ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 8


ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
_СЕСІЯ 7 СКЛИКАННЯ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ №
 
від  ___   __________ 2019 року  
Про затвердження Положення про конкурс
на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти
 
Заслухавши доповідь заступника Ізюмського міського голови з гуманітарних питань В.В. Мацокіна про необхідність визначення процедури призначення керівників комунальних закладів загальної середньої освіти на виконання наказу Міністерства освіти і науки України 28.03.2018року № 291 «Про затвердження Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2018 року за №454/31906, керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
Ізюмська міська рада вирішила:
1.Затвердити Положення про (додається).
2.Визначити УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ відповідальним за організацію проведення конкурсів на посади керівників комунальних закладів загальної середньої освіти.
3. Ізюмська міська рада, як засновник комунальних закладів загальної середньої освіти м. Ізюм, делегує право УПРАВЛІННЮ ОСВІТИ ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ формувати та затверджувати персональний склад конкурсної комісії у відповідності до Закону України «Про загальну середню освіту».
4. УПРАВЛІННЮ ОСВІТИ ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ:
4.1. Довести до відома керівників комунальних закладів загальної середньої освіти, підпорядкованих УПРАВЛІННЮ ОСВІТИ ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, дане Положення.
4.2. Своєчасно здійснювати заходи по проведенню конкурсного відбору на посаду керівників комунальних закладів загальної середньої освіти м. Ізюм відповідно до даного Положення.
5. Визнати таким, що втратило чинність рішення 15 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 30.05.2016 № 0369 «Про затвердження Порядку призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів м.Ізюм, що відносяться до комунальної форми власності».
6. Відповідальним за виконання даного рішення призначити заступника Ізюмського міського голови з гуманітарних питань.
7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров'я та гуманітарної політики.
Ізюмський міський голова                                                            В.В.Марченко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення __сесії Ізюмської
міської ради 7 скликання
від______2019 року №_____
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО КОНКУРС НА ПОСАДУ КЕРІВНИКА
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти (далі по тексту - положення) визначає загальні засади проведення конкурсу на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти.
1.2. Положення розроблено відповідно до Конституції України, Кодексу законів про працю України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про захист персональних даних», «Про запобігання корупції», наказу Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 № 291 «Про затвердження Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.04.2018 за № 454/31906, тощо.
1.3. Терміни, що вживаються у цьому Положенні:
- засновник – Ізюмська міська рада, яка є засновником закладу загальної середньої освіти, що перебуває у комунальній власності територіальної громади м.Ізюм;
- заклад освіти – юридична особа публічного права, основним видом діяльності якої є освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти, створена Ізюмською міською радою;
- освітня діяльність – діяльність суб’єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у формальній та/або неформальній освіті;
- управління освіти – УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, уповноважений орган засновника.
Зміст інших понять і термінів визначений Законом України «Про освіту» та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють правовідносини у сфері освіти.
 
2. ВИМОГИ ДО КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
2.1. Керівником закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка є громадянином України, має вищу освіту ступеня не нижче магістра та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, вільно володіє державною мовою.
2.2. Одна і та сама особа не може бути керівником закладу загальної середньої освіти більше ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу загальної середньої освіти, призначеного вперше, а також строк перебування на посаді керівника закладу загальної середньої освіти за контрактом на підставі рішення 15 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання   від 30.05.2016 № 0369 «Про затвердження Порядку призначення на посаду керівників загальноосвітніх навчальних закладів м.Ізюм, що відносяться до комунальної форми власності»). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право брати участь у конкурсі на заміщення вакансії керівника в іншому закладі загальної середньої освіти або продовжити роботу в тому самому закладі на іншій посаді.
2.3. Не може бути призначена на посаду керівника закладу загальної середньої освіти особа, яка:
за рішенням суду визнана недієздатною або її дієздатність обмежена;
- має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення;
- є близькою особою або членом сім’ї керівників органу, що відповідно 
до статутних документів здійснює управління майном закладу загальної середньої освіти, галузеву політику і розвиток закладу загальної середньої освіти.
 
3. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ
3.1. Керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору, що проводиться відповідно до цього Положення, строком на шість років (строком на два роки – для особи, 
яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії.
3.2. Кандидата на посаду керівника закладу освіти  визначає конкурсна комісія за результатами відкритого та публічного конкурсного відбору на зайняття цієї посади.
3.3. Організацію та проведення конкурсного відбору, а також роботу конкурсної комісії забезпечує управління освіти.
3.4. Конкурс складається з таких етапів:
 
1) прийняття рішення про проведення конкурсу та затвердження складу конкурсної комісії;
2) оприлюднення оголошення про проведення конкурсу;
3) прийняття документів від осіб, які виявили бажання взяти участь у конкурсі;
4) перевірка поданих документів на відповідність установленим законодавством вимогам;
5) допущення кандидатів до участі у конкурсному відборі;
6) ознайомлення кандидатів із закладом освіти, його трудовим колективом та представниками батьківського самоврядування закладу;
7) проведення конкурсного відбору;
8) визначення переможця конкурсу;
9) оприлюднення результатів конкурсу.
 
