Розміщення вивісок на фасадах будинків та споруд повинно здійснюватись з дотриманням архітектурно-стилістичної єдності фасадів без пошкодження архітектурних елементів, оздоблення та декору.
7.2.4.2.1.3. Стилістика художнього вирішення вивісок на фасадах будівель і споруд повинна узгоджуватись з архітектурно-пластичними особливостями, силуетом та масштабом, кольоровою гамою оздоблення фасаду будівлі; написи і знаки повинні бути співрозмірні до елементів фасаду.
7.2.4.2.1.4. Не допускається перенасичення фасадів будівель вивісками або рекламними засобами.
7.2.4.2.1.5. Встановлення вивіски на фасаді будівлі чи споруди допускається лише на основі врахування розмірів і форм, кольорової гами вже існуючих вивісок.
7.2.4.2.1.6. Вивіски повинні розміщуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов’язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються, та перешкод для вільного пересування пішоходів.
7.2.4.2.1.7. Місце розташування вивіски повинно інформувати споживача про місце знаходження юридичної або фізичної особи-підприємця, яка розмістила вивіску.
7.2.4.2.1.8. Вивіска повинна розміщуватися із збереженням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків.
7.2.4.2.2. Вивіска може бути встановлена:
7.2.4.2.2. 1. Біля входу в приміщення (в т.ч. у подвір’ї, на сходовій клітці), яке займає суб’єкт господарювання.
7.2.4.2.2. 2. Над вхідними дверима, над вітринами, над віконними прорізами.
7.2.4.2.2.3.  Між дверними та віконними прорізами.
7.2.4.2.2.4. Між дверними та віконними прорізами (або над ними), які належать суб’єкту господарювання, у межах першого та цокольного поверху, у т. ч. якщо немає окремого входу з вулиці у заклад, на якому встановлюється вивіска.
7.2.4.2.2.5. У вікнах, вітринах та прозорій частині вхідних дверей (з внутрішнього боку) із закриттям їх до 30%.
7.2.4.2.2.6. Не вище першого поверху або цоколя будівлі. Дозволяється встановлення вивіски вище першого поверху, або на фронтоні, якщо суб’єкту господарювання на праві приватної власності належить вся будівля, за умови, якщо місце встановлення вивіски передбачено авторським проектом будинку або погодженим паспортом фасаду будівлі. В межах історичного ареалу обов’язковим є погодження місця їх розташування з відповідним органом охорони культурної спадщини міста Ізюм.
7.2.4.2.2.7. На власній або закріпленій земельній ділянці у вигляді об’ємно-просторової пластики чи конструкції.
7.2.4.2.2.8. На огорожі та її вхідній (в’їзній) брамі, якщо суб’єкту господарювання на праві приватної власності належить вся будівля та вся земельна ділянка.
7.2.4.2.3. Заборонено встановлювати вивіски:
7.2.4.2.3.1. На фасаді вище першого поверху (крім випадків, якщо суб’єкту господарювання на праві приватної власності належить вся будівля, при умові, якщо місце вивіски передбачено авторським проектом будинку або погодженим паспортом фасаду будівлі).
7.2.4.2.3.2. Із закриттям вікна, вітрини чи прозорої частини вхідних дверей площинами вивісок більш ніж на 30%.
7.2.4.2.3.3. Із закриттям огорож балконів, архітектурного та скульптурного декору фасадів.
7.2.4.2.3.4. З закриттям табличок з назвами вулиць, номерами будинків, охоронних знаків будівель – пам’яток архітектури, табличок з позначенням місця знаходження елементів мереж інженерних комунікацій (пожежних гідрантів та ін.), інших табличок з соціально-необхідною інформацією.
7.2.4.2.3.5. У вигляді світлових табло та моніторів, біжучих стрічок, вивісок із динамічною (пульсуючою) підсвіткою в межах історичного ареалу міста.
7.2.4.2.3.6. На приміщеннях (будівлях), не введених в експлуатацію.
