ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 7
ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
СЕСІЯ _ СКЛИКАННЯ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ №
від ___ __________ 2019 року
Про затвердження Статуту Ізюмського
закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 9
Ізюмської міської ради Харківської області
в новій редакції
Заслухавши доповідь начальника УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Безкоровайного Олексія Вікторовича про необхідність затвердження Статуту Ізюмського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 9 Ізюмської міської ради Харківської області в новій редакції, керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
Ізюмська міська рада вирішила:
1. Затвердити Статут Ізюмського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 9 Ізюмської міської ради Харківської області в новій редакції (додається).
2. Доручити завідувачу Ізюмського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 9 Ізюмської міської ради Харківської області (код ЄДРПОУ 22664580) Бородавці Вікторії Миколаївні здійснити державну реєстрацію Статуту Ізюмського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 9 Ізюмської міської ради Харківської області в новій редакції.
3. Рішення 44 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 27.07.2017 року № 1131 «Про затвердження Статуту ІЗЮМСЬКОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ (ЯСЛА-САДОК) № 9 ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ в новій редакції » вважати таким, що втратило чинність.
4.Відповідальним за виконання даного рішення призначити заступника Ізюмського міського голови з гуманітарних питань.
5.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань законності, правопорядку та депутатської діяльності та на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров’я та гуманітарної політики.
Ізюмський міський голова В.В. Марченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення ___ сесії Ізюмської
міської ради _ скликання
від «___»_______2019 р № _
Ізюмський міський голова ___________ В.В. Марченко
СТАТУТ
ІЗЮМСЬКОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
(ЯСЛА-САДОК) № 9
ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
( нова редакція )
ПОГОДЖЕНО
Начальник управління освіти
Ізюмської міської ради
Харківської області
____________ О.В. Безкоровайний
Наказ від ________ № ____
м. Ізюм
2019 рік
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1.Ізюмський заклад дошкільної освіти (ясла - садок) №9 Ізюмської міської ради Харківської області (далі по тексту - заклад освіти) створено з метою забезпечення реалізації права дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту.
1.2.Ізюмський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 9 Ізюмської міської ради Харківської області є правонаступником всіх прав і обов’язків ІЗЮМСЬКОГО ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ (ЯСЛА-САДОК) № 9 ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
1.3. Організаційно-правова форма: комунальна організація (установа, заклад)
1.4. Скорочене найменування дошкільного закладу – Ізюмський ЗДО № 9
1.5. Тип закладу – ясла - садок загального розвитку
1.6. Місцезнаходження дошкільного закладу:
64300, Україна, Харківська область, місто Ізюм, вулиця Васильківського, будинок 1; телефон: (05743) 5- 82-42.
1.7. Засновником дошкільного закладу є Ізюмська міська рада (код 26201641), місцезнаходження: 64300, Україна, Харківська область, місто Ізюм, площа Центральна, будинок 1. Уповноважений орган засновника – УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (код за ЄДРПОУ 02146245),місцезнаходження: 64300, Україна, Харківська область, місто Ізюм, вулиця Васильківського, будинок 4 (далі по тексту – управління освіти). Управління освіти здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
1.8. Основний вид діяльності закладу освіти 85.10 Дошкільна освіта.
1.9. Заклад освіти в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад (далі по тексту – положення), Базовим компонентом дошкільної освіти та іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.
1.10. Заклад освіти є юридичною особою, має свій ідентифікаційний код, печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, реєстраційний рахунок в органах Державного казначейства.
1.11. Заклад освіти забезпечує доступність і безоплатність дошкільної освіти в межах державних вимог до змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти, Базового компонента дошкільної освіти та обов’язкову дошкільну освіту дітей старшого дошкільного віку.
1.12. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації прав громадян на здобуття дошкільної освіти, створення сприятливих умов для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, для її фізичного, розумового і духовного розвитку, формування її життєвої компетентності.