3.5. Рішення про проведення конкурсу приймає управління освіти:
- одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти;
  • за наявності вакантної посади керівника закладу загальної середньої освіти;
- не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору (контракту), укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти;
- упродовж десяти робочих днів з дня дострокового припинення (прийняття рішення про дострокове припинення) договору, укладеного 
з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
3.6. Оголошення про проведення конкурсу застосовується до посад, що стали вакантними в установленому трудовим законодавством порядку, і оприлюднюється на веб-сайті управління освіти та веб-сайті закладу освіти (у разі його наявності) з дня появи такої вакансії та має містити:
- повне найменування і місцезнаходження закладу освіти;
- найменування посади та умови оплати праці;
- кваліфікаційні вимоги до керівника закладу освіти відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту»;
- вичерпний перелік, кінцевий термін і місце подання документів 
для участі у конкурсі;
- дату та місце початку конкурсного відбору, його складові та тривалість;
- прізвище та ім’я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, яка уповноважена надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі у конкурсі.
 
В оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить чинному законодавству.
 
4. МЕХАНІЗМ ФОРМУВАННЯ КОНКУРСНОЇ КОМІСІЇ
 
4.1. Для проведення конкурсного відбору управління освіти затверджує персональний склад конкурсної комісії, визначений статтею 26 Закону України «Про загальну середню освіту». До складу конкурсної комісії входять представники  засновника, трудового колективу відповідного закладу загальної середньої освіти, громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти, що перебувають у комунальній власності територіальної громади м.Ізюм (при наявності).
До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися експерти у сфері загальної середньої освіти.
4.2. Загальна чисельність членів конкурсної комісії становитьдо8 осіб.
4.3. Управління освіти протягом 3 робочих днів інформує заклад загальної середньої освіти про оголошення конкурсу на посаду керівника цього закладу освіти та необхідність надання кандидатур для включення до складу конкурсної комісії від трудового колективу та громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти.
Кандидатура до складу конкурсної комісії від трудового колективу обирається на загальних зборах трудового колективу та подається до управління освіти не пізніше 5 робочих днів після отримання інформаційного повідомлення.
Кандидатура до складу конкурсної комісії від громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти обирається із загалу батьків відповідного закладу загальної середньої освіти згідно зі ст.28 Закону України «Про освіту» та подається до управління освіти не пізніше 5 робочих днів після отримання інформаційного повідомлення.
4.4. Громадське об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти комунальної власності Ізюмської міської ради(при наявності),утворене відповідно до ст. 70 Закону України «Про освіту», протягом 5 робочих днів з дати опублікування оголошення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, подає до управління освіти кандидатуру для включення до персонального складу конкурсної комісії, ухвалену на загальних зборах об’єднання.
4.5. Кандидатури до складу конкурсної комісії від  засновника визначаються Ізюмським міським головою.
У випадку створення декількох конкурсних комісій з обрання керівників закладів загальної середньої освіти, один і той же представник засновника може брати участь у різних конкурсних комісіях.
4.6. Для включення до складу конкурсної комісії кандидатур, запропонованих трудовим колективом закладу освіти, громадським об’єднанням батьків учнів (вихованців) закладу освіти та громадським об’єднанням керівників закладів загальної середньої освіти(при наявності), головуючими на зборах до органу управління письмово та електронною поштою подаються:
- супровідний лист у довільній формі із зазначенням кандидатури, яка рекомендується для включення до складу конкурсної комісії;
- заява кандидата на включення до складу конкурсної комісії за формою, встановленою управлінням освіти;
- копія протоколу загальних зборів трудового колективу, громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) закладу освіти та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти(при наявності);
- копія листка реєстрації із підписами членів трудового колективу, громадського об’єднання батьків учнів (вихованців) закладу освіти та громадського об’єднання керівників закладів загальної середньої освіти(при наявності), які брали участь у  зборах.
4.7. Членом конкурсної комісії не може бути особа, яка:
- за рішенням суду визнана недієздатною або її дієздатність обмежена;
- має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення;
- є представником від трудового колективу закладу загальної середньої освіти, на посаду якого проводиться конкурс та претендує даний представник колективу;
- є близькою особою учасника конкурсу або особою, яка може мати конфлікт інтересів відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».
4.8. Члени конкурсної комісії зобов'язані не допускати конфлікту інтересів під час проведення конкурсного добору.
Перед початком розгляду документів, поданих кандидатами на участь у конкурсному доборі, член конкурсної комісії зобов'язаний повідомити про конфлікт інтересів та надати пояснення щодо обставин, які можуть перешкоджати об'єктивному виконанню ним обов'язків, про що зазначається у протоколі.
Член конкурсної комісії, який повідомив про конфлікт інтересів, участі в голосуванні не бере.
4.9. За результатами поданих кандидатур управління освіти протягом 5 днів готує наказ щодо створення конкурсної комісії та її складу.
4.10. Начальник управління освіти у наказі щодо створення конкурсної комісії призначає секретаря конкурсної комісії з числа своїх працівників.
Секретар конкурсної комісії:
1) забезпечує скликання за дорученням голови конкурсної комісії 
її засідання;
2) формує проект порядку денного засідань конкурсної комісії;
3) здійснює підготовку засідань конкурсної комісії;
4) виконує доручення голови конкурсної комісії, пов'язані з організацією проведення засідань конкурсної комісії;
5) веде і зберігає протоколи засідань конкурсної комісії, які підписують усі члени конкурсної комісії.
6) бере участь у засіданнях конкурсної комісії без права голосу;
4.11. Організаційною формою роботи конкурсної комісії є засідання. Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу.
4.12. Перше засідання конкурсної комісії відкриває її секретар, який виносить на обговорення та голосування питання щодо обрання голови конкурсної комісії.
Голова конкурсної комісії обирається членами конкурсної комісії 
з їх числа шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів членів конкурсної комісії, присутніх на засіданні. Після обрання голова конкурсної комісії продовжує засідання.
4.13. Інформація про час та місце проведення засідання конкурсної комісії розміщується на офіційному веб-сайті управління освіти.
 