7.2.4.2.4. Вимоги до розмірів вивісок:
7.2.4.2.4.1. Розміри вивісок повинні бути співмасштабними до архітектурного вирішення фасаду та його елементів.
7.2.4.2.4.2. Вивіски не повинні виходити за межі приміщення, у якому здійснює діяльність суб’єкт господарювання.
7.2.4.2.4.3. Відстань від площини фасаду до лицевої поверхні вивіски не повинна перевищувати 15см.
7.2.4.2.4.4. При розташуванні декількох організацій в одному приміщенні встановлюється загальний вказівник.
7.2.4.2.4.5. Площа поверхні вивіски не повинна перевищувати 3 кв.м.
7.2.4.2.5. Вивіска може бути виготовлена у вигляді:
7.2.4.2.5.1. Площини геометричної або іншої форми, що розміщується паралельно до фасаду, з нанесеним зверху або прорізаним зображенням чи написом. В історичному ареалі площа такої форми не може перевищувати 0,5м2.
7.2.4.2.5.2. Окремих об’ємних літер, прикріплених безпосередньо на стіні.
7.2.4.2.5.3. Окремих об’ємних літер, прикріплених до спільного каркасу чи іншого профілю, пофарбованого в колір фасаду.
7.2.4.2.5.4. Напису чи зображення на прозорій безколірній площині (скло, акрил) плоскими, об’ємними чи вигравіюваними літерами.
7.2.4.2.5.5. Шрифтового напису по тиньку, художнього розпису по тиньку (фрески), мозаїки, вітражу, що розміщений на кронштейні або у вітрині чи дверях, кам’яної, дерев’яної або металевої плити з різьбленим або гравійованим написом чи зображенням, рельєфу, вирізьбленого в тиньку, попередньо нанесеному різноколірними шарами (сграфіто).
7.2.4.2.5.6. Плоского кронштейну (в історичному ареалі площею не більшою 0,5м 2 та товщиною не більше 60мм), розташованого перпендикулярно до фасаду. При цьому його крайня точка виносу не повинна виступати від стіни більше ніж на 800мм, а відстань від його нижньої точки до поверхні тротуару н може бути меншою ніж 2,5м.
7.2.4.2.5.7. Кронштейну у вигляді об’ємно-просторової композиції. При цьому його крайня точка виносу не повинна виступати від стіни більше ніж на 800мм, а відстань від його нижньої точки до поверхні тротуару не може бути меншою ніж 2,5м.
7.2.4.2.5.8. Світлових носіїв, що своїм розташуванням формують напис чи зображення.
7.2.4.2.5.9. Іншої конструкції, виконаної на високому мистецькому і дизайнерському рівні, що відповідає стилістиці фасаду та архітектурному середовищу.
7.2.4.2.6. Архітектурно-естетичні вимоги вивіски
7.2.4.2.6.1. Розміщення вивісок на фасадах будинків та споруд повинно здійснюватися з дотриманням структурної побудови, стилістичної єдності фасадів, без пошкодження елементів архітектури та з врахуванням зовнішнього  опорядження фасаду з урахуванням  архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів  місцевого  середовища  та  з  додержанням  Правил благоустрою території міста Ізюм.
7.2.4.2.6.2. Передбачається обов’язкова прив’язка вивіски до композиційних осей та ритмічної організації фасаду, її відповідність архітектурному рішенню будівлі.
7.2.4.2.6.3. Повинна забезпечуватись координації вертикального розміщення та висотних габаритів вивіски в межах фасаду.
7.2.4.2.6.4. Вивіска повинна відповідати масштабу фасаду і архітектурно- просторовому оточенню (співмасштабність).
7.2.4.2.6.5. Будь-яка вивіска має підсвічуватись у темний час доби.
7.2.4.2.6.6. При виготовленні та розміщенні вивіски необхідно враховувати вимоги Дизайн-коду історичного центру та центральних вулиць міста Ізюм.
Вивіска не є об'єктом зовнішньої реклами, її розміщення здійснюється без отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами і плата за її розміщення не складається.