1.13. Діяльність закладу освіти направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:
збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини;
виховання у дітей любові до України, рідного міста, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення і довкілля;
формування духовності, соціальної компетентності, гуманізму;
виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
забезпечення умов для реалізації здібностей, інтересів, потреб кожної дитини, її різнобічного розвитку;
єдність розвитку, виховання та навчання дітей;
поєднання сімейного і суспільного виховання;
наступність дошкільної та початкової освіти;
дитиноцентризм та особистісно-орієнтований підхід до розвитку дитини;
відповідність змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти особливостям розвитку та стану здоров'я дитини;
здійснення інклюзивної освіти (за потребою батьків);
проведення соціально-педагогічного патронату сімей;
раціональне використання в освітньому процесі інноваційних педагогічних технологій, авторських методик, кадрового потенціалу, фінансових засобів для успішного засвоєння змісту чинних програм навчання, виховання та розвитку дітей раннього та дошкільного віку.
1.14. Заклад освіти здійснює свою діяльність за ліцензією на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством України порядку.
1.15. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням та даним Статутом.
1.16. Заклад освіти несе відповідальність перед територіальною громадою міста, здобувачами освіти, суспільством і державою та має повноваження:
дотримується прав дитини у сфері дошкільної освіти;
забезпечує рівень дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;
задовольняє потреби громадян відповідної території у здобутті дошкільної освіти та реалізує завдання дошкільної освіти, що визначені законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та Базовим компонентом дошкільної освіти;
створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання;
створює безпечне освітнє середовище із запровадженням комплексного підходу у сфері запобігання та протидії проявам булінгу (цькування);
формує у дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки;
сприяє збереженню та зміцненню здоров’я, розумовому, психологічному і фізичному розвитку дітей;
здійснює соціально-педагогічний патронат, взаємодію з сім’єю;
поширює серед батьків психолого-педагогічні та фізіологічні знання про дітей дошкільного віку;
планує свою діяльність та формує стратегію розвитку закладу освіти;
забезпечує добір і розстановку кадрів;
відповідно до установчих документів утворює, реорганізує та ліквідує структурні підрозділи (групи);
виконує угоди укладені між батьками та закладом освіти і затверджені загальними зборами щодо навчання, виховання та збереження життя і здоров’я дітей;
додержується фінансової дисципліни та зберігає матеріально-технічну базу;
здійснює інші повноваження відповідно до даного Статуту.
1.17. Взаємодія сім’ї і закладу освіти:
сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у закладі дошкільної освіти або забезпечити дошкільну освіту в сім’ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;
відвідування дитиною закладу освіти не звільняє сім’ю від обов’язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі;
батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров’я, людської гідності.
1.18. Для створення освітніх, соціальних потреб, організації корекційно - розвиткової роботи у складі закладу дошкільної освіти можуть створюватися інклюзивні групи для виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами.
1.19. Заклад освіти надає дошкільну освіту:
громадянам України незалежно від статі, раси, національності, стану здоров’я, інвалідності, громадянства, місця проживання, його реєстрації, мови спілкування, походження, соціального і майнового стану, а також інших обставин та ознак;
додаткові освітні послуги, що можуть надаватися закладом освіти відповідно до законодавства, запроваджуються лише на підставі звернень батьків або осіб які їх замінюють з урахуванням гранично-допустимого навантаження дитини, визначеного центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
1.20.Заклад освіти створює умови для рівного доступу дітей до дошкільної освіти:
для осіб відповідного віку
упровадження різних форм здобуття дошкільної освіти.
1.21. Взаємовідносини між закладом освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
1.22. Заклад освіти є некомерційним і неприбутковим закладом освіти.
1.23. Працівники закладу освіти несуть відповідальність за життя, фізичне і психічне здоров’я кожної дитини відповідно до чинного законодавства.
2. КОМПЛЕКТУВАННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
2.1. Заклад освіти розрахований на 234 місць.
2.2. До закладу освіти приймаються діти у віці від 1 року до 6 (7) років.
2.3. Групи комплектуються за віковими ознаками (одновіковими, різновіковими)
2.4. У закладі освіти функціонують групи загального розвитку.
2.5. Заклад освіти має групи денного режиму перебування дітей.
2.6. Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладі дошкільної освіти.
2.7. Наповнюваність груп у закладі освіти становить:
для дітей віком одного року шести місяців до трьох років – до 15 осіб;
для дітей віком від трьох до шести років – до 20 осіб;
різновікові групи – до 15 осіб;
в оздоровчий період – до 15 осіб;
у чергових групах – до 15 осіб
2.8. Формування нових груп за віком і переведення дітей з однієї вікової групи в іншу проводиться наприкінці оздоровчого періоду, а прийом дітей протягом календарного року.