4.14. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.
Рішення конкурсної комісії оформлюються протоколами, які підписуються усіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюються на веб-сайті управління освіти впродовж одного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.
Член конкурсної комісії, не згодний з прийнятим рішенням, може письмово висловити свою окрему думку з відповідного питання, яка додається до протоколу засідання.
4.15. Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об’єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості.
Не допускається будь-яке втручання в діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу, зокрема з боку засновника, його представників.
 
5. ВИМОГИ ЩОДО ПОДАННЯ ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ УЧАСТІ У КОНКУРСІ
5.1. Усі бажаючі, які відповідають встановленим кваліфікаційним вимогам на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, можуть взяти участь у конкурсі.
5.2. Для участі у конкурсі на заміщення вакантної посади керівника закладу загальної середньої освіти кандидати подають такі документи:
- заяву про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних»;
- автобіографію та/або резюме (за вибором учасника конкурсу);
- копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;
- копію документа про вищу освіту не нижче ступеня магістра (спеціаліста);
- копію трудової книжки чи інших документів, що підтверджують стаж педагогічної діяльності не менше трьох років на момент їх подання;
- довідку про відсутність судимості;
- мотиваційний лист, складений у довільній формі.
Особа може подати інші документи, які підтверджуватимуть її професійні та/або моральні якості.
5.3. Визначені у пункті 5.2. документи кандидати подають особисто (або подає уповноважена згідно з довіреністю особа) до конкурсної комісії у визначений в оголошенні строк, що становить 20 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.
5.4. Уповноважена особа приймає документи за описом, копію якого надає особі, яка їх подає.
5.5. Особа, яка подає документи, відповідає за достовірність поданої інформації.
5.6. Упродовж п’яти робочих днів з дня завершення строку подання документів для участі в конкурсі конкурсна комісія:
- перевіряє подані документи на відповідність установленим законодавством вимогам;
- приймає рішення про недопущення до участі у конкурсі осіб, які подали не всі документи, необхідні для участі в конкурсі відповідно до вимог законодавства, або подали документи після завершення строку їх подання;
оприлюднює на веб-сайті управління освіти перелік осіб, яких допущено до участі у конкурсному відборі.
5.7. На першому засіданні конкурсна комісія розглядає документи, подані кандидатами на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, на відповідність встановленим кваліфікаційним вимогам.
Результати розгляду документів невідкладно повідомляються кандидатам електронною поштою чи іншим засобом зв’язку, зазначеним в заяві про участь у конкурсі.
5.8. Усі зацікавлені особи протягом трьох днів із дня оприлюднення переліку осіб, яких допущено до участі у конкурсному відборі, можуть подавати пропозиції та зауваження щодо їх кандидатур на електронну пошту  управління освіти, що передаються до конкурсної комісії.
 