Вивіска повинна містити інформацію, яка розкриває характер діяльності особи і його найменування, у відповідності зі ст. 90 Цивільного кодексу України. Власник або інший законний користувач вивіски повинен мати право власності на знак для товарів та послуг, який розміщується на вивісці.
7.2.4.3. Дахові установки (конструкції) - об'ємні або площинні спеціальні конструкції, розташовані цілком або частково вище рівня карниза будинку або на даху.
Дахові установки складаються з елементів кріплення, несучої частини конструкції та інформаційної установки.
Дахові установки повинні мати систему пожежогасіння і повинні бути обладнані системою аварійного відключення від мережі електроживлення.
Дахові конструкції як правило виготовляються із застосуванням газоосвітлювальних і волоконно-оптичних елементів або з внутрішнім підсвітленням.
Рекламна площа дахової установки (конструкції) визначається розрахунковим шляхом.
7.2.4.4. Настійні щити та панно - це засоби зовнішньої реклами, розташовувані на поверхнях стін будинків і споруд у виді:
а) стаціонарних щитових спеціальних конструкцій;
б) зображення (інформаційного поля), безпосередньо нанесеного на стіну (без застосування спеціальної конструкції);
в) конструкції, що складаються з елементів кріплення, каркасу та інформаційного поля - банерне полотно (тентова тканина).
Настінні панно виконуються за типовими або індивідуальними проектами.
Для спеціальних конструкцій, що мають елементи кріплення, в обов'язковому порядку розробляється проект кріплення конструкції з метою забезпечення безпеки при експлуатації.
Поряд з конструкціями, що виконані за індивідуальними проектами, можливо застосування типових настінних щитів стандартних розмірів (6,0 х 3,0 м, 4,0 х 3,0 м, 3,0 х 2,0 м, 1,2 х 1,8 м) із змінним зображенням.
До конструкцій, що розташовуються безпосередньо у пішохідній зоні (крім алей і пішохідних доріжок), до їх технічного та естетичного рівня застосовуються підвищені вимоги. Плакати рекомендується захищати склом або прозорою плівкою. Установки, як правило, мають внутрішнє або зовнішнє підсвітлення.
Площа рекламної поверхні настінного панно визначається габаритами нанесеного-зображення.
7.2.4.5. Кронштейни - консольні площинні стаціонарні спеціальні конструкції, що розміщуються на опорах або на будинках.
Кронштейни виконуються в двосторонньому або односторонньому варіанті та можуть мати внутрішнє або зовнішнє підсвітлення.
З метою безпечної експлуатації кронштейни повинні встановлюватися на висоті не менш 2,5 м від поверхні землі та не повинно перешкоджати вільному руху пішоходів на пішохідних доріжках та алеях.
Рекламна площа кронштейну дорівнює площі вертикальної проекції цього засобу на уявну паралельну її площину.
Використання стрілок - вказівників на фасадах споруд, будинків забороняється, окрім випадків їх розміщення на спеціальних конструкціях, як елементів рекламного сюжету.
На розміщення спеціальних конструкцій даного типу поширюються вимоги, передбачені для окремо встановлених стаціонарних щитових конструкцій, у частині, що їх стосується.
7.2.4.6. Реклама на павільйонах очікування громадського транспорту (конструкції, типу "зупинковий павільйон") - засоби зовнішньої реклами і інформації, встановлені на павільйонах громадського транспорту, на конструкціях, інженерних спорудах, на внутрішньої поверхні «зупинкового павільйону» (крім прозорих та ґратчастих бокових поверхонь з боку руху транспорту та зовнішніх фасадах зупиночних павільйонів).
7.2.4.7. Транспаранти-перетяжки - стаціонарні спеціальні конструкції, що складаються з пристрою кріплення, пристрою натягу (якщо воно передбачено проектом) та інформаційного зображення.