2.9.Для зарахування дитини у заклад освіти необхідно подати наступні документи:
заяву батьків або осіб, які їх замінюють;
свідоцтво про народження дитини;
медичну довідку про стан здоров’я дитини;
медичну довідку про епідеміологічне оточення;
висновок інклюзивно-ресурсного центру для дітей з особливими освітніми потребами
документ для встановлення пільги батьківської плати за харчування дитини (за потребою).
2.10. За дитиною зберігається місце в закладі освіти у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також на оздоровчий літній період (75 днів).
2.11. Відрахування дітей з закладу освіти може здійснюватись на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють; у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом 2-х місяців;
2.12. Адміністрація закладу освіти письмово повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менше як за десять календарних днів.
2.13. Забороняється безпідставне відрахування дитини з закладу освіти.
2.14. Порядок та умови проведення соціально-педагогічного патронату здійснюються відповідно до чинного законодавства
3. РЕЖИМ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
3.1.Заклад освіти працює за п'ятиденним робочим тижнем.
Вихідні дні: субота, неділя, святкові.
3.2. Щоденний графік роботи закладу освіти: початок роботи - 7.00, закінчення роботи – 17.30
з 9 годинним режимом роботи груп: початок роботи - 7.30,
закінчення роботи-16.30;
з 10.5 годинним режимом роботи групи: початок роботи - 7.00,
закінчення роботи -17.30.
4.ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
4.1.Освітній процес у закладі освіти організовується відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», інших актів законодавства, освітньої програми, річного плану роботи та спрямовується на виявлення та розвиток вмінь, навичок, обдарувань особистості, формування і застосування компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.
4.2.Освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку вихованців.
4.3.Освітній процес здійснюється державною мовою.
4.4.Освітній процес у закладі освіти починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року.
4.5.У період з 1 червня до 31 серпня (оздоровчий період) у закладі освіти проводиться оздоровлення дітей.
4.6.Тривалість безперервної роботи (занять) з вихованцями дошкільного віку не може перевищувати:
10 хвилин - для дітей віком від 1 до 3 років;
15 хвилин – для дітей віком від 3 до 4 років;
20 хвилин – для дітей віком від 4 до 5 років;
25 хвилин – для дітей віком від 5 до 6 (7,8) років.
Тривалість перерв між заняттями має становити не менше 15 хвилин.
4.7. Заклад освіти може використовувати освітні, у тому числі парціальні та спеціальні програми, рекомендовані або затверджені в установленому порядку Міністерством освіти і науки України.
4.8.Кожна освітня програма має передбачати набуття дитиною компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.
4.9. Рішення про обрання та використання освітньої програми схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується керівником.
4.10. Заклад освіти здійснює свою діяльність відповідно до річного плану роботи, який складається на основі освітньої програми, як правило, на навчальний рік та оздоровчий період.
4.11. План роботи закладу освіти схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується керівником.
4.12. Провадження інноваційної та експериментальної освітньої діяльності у закладі освіти здійснюється у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
5. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
5.1.Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є:
діти раннього та дошкільного віку;
педагогічні працівники;
медичні працівники;
помічники вихователів;
батьки або особи, які їх замінюють;
фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
5.2.Права дитини у сфері дошкільної освіти:
безоплатна дошкільна освіта;
безпечні та здорові умови утримання, розвитку, виховання та навчання;
захист від будь-якої пропаганди та агітації, а також інформації що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
безоплатна медична допомога;
захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також від будь-яких форм насильства, приниження її гідності; здоровий спосіб життя.
5.3.Права батьків або осіб, які їх замінюють:
вибирати заклад освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти
обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
звертатися до відповідних органів управління освіти з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
брати участь в покращенні організації освітнього процесу тазміцненні матеріально-технічної бази закладу освіти;
захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді;
брати участь у загальних зборах колективу закладу освіти;
5.4.Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:
виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров'я, здоров’я оточуючих і довкілля;
забезпечувати здобуття дошкільної освіти дітьми старшого дошкільного віку за будь-якою формою;
дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
поважати гідність учасників освітнього процесу;
виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної мови, до народних традицій і звичаїв;
своєчасно вносити плату за харчування дитини в закладі у встановленому порядку;
своєчасно повідомляти заклад освіти про можливість відсутності або хвороби дитини;
інші права, що не суперечать законодавству України.