6. ВІДБІР КАНДИДАТІВ НА ПОСАДУ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
 
6.1. Конкурсний відбір проводиться публічно.
6.2. На першому засіданні конкурсна комісія розглядає документи, подані кандидатами на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, 
на відповідність встановленим кваліфікаційним вимогам.
Результати розгляду невідкладно повідомляються кандидатам електронною поштою чи іншим засобом зв’язку, зазначеним в заяві про участь у конкурсі.
6.3. Особа не допускається до участі в доборі кандидатів на посаду керівника закладу загальної середньої освіти у разі невідповідності вимогам, зазначеним у пункті 2.1. цього Положення.
6.4. Управління освіти організовує та забезпечує ознайомлення кандидатів із закладом загальної середньої освіти, його трудовим колективом та представниками батьківського самоврядування не пізніше 5 робочих днів до початку проведення конкурсного відбору.
6.5. Конкурсний відбір переможця конкурсу здійснюється
за результатами:
- перевірки на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти, зокрема законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти, а також Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р;
- перевірки професійних компетентностей, що відбувається шляхом письмового вирішення ситуаційного завдання;
- публічної та відкритої презентації державною мовою перспективного плану розвитку закладу загальної середньої освіти, а також надання відповідей на запитання членів конкурсної комісії щодо проведеної презентації.
Перелік питань та форма перевірки знання законодавства, зразок ситуаційного завдання та критерії оцінювання тестувань і завдань визначаються у даному Положенні та оприлюднюються на веб-сайті управління освіти (додатки 1,2).
6.6. На другому засіданні конкурсної комісії кандидати, документи яких пройшли перевірку, передбачену у пункті 5.2., проходять перевірку на знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти у формі письмового тестування за відкритими та закритими (з вибором однієї правильної відповіді) питаннями.
6.7. Одне завдання включає 20 тестових питань, які обираються для кожного учасника тестування із загального переліку питань, що містить не менш як 100 питань.
6.8. Перелік тестових питань визначається управлінням освіти та оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. Варіанти відповідей на тестові питання оприлюдненню не підлягають.
6.9. Тестування складається державною мовою.
6.10. Перед проходженням тестування кожен кандидат пред’являє паспорт або документ, який посвідчує особу.
6.11. Під час проведення тестування кандидатам забороняється користуватися додатковими електронними приладами, підручниками, навчальними посібниками, іншими матеріалами, а також спілкуватись один з одним. У разі порушення зазначених вимог кандидат відсторонюється від подальшого проходження конкурсу, про що складається відповідний акт, який підписується присутніми членами конкурсної комісії.
6.12. Питання для кожного учасника тестування обираються з переліку питань. Кожне питання повинно передбачати три варіанти відповіді, одна з яких є правильною. Роздруковані тестові питання секретар конкурсної комісії пакує в конверти, а ключі правильних відповідей передає членам конкурсної комісії перед перевіркою тестових завдань.
6.13. Секретар перед початком тестування видає кожному кандидату конверт з бланком для заповнення кандидатом своїх персональних даних. Після чого кандидат обирає собі конверт з тестовими питаннями, не відкриваючи його.
6.14. Кандидат відкриває конверт з тестовими питаннями після оголошення початку проведення тестування.
6.15. Загальний час для проведення тестування становить 20 хвилин. Після закінчення часу, відведеного на складення тестування, кандидат пакує в один конверт бланк з відповідями, а у другий – заповнений бланк з персональними даними та повертає обидва конверти секретарю. Секретар присвоює однаковий номер для конвертів з відповідями на тестові питання та із заповненим бланком персональних даних кандидата. Визначення секретарем номера конвертів здійснюється за відсутності кандидата у приміщенні, в якому проходило тестування.
6.16. Після отримання від усіх кандидатів конвертів секретар конкурсної комісії передає конверти з відповідями на тестові питання членам конкурсної комісії для визначення результатів тестування, а конверти з персональними даними кандидатів залишаються у нього.
6.17. Члени конкурсної комісії визначають результати письмового тестування. Для визначення результатів тестування використовується така система:
- 2 бали виставляється кандидатам, які відповіли правильно на 16 питань тестового завдання і більше;
- 1 бал виставляється кандидатам, які відповіли правильно на 12-15 питань тестового завдання;
- 0 балів виставляється кандидатам, які відповіли на 11 і менше питань тестового завдання.
6.18. У разі обрання кандидатом більш як одного варіанта відповіді тестове питання вважається неправильно вирішеним.
6.19. Після визначення результатів тестування члени конкурсної комісії повертають конверти з відповідями секретарю. Після отримання усіх конвертів з результатами тестування секретар відкриває конверти з відповідями та персональними даними кандидатів, які фіксує у відомості про результати тестування та оголошує кандидатам.
6.20. Повторне тестування не допускається, крім випадків, коли тестування не відбулося з технічних або інших причин, незалежних від членів конкурсної комісії та кандидатів. У такому разі призначається нова дата тестування та (або) час.
6.21. Кандидати, які за результатами тестування отримали 0 балів, є такими, що не пройшли тестування та не можуть бути допущені до наступного етапу конкурсу.
Кандидати, які набрали від 1 до 2 балів, вважаються такими, що пройшли тестування та є такими, що допущені до наступного етапу конкурсу.
6.22. На цьому ж засіданні конкурсна комісія перевіряє професійні компетентності шляхом письмового вирішення ситуаційного завдання. Ситуаційні завдання проводяться з метою об’єктивного з’ясування спроможності кандидатів використовувати свої знання, досвід під час виконання посадових обов’язків, а також з метою комплексної перевірки кандидатів на відповідність професійній компетентності, оцінки комунікаційних якостей, та вміння приймати рішення.