Транспаранти-перетяжки підрозділяються на світлові (в тому числі гірлянди) і неосвітлені, виготовлені з жорстких матеріалів і з матеріалів на м'якій основі.
Транспаранти-перетяжки як правило, виконуються у розмірах 4х0,7 м з використанням сучасних матеріалів, на м'якій основі в жорсткому каркасі (банерне полотно, тентова тканина, плівка тощо).
Конструкція світлових транспарантів-перетяжок повинна мати пристрій аварійного відключення від мереж електроживлення.
Транспаранти-перетяжки повинні розташовуватися не нижче 5 м, якщо вони розташовані  над проїзною частиною.
Рекламна площа інформаційного поля перетяжки дорівнює площі його вертикальної проекції на уявну паралельну її площину.
7.2.4.8. Проекційні установки - засоби зовнішньої реклами і інформації, призначені для відтворення зображення на землі, на площах стін і в об'ємі.
7.2.4.9. Електронні екрани (електронні табло) - стаціонарні спеціальні конструкції, призначені для відтворення зображення на площині екрана за рахунок світловипромінювання світлодиодів, ламп, інших джерел світла або світлоповертаючих елементів. Рекламна площа визначається габаритами поверхні, що випромінює світло.
У випадках, коли електронні екрани орієнтовані на сприйняття реклами з проїзної частини їх розміщення здійснюється за погодженням органів ДАІ.
7.2.4.10. Маркізи - стаціонарні спеціальні конструкції, виконані у вигляді козирків і навісів з нанесеною на них рекламою і розміщені над вітринами, входами або арками, будинків і споруд.
Маркізи складаються з елементів кріплення до будинку, каркаса та інформаційного поля, виконаного на м'якій або жорсткій основі.
Рекламна площа маркізи визначається габаритами нанесеного зображення.
7.3. Тимчасові спеціальні конструкції засобів зовнішньої реклами.
До тимчасових спеціальних конструкцій відносяться носії рекламних і інформаційних повідомлень, розташовувані на визначеній ділянці міської території з умовою обмежень за часом розміщення.
7.3.1.      Виносні щитові конструкції (штендер) - тимчасові спеціальні конструкції, розташовувані розповсюджувачами зовнішньої реклами в години їх роботи, що рекламує свої товари.
Штендер може бути  двостороннім або одностороннім, може  мати підсвітлення.  
Забороняється установка штендерів, що заважають проходу пішоходів, а також - орієнтованих на сприйняття з проїзної частини.
7.3.2. Реклама на огорожах - реклама, розміщувана на огорожах об'єктів
будівництва, роздрібної (вуличної) торгівлі (літні кафе, виставки, будівельні майданчики), а також інших тимчасових і постійних огородженнях повинні забезпечувати художнє оформлення даних об'єктів.
У випадках, коли на будівельному майданчику є споруди (будівельні ліси при реконструкції будинку, побутові приміщення, щогли для прожекторів, крани і т.п.), а також обгороджує сітка, можливе розміщення інших засобів зовнішньої реклами, передбачених цими Правилами.
7.3.3.      Реклама на будівельних сітках - реклама у вигляді зображень на сітках, що обгороджує об'єкти будівництва. Реклама на будівельних сітках може розміщуватися як за допомогою спеціальних конструкцій, так і без них шляхом нанесення реклами на сітку або банерне полотно.
Рекламна площа визначається габаритами нанесеного зображення.
7.3.4. Реклама на лотках, кіосках і парасольках - реклама, розміщувана на тимчасових спеціальних конструкціях (прикріплених до лотків або кіосків) або наноситься шляхом фарбування або покриття плівковими чи іншими матеріалами відповідних площин лотків, кіосків і парасольок та експонується протягом часу роботи підприємств роздрібної торгівлі і громадського харчування. Рекламна площа визначається габаритами нанесеного зображення.
 