Ситуаційні завдання визначаються управлінням освіти. Усі кандидати, які претендують на одну посаду, розв’язують однакове ситуаційне завдання.
Розв’язання ситуаційного завдання кандидатом є успішним, якщо проведено детальний аналіз описаної ситуації, виявлена(і) проблема(и), обрана і обґрунтована проблема для вирішення, визначені критерії та обмеження для вирішення проблеми; виявлено декілька альтернатив при вирішенні проблеми; на основі критеріїв і обмежень обрана одна з альтернатив, обґрунтований вибір альтернативи; розроблено управлінське рішення, виявлені ризики і припущення; рішення оформлено у вигляді управлінського документа (переліку документів для складних ситуаційних завдань з виділенням і оформленням базового рішення).
6.23. Секретар конкурсної комісії перед оголошенням ситуаційного завдання надає кандидатам два конверти. Один конверт з бланком для заповнення кандидатом персональних даних, а інший – з бланком для розв’язання ситуаційного завдання.
Секретар конкурсної комісії оголошує ситуаційне завдання, яке розв’язують кандидати. На розв’язання одного ситуаційного завдання кандидатові надається 30 хвилин.
6.24.  Після розв’язання ситуаційного завдання або після закінчення часу, відведеного на його розв’язання, кандидати пакують бланки відповідей 
та бланки персональних даних у конверти та надають секретарю, який присвоює однаковий номер для конвертів з відповідями та із заповненим бланком персональних даних кандидата.
Після отримання від усіх кандидатів конвертів секретар конкурсної комісії передає членам конкурсної комісії тільки конверти з розв’язанням ситуаційного завдання для визначення результатів, а конверти з персональними даними залишає у себе.
6.25. Неправильно заповнені дані можуть бути закреслені (виправлені) лише кандидатом з проставленням ним підпису.
6.26. Конкурсна комісія визначає результати розв’язання ситуаційного завдання. Для оцінювання результатів розв’язання ситуаційного завдання використовується така система:
- 2 бали виставляється кандидатам, які виявили глибокі знання та успішно розв’язали ситуаційне завдання;
- 1 бал виставляється кандидатам, які розв’язали ситуаційне завдання 
в обсязі, достатньому для подальшої роботи;
- 0 балів виставляється кандидатам, які не розв’язали ситуаційне завдання в установлений строк.
Визначення результатів розв’язання ситуаційних завдань здійснюється кожним членом конкурсної комісії індивідуально та вноситься до відомості про результати ситуаційних завдань. Остаточною оцінкою у балах за розв’язання ситуаційного завдання є середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок членів конкурсної комісії.
6.27. Конкурсна комісія може прийняти рішення про залучення експертів у сфері загальної середньої освіти (з правом дорадчого голосу) для проведення оцінки ситуаційних завдань. У такому разі оцінку (0-1-2) дають експерти. Така оцінка враховується членами конкурсної комісії під час надання власної оцінки.
6.28. Після оцінювання члени конкурсної комісії надають відомості
про результати розв’язання ситуаційних завдань кандидатів секретарю, який відкриває конверти з персональними даними кандидата та оголошує кандидатам. Кандидати, які отримали середній бал 0,5 або нижче за однією
з вимог, не можуть бути допущені до наступного етапу конкурсу.
6.29. На своєму засіданні конкурсна комісія заслуховує публічні презентації (тривалістю до 15 хвилин) проектів програм розвитку закладу 
на два і шість років загальним обсягом не більше десяти сторінок (у форматі Word, Times New Roman, 14 пт, 1,5 інт); проводить співбесіду з кандидатами щодо представленої презентації.
Представники засобів масової інформації та громадськості мають право бути присутніми під час проведення презентації запропонованих проектів програм розвитку закладу на два та шість років.
Члени конкурсної комісії, запрошені та присутні на засіданні конкурсної комісії особи мають утримуватися від публічних проявів свого ставлення до того, що відбувається на засіданні, і не порушувати правила ведення засідання, передбачені цим Положенням. У випадку недотримання вищезазначених правил такі особи за вказівкою головуючого на засіданні
або за рішенням більшості від присутніх членів комісії можуть бути видалені з приміщення, де проходить засідання.
Оцінювання результатів публічної презентації та співбесіди щодо її змісту здійснюється відповідно до кожної окремо визначеної членами конкурсної комісії вимоги до професійної компетентності таким чином: 2 бали виставляється кандидатам, які відповідають вимозі; 1 бал виставляється кандидатам, які не повною мірою відповідають вимозі; 0 балів виставляється кандидатам, які не відповідають вимозі (додаток 3).
Визначення результатів презентації та співбесіди здійснюється кожним членом комісії індивідуально; остаточною оцінкою у балах є середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок членів конкурсної комісії.
6.30. За підсумками проведення трьох етапів конкурсна комісія на другому засіданні приймає рішення про визначення переможця конкурсу шляхом голосування, або визнає конкурс таким, що не відбувся. Спосіб голосування визначається рішенням конкурсної комісії.
6.31. За результатами усіх трьох етапів конкурсного відбору складається рейтинговий список кандидатів. Підсумковий рейтинг кандидатів визначається додаванням балу за знання законодавства України у сфері загальної середньої освіти та остаточних оцінок за розв’язання ситуаційного завдання й публічної презентації проектів програм розвитку закладу і співбесіди за її змістом.
6.32. Конкурсна комісія на своєму засіданні приймає рішення 
про визначення переможця конкурсу за підсумковим рейтингом.
Якщо два і більше кандидатів мають однаковий підсумковий рейтинг,
за рішенням голови конкурсної комісії переможець конкурсу визначається відкритим голосуванням її членів або проводиться повторна співбесіда.
6.33. Власник забезпечує відеофіксацію та трансляцію в мережі інтернет «on-line» конкурсного відбору з подальшим оприлюдненням на своєму веб-сайті відеозапису впродовж одного робочого дня з дня його проведення.
6.34. Загальна тривалість конкурсу не може перевищувати двох місяців з дня його оголошення.
6.35. Конкурсна комісія упродовж двох робочих днів з дня завершення конкурсного відбору визначає переможця конкурсу або визнає конкурс таким, що не відбувся, та оприлюднює результати конкурсу на веб-сайті управління освіти.
 
6.36. Конкурсна комісія визнає конкурс таким, що не відбувся, якщо:
- відсутні заяви про участь у конкурсі;
- до участі у конкурсі не допущено жодного кандидата;
- жодного з кандидатів не визначено переможцем конкурсу.
6.37. У разі визнання конкурсу таким, що не відбувся, проводиться повторний конкурс. Повторний конкурс проводиться у тому ж порядку.
6.38. Рішення конкурсної комісії можуть бути оскаржені в судовому порядку.
6.39. Голова конкурсної комісії подає начальнику управління освіти результати проведеного конкурсу на посаду директора закладу загальної середньої освіти.
Управління освіти готує проект наказу про призначення особи,
яка перемогла у конкурсі, на посаду керівника закладу загальної середньої освіти строком на 6 років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) та контракт(2 примірники), який підписує у даної особи та візує у встановленому порядку.
6.40. Протягом трьох робочих днів з дня визначення переможця конкурсу управління освіти призначає переможця конкурсу на посаду та укладає з ним строковий трудовий договір (контракт).
Контракт з керівником закладу загальної середньої освіти визначає основні вимоги до діяльності закладу загальної середньої освіти, виконання яких є обов’язковим для керівника, та інші умови.
Істотні умови контракту публікуються на офіційному веб-сайті  управління освіти не пізніше наступного дня після його підписання.
 
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
 
Зміни і доповнення до Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, що перебуває у комунальній власності територіальної громади м/Ізюм, вносяться в порядку, встановленому 
для його прийняття.
 
 Секретар Ізюмської міської ради                                                А.Г. Єрдаларян
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Додаток 1
до Положення про конкурс на посаду
керівника комунального закладу загальної середньої освіти
 
 
Перелік тестових питань
для претендентів на посади
директорів закладів загальної середньої освіти
на знання законодавства
 