8. ПОРЯДОК НАДАННЯ В ТИМЧАСОВЕ КОРИСТУВАННЯ МІСЦЬ ТА ПЛАТА ЗА КОРИСТУВАННЯ МІСЦЯМИ,
ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ У КОМУНАЛЬНІЙ ВЛАСНОСТІ.
8.1. Місця розташування спеціальних конструкцій, які перебувають у комунальній власності і не передані у повне господарське відання, оперативне управління, користування (оренду) іншим комунальним підприємствам, установам, організаціям, окрім місць, на яких розповсюджувачі зовнішньої реклами розміщують вивіски, (надалі - місця розташування спеціальних конструкцій), надаються розповсюджувачам зовнішньої реклами в користування на підставі договору про надання в тимчасове користування місць, які перебувають у комунальній власності, для розташування спеціальних конструкцій (далі Договір), що укладається між Управлінням житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради та розповсюджувачем зовнішньої реклами.
8.2. У випадку виявлення використання розповсюджувачами зовнішньої реклами місць, передбачених п.8.1, без укладення договору та/або без дозволу на розташування зовнішньої реклами (фактичне користування) робочий орган має право:
- отримати плату за фактичне користування такими місцями за весь час їх використання;
-   вимагати укладення Договору та отримання дозволу  на розташування зовнішньої реклами.
У випадку відмови розповсюджувача зовнішньої реклами від оплати фактичного користування місцем, укладення Договору та/або отримання дозволу на розташування, зовнішньої реклами, робочий орган письмово інформує розповсюджувача зовнішньої реклами про необхідність у 10 денний термін з моменту відправлення листа самостійно демонтувати спеціальну конструкцію рекламного носія.
В разі невиконання письмового попередження, розповсюджувач письмово повідомляється про дату демонтажу конструкції силами робочого органу. В означений час конструкція демонтується силами Робочого органу. Протягом 6 місяців конструкція зберігається в місці для збереження демонтованих конструкцій і може бути повернута розповсюджувачу за умови відшкодування робочому органу витрат на демонтаж та збереження конструкції.
Демонтаж, транспортування та зберігання демонтованих спеціальних конструкцій здійснюється згідно «Порядку виявлення, демонтажу, обліку, збереження конструкцій зовнішньої реклами, розміщених на території м. Ізюм з порушенням законодавства про рекламу та благоустрою населених пунктів та подальшого розпорядження ними», затвердженого рішенням 60 сесії Ізюмської міської ради 6 скликання від 31 січня 2014 року №2281.
8.3. Місця розташування спеціальних конструкцій, які перебувають у повному господарському віданні, оперативному управлінні, користуванні (оренді) інших комунальних підприємств, установ, організацій (надалі — балансоутримувачі), надаються в користування на підставі Договору, що укладається Управлінням житлово-комунального господарства Ізюмської міської ради з розповсюджувачем зовнішньої реклами.
8.4. Можливість надання таких місць в користування визначається балансоутримувачем, про що останній повідомляє робочий орган у письмовій формі із зазначенням місцезнаходження такого місця, у разі незгоди з вибраним заявником місця розташування рекламного засобу.
8.5. Базовий тариф для визначення плати за користування місцями розташування спеціальних конструкцій, що знаходяться в комунальній власності (далі - місце) становить 1,5 % від мінімальної заробітної плати на момент надання дозволу на одне  місце без ПДВ на місяць.
8.6. Щомісячний розмір плати визначається шляхом множення базового тарифу на:
8.6.1. Площу (П1) рекламного засобу, яка визначається як площа рекламної поверхні (довжина помножена на ширину). Якщо рекламний засіб зовнішньої реклами має декілька сторін, то плаща рекламного засобу складатиме суму площ кожної сторони.
8.6.2. Коефіцієнт зони міської території, на якій надається в користування місце (К2) до Правил:
  •  зона 1 - коефіцієнт 1;
  •  зона 2 - коефіцієнт 0,8;
  •  зона 3- коефіцієнт 0,7.
          8.6.3. Формула визначення щомісячної плати за користування місцями має такий вигляд:
ПЛАТА (місячна) = (базовий тариф (1,5% від мінімальної заробітної плати на момент надання дозволу на одне  місце без ПДВ) х П1 х К2)
8.7. Місячний розмір плати, визначений згідно з пунктами 8.6.1. – 8.6.3., вказується у договорі про надання в користування місць, які перебувають у комунальній власності.
8.8. Плата за використання місць вноситься авансом па поточний рахунок уповноваженого Ізюмською міською радою органу не пізніше 25 числа місяця, що передує звітному.
8.9. За користування місцями для розміщення транспарантів-перетяжок, що встановлюються над проїжджою частиною вулиць та шляхів, а також інших видів тимчасових спеціальних конструкцій, що розміщуються терміном до одного місяця, плата стягується з розрахунку, як за повний місяць.
8.10. Розмір плати за користування місцями під час проведення масових заходів рекламного характеру, видовищного, споживчого, культурно-просвітницького, спортивного та іншого характеру, які поєднуються з рекламними заходами, визначається відповідним договором, що укладається з організаторами таких заходів, за формулою:
ПЛАТА (однодневна) = (базовий тариф *0,1 *(S місця розт. + S тер.) *К зони)
Де:
Sтер – площа міської території, що використовується організаторами масового заходу для розміщення обладнання, призначеного для проведення заходу (сцена, палатки, звукова апаратура, автотранспорт тощо).
8.11. За тимчасове користування місцями, на яких розташовані вивіски, плата не встановлюється та не стягується.
При розміщенні однією особою на одному фасаді будівлі (споруди), декількох вивісок плата не стягується лише за використання одного місця.
8.12. За тимчасове користування місцями, на яких розташована соціальна реклама, або реклама на замовлення Ізюмської міської ради плата стягується у розмірі 20% від результатів розрахунків.
9. КОНТРОЛЬ ЗА ДОТРИМАННЯМ
ПРАВИЛ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
ЗА ЇХ ПОРУШЕННЯ
9.1. Відповідальність за технічний стан та зовнішній вигляд рекламних засобів, порушення вимог техніки безпеки під час розташування (монтажу), експлуатації та демонтажу рекламних засобів несе розповсюджувач зовнішньої реклами згідно із законодавством. Розповсюджувач зовнішньої реклами повинен за свій рахунок усувати всі дефекти, що виникають в процесі експлуатації спеціальних конструкцій.
9.2. Розповсюджувач зовнішньої реклами повинен протягом 7-ми днів здійснити демонтаж спеціальної конструкції у наступних випадках:
а) скасування дії дозволу на розміщення зовнішньої реклами до закінчення терміну його дії відповідно до п. 4.1 цих Правил;
б) закінчення дії дозволу на розміщення зовнішньої реклами, якщо розповсюджувачем зовнішньої реклами неподана заява до робочого органу про продовження його дії відповідно до п. 4.4 цих Правил.
9.3. Контроль за додержанням цих Правил здійснюють виконавчий комітет Ізюмської міської ради, робочий орган та інші органи відповідно до законодавства.
9.4.У разі порушення порядку розповсюдження та розміщення зовнішньої реклами робочий орган звертається до розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою усунення порушень у визначений строк.
У разі невиконання цієї вимоги, робочий орган подає інформацію територіальному органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів у Харківській області та готує, на розгляд виконавчого комітету Ізюмської міської ради рішення щодо усунення порушень з примусовим демонтажем рекламної конструкції.
Демонтаж спеціальних конструкцій, розмішених з порушенням порядку розповсюдження та розміщення зовнішньої реклами на місцях, які перебувають у комунальній власності, здійснюється згідно «Порядку виявлення, демонтажу, обліку, збереження конструкцій зовнішньої реклами, розміщених на території м. Ізюм з порушенням законодавства про рекламу та благоустрою населених пунктів та подальшого розпорядження ними», затвердженого рішенням 60 сесії Ізюмської міської ради 6 скликання від 31 січня 2014 року №2281.
9.5. Розповсюджувач зовнішньої реклами, винний у порушенні цього Порядку, несе відповідальність згідно із законодавством.
 
10. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
11.1. Питання, що не врегульовані цими Правилами, вирішуються згідно з чинним законодавством України, а також відповідно до рішень Ізюмської міської ради та її виконавчого органу.
11.2. Спори, що виникають при вирішенні питань, пов'язаних з розміщенням зовнішньої реклами, вирішуються у встановленому законом порядку.
11.3.Дозволи на розміщення зовнішньої реклами, що видані розповсюджувачам зовнішньої реклами до набрання чинності цих Правил діють до закінчення терміну їх дії.
 
Секретар Ізюмської міської ради                                        А.Г. Єрдаларян

Додаток 1
до Правил розміщення зовнішньої
реклами в м. Ізюм
 
 
 
 
 
 
 
ДОЗВІЛ
на розміщення зовнішньої реклами
 
Виданий  ___________   _________ р. на підставі рішення виконавчого комітету
         (дата видачі)
Ізюмської міської ради ________________________________________________________
(дата і номер рішення)
________________________________________________________________________________
(для юридичної особи - повне найменування розповсюджувача
________________________________________________________________________________
зовнішньої реклами, для фізичної особи - прізвище, ім'я та по батькові)
________________________________________________________________________________
 (місцезнаходження (місце проживання), номер телефону (телефаксу)
________________________________________________________________________________
банківські реквізити, ідентифікаційний код (номер)
 
Адреса місця розташування рекламного засобу _____________________________________
Характеристика (в тому числі технічна) рекламного засобу____________________________
_______________________________________________________________________________
(вид, розміри, площа місця розташування рекламного засобу)
 

 
 
Фотокартка або комп'ютерний макет місця з фрагментом місцевості (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу
 
 

 
Ескіз з конструктивним рішенням рекламного засобу
 
 

 
Топогеодезична схема місцевості (М1:500) з прив'язкою місця
розташування рекламного засобу
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
Погоджувальна частина
1. Власник місця розташування рекламного засобу або уповноважений ним орган (особа)__________________________________________________________________________
                      (для юридичної особи - повне найменування, підпис керівника,
________________________________________________________________________________
                    для фізичної особи - прізвище, ім'я та по батькові, паспортні дані)
 
__________________                                  _____________________
        (підпис)                                                                ПІБ
МП
 
2. На вимогу робочого органу:
Укравтодор або власник автомобільних доріг та Національна  поліція, у разі розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг
_______________________
    (підпис уповноваженої особи)  
___________________________
 (ініціали та прізвище) 
                  _______________________                                  ___________________________
                (підпис уповноваженої особи)                                       (ініціали та прізвище) 
центральний або місцевий орган виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та об'єктів природно-заповідного фонду у разі розміщення зовнішньої реклами на пам'ятках історії і архітектури та в межах зон охорони пам'яток національного або місцевого значення, у межах об'єктів природно-заповідного фонду
_______________________
   (підпис уповноваженої особи)  
___________________________
    (ініціали та прізвище) 
утримувач інженерних комунікацій у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон зазначених комунікацій
_______________________
   (підпис уповноваженої особи)  
___________________________
             (ініціали та прізвище) 
_______________________
   (підпис уповноваженої особи)  
___________________________
             (ініціали та прізвище) 
___________________________
   (підпис уповноваженої особи)  
___________________________
             (ініціали та прізвище) 
 
Строк дії дозволу з _________________                           до __________________
 
 
Керівник
робочого органу                                   _________                  __________________
                                                                   (підпис)                   (ініціали та прізвище)
                                  МП
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Фотокартка місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів) після розташування на ньому рекламного засобу
 
 
 
 
 
Керівник
робочого органу                         _________                __________________
                                                     (підпис)                    (ініціали та прізвище)
 
                                                          МП
 
 
 
 
 
 
Секретар Ізюмської міської ради                                        А.Г. Єрдаларян