1. Чи мають зворотну дію у часі закони та інші нормативно-правові акти?
2. Метою освіти відповідно до Закону України «Про освіту» є…
3. Автономія – це…
4. Академічна свобода – це…
5. Індивідуальна освітня траєкторія – це…
6. Що таке інклюзивне навчання?
7. Інклюзивне освітнє середовище – це…
8. Інклюзивне навчання у закладі освіти організовується:
9. Освітня програма – це…
10. Освітній процес – це…
11. Освітня послуга – це…
12. Що таке універсальний дизайн у сфері освіти?
13. Компетентність – це…
14. Якість освіти – це…
15.  Особам, які належать до національних меншин України:
16. Що таке «інформальна освіта»?
17. Педагогічний патронаж – це…
18. Яка форма освіти НЕ належить до індивідуальної форми здобуття освіти?
19. Новий закон визначає, крім стандартного навчання у школі, ще дистанційне,екстернат, домашнє навчання та педагогічний патронаж. Що таке сімейне(домашнє) навчання?
20. Метою повної загальної середньої освіти є…
21. Оберіть серед запропонованих ключову компетентність Нової української школи.
22. Ким згідно з Концепцією НУШ має бути випускник школи?
23. Яка роль учителя в Новій українській школі?
24. На скільки циклів поділяється початкова освіта?
25. Перший цикл початкової освіти називається…
26. Сутність компетентнісного навчання викладено у ситуації…
27. Як називається Нова українська школа в контексті нового Закону України «Про освіту»?
28. Оберіть правильні твердження щодо плану впровадження реформ в освіті.
29. Другий важливий принцип Державного стандарту початкової освіти – визнання цінності дитинства реалізовується…
30. Реалізація принципу Державного стандарту початкової освіти «розвиток вільної особистості» втілюється…
31. Що з перерахованого є наскрізним умінням (відповідно до Закону про освіту та Державного стандарту початкової освіти)?
32. Новим Законом України «Про освіту» та Державним стандартом початкової освіти передбачено розвиток наскрізних умінь…
33. Основна функція асистента вчителя полягає у…
34. Робота шкільної команди супроводу особи з особливими освітніми потребами вважається ефективною за умови…
35. При вивченні загальних відомостей про учня особливе значення надається  питанню…
36. Якою повинна бути система оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими потребами…
37. Спеціальна школа – це…
38. Що означає поняття «деінституалізація» в сфері захисту прав дітей:
39. До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти НЕ можуть входити…
40. Наглядова (піклувальна) рада має право…
41. Система забезпечення якості в закладах освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти) може включати…
42. Академічна доброчесність – …
43. Порушенням академічної доброчесності вважається…
44. Підвищення кваліфікації може здійснюватися шляхом…
45. Який відсоток щомісячної доплати отримає педагогічний працівник, який пройшов сертифікацію?
46. На підставі яких документів діє опорний заклад та його філії?
47. Закон України «Про освіту» передбачає автономію закладів освіти. Керівник закладу середньої освіти НЕ уповноважений…
48. Що належить до повноважень керівника закладу освіти?
49. Скільки дітей може бути в одному класі закладу загальної середньої освіти?
50. Гімназія – це…
51. Ліцей – це…
52. Які контрольні функції зникли відповідно до нового Закону України «Про освіту»?
53. Хто контролюватиме якість освіти за новим законом?
54. Як мають педагоги підвищувати кваліфікацію?
55. Які нові форми атестації педагогічних працівників передбачені в НУШ (новій українській школі)?
56. Варіативний складник базового навчального плану розподіляється:
57. Здобувати початкову та базову середню освіту особа має право у державному або комунальному закладі освіти…
58. Яке місце може займати релігія в школі?
59. Формула нової школи складається з 8 ключових компонентів…
60. Розміри та порядок встановлення доплат за інші види педагогічної діяльності визначаються…
61. Штатні розписи державних і комунальних закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і типів затверджуються…
62. Розміри тарифних ставок інших педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти встановлюються…
63. Розподіл педагогічного навантаження у закладі загальної середньої освіти здійснюється…
64. Державний стандарт загальної середньої освіти – це…
65. Державні стандарти загальної середньої освіти визначають…
66. Керівництво закладом загальної середньої освіти здійснює директор,
повноваження якого визначаються…
67. Директора школи за Законом України «Про освіту», який набрав чинності28.09.2017р., обирають за конкурсом на 6 років (з правом обрання на ще один термін). Чия присутність не є обов'язковою для проведення такого конкурсу?
68. Колегіальним органом управління закладом освіти є…
69. Усі українці мають право на безкоштовну повну загальну середню освіту. Чи це означає, що тепер держава платитиме за навчання дітей у приватних школах?
70. Матеріально-технічна база закладів загальної середньої освіти включає…
71. Злісне ухилення батьків від виконання обов'язків щодо здобуття їх
неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти може бути підставою…
72. Хто є близькими особами згідно із Законом України «Про запобігання
корупції»?
73. Які види відповідальності передбачені за вчинення корупційних або
пов’язаних з корупцією правопорушень?
74. Що таке потенційний конфлікт інтересів?
75. Що таке реальний конфлікт інтересів?
76. Що таке неправомірна вигода?
77. Що таке «пряме підпорядкування»?
78. До якої інформації та документів повинен бути відкритий доступ на веб-сайтах закладів освіти (у разі їх відсутності – на веб-сайтах засновників)?
79. Як розглядає зміст поняття «планування» теорія і практика управління?
80. Контроль як функція менеджменту – це…
81. Функції управління – це…
82. Територія обслуговування школи – це…
83. Чи можна подавати документи в кілька шкіл одночасно?
84. Хто має вищу пріоритетність для зарахування в школу?
85. Чи повинен директор школи, приймаючи на роботу педагогічного
працівника, оформляти з ним трудову угоду?
86. Повноваження закладу загальної середньої освіти…
87. Педагогічна рада закладу загальної середньої освіти…
88.У закладі загальної середньої освіти можуть діяти…
89. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі загальної середньої освіти визначається…
90. Що визнається найвищою соціальною цінністю в Україні?
91. Державну політику у сфері освіти визначає Верховна Рада України, а
реалізують…
92. У який термін розглядаються звернення, які не потребують додаткового вивчення?
93. Що розуміється під «зверненнями громадян»?
94. Коли запитувач має право звернутися до розпорядника публічної
інформації із запитом на інформацію?
95. Формальна освіта – це…
96. Неформальна освіта – це…
97. Державна підсумкова атестація здобувачів освіти – означає…
98.Термін навчання в закладах загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами встановлюється…
99. Виховання учнів (вихованців) у закладах загальної середньої освіти здійснюється…
100. Перспективні плани проведення інституційного аудиту в закладах освіти формуються…
 
 
 Секретар Ізюмської міської ради                                                А.Г. Єрдаларян
 
Додаток 2
до Положення про конкурс на посаду
керівника комунального закладу загальної середньої освіти
 
Приклад ситуаційного завдання
 
У педагогічному колективі вже неодноразово порушували питання необхідності загального обговорення змісту річного плану на наступний навчальний рік. Педагоги скаржилися, що адміністрація планує заходи, їх ні про що не запитує, а вони лише виконують.
Цього навчального року Ви вирішили запровадити колегіальний підхід до визначення пріоритетів роботи школи та складання змісту річного плану на наступний навчальний рік.
 
1. Запропонуйте модель колективного обговорення змісту річного плану на наступний навчальний рік. Доведіть її ефективність.
2. У чому, на Вашу думку, полягає роль керівника як управлінця персоналом відповідно до нової моделі управління людськими ресурсами в системі освіти?
 
 
 Секретар Ізюмської міської ради                                                 А.Г. Єрдаларян

 
Додаток 3
до Положення про конкурс на посаду
керівника комунального закладу загальної середньої освіти
Критерії оцінювання публічної презентації (тривалістю до 15 хвилин) проектів програм розвитку закладу освіти на два і шість років 
 
  Критерії  Обґрунтування критеріїв
 
Бали
Зміст Розуміння завдання -  робота демонструє точне розуміння завдання
-  використані як матеріали, що мають відношення до теми, так і ті, що не мають відношення до теми
-  використані матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми; зібрана інформація не аналізується і не оцінюється
2
 
1
 
 
0
Повнота розкриття теми -  повно
 - частково
 - не розкрита
2
1
0
Авторська оригінальність - унікальна робота; містить велику кількість оригінальних, винахідницьких прийомів 
- в роботі наявні авторські знахідки
- стандартна робота, не відрізняється авторською індивідуальністю
2
 
 
1
0
Захист роботи Якість доповіді - аргументованість основних позицій, композиція доповіді логічна, повнота представлених в доповіді результатів роботи
- порушено логіку виступу, неповне представлення результатів роботи, неповна система аргументації
- немає аргументів по головним позиціям, повне порушення логіки, не представлені результати дослідження
2
 
 
 
1
 
 
0
Обсяг та глибина знань за темою
 
- доповідач демонструє ерудицію, відображає міжпредметні зв’язки
- доповідач грамотно викладає матеріал, проте не показує достатньо глибоких знань
- доповідач виявляє повну відсутність володіння матеріалом
2
 
1
 
 
0
Відповіді на питання - доповідач переконливо і повно відповідає на питання, намагається використати відповіді для успішного розкриття теми
- доповідач не на всі питання може знайти переконливі відповіді  
- доповідач не може відповісти на питання або під час відповідей поводить себе агресивно, некоректно
2
 
 
 
1
 
0
Ділові та вольові якості доповідача - доповідач прагне досягти високих результатів, готовий до дискусії, дружньо налаштований, контактний
- доповідач готовий до дискусії, не завжди виявляє доброзичливість
- доповідач не готовий до дискусії, агресивний, уникає контакту
2
 
 
1
 
0
 Секретар Ізюмської міської ради                                                А.Г. Єрдаларян