5.5.На посади педагогічних працівників закладу освіти приймаються особи, які мають відповідну педагогічну освіту, а саме освітньо-кваліфікаційний рівень магістра, спеціаліста, бакалавра або молодшого спеціаліста (до введення в дію Закону України «Про освіту» - вищу або середню спеціальну освіту), вільно володіють державною мовою, моральні якості та стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.
5.6.Права та обов’язки педагогічних працівників у сфері дошкільної освіти визначаються законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими правовими актами.
5.7.Педагогічні працівники мають право:
на вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів роботи з дітьми, що відповідають освітній програмі;
брати участь у роботі органів самоврядування закладу;
на підвищення кваліфікації, участь у методичних об’єднаннях, нарадах;
проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
на проходження сертифікації безоплатно один раз на три роки;
запроваджувати в практику роботи з дітьми кращі досягнення педагогів власного закладу освіти, міста, області, держави, зарубіжні досягнення;
на участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;
на безпечні і нешкідливі умови праці;
на педагогічну ініціативу, розроблення та упровадження авторських освітніх програм, проектів, методик, технологій, насамперед методикокомпетентнісного навчання;
на доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому просторі;
на справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності; на відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонено законодавством;
на захист професійної честі та власної гідності;
інші права, що не суперечать законодавству України.
5.8.Педагогічні працівники зобов’язані:
виконувати цей Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
дотримуватись принципів дитиноцентризму, особистісно-орієнтованого підходу до розвитку дітей та педагогіки партнерства у відносинах з їх батьками;
дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного та психологічного насильства;
настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму,гуманізму, толерантності, працелюбства;
брати участь у роботі педагогічної ради та інших методичних заходах, пов’язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної та політичної культури;
виконувати накази та розпорядження керівництва;
дотримуватись академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;
берегти майно закладу освіти: обладнання, посібники, іграшки, підтримувати чистоту і дотримуватись правил санітарії, техніки безпеки, пожежної безпеки;
сприяти розвитку здібностей дітей, формуванню у них навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
використовувати державну мову в освітньому процесі, виховувати повагу до неї та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до навколишнього природного середовища;
інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.
5.9.Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу до закладу освіти завідувачем.
5.10. Робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором або посадовими обов’язками. Конкретний перелік та обсяг видів робіт педагогічного працівника встановлюються трудовим договором або посадовими обов’язками.
5.11.Оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу та інших працівників закладу дошкільної освіти здійснюється згідно з Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.
5.12. Трудові відносини у закладі освіту регулюються законодавством України про працю, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, Правилами внутрішнього трудового розпорядку.
5.13. Працівники освіти несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров’я вихованців згідно з чинним законодавством.
5.14.Працівники закладу освіти проходять періодичні медичні огляди в установленому законодавством порядку.
5.15. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають обовʼязковій атестації, яка проводиться один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
5.16. У міжатестаційний період відповідно до ст. 59 п.2 Закону України «Про освіту» педагогічні працівники підвищують власну кваліфікацію, яка може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, індивідуальна, дистанційна та інші).
5.17. Педагогічні працівники закладу освіти відповідно до ст. 51 п.2 Закону України «Про освіту» можуть проходити сертифікацію, які мають стаж роботи на відповідній посаді не менше двох років. Сертифікація здійснюється з метою підвищення престижності праці та стимулювання педагогічних працівників до особистісного та професійного зростання на добровільних засадах виключно за власною ініціативою.
5.18. За успіхи у роботі працівникам встановлюється матеріальне та моральне заохочення, відповідно до чинного законодавства.
5.19. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
6. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ
6.1.Управління закладом дошкільної освіти здійснює Ізюмська міська рада, безпосереднє управління – управління освіти.
6.2.Безпосереднє керівництво роботою закладу освіти здійснює його завідувач, якого призначає і звільняє з посади начальник управління освіти з дотриманням чинного законодавства України.
На посаду завідувача закладу дошкільної освіти призначається особа, яка є громадянином України, має вищу освіту не нижче ступеня бакалавра, стаж педагогічної роботи у сфері дошкільної освіти не менш як три роки, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
6.3.Завідувач закладу освіти має право:
діяти від імені закладу освіти, представляти його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладати угоди з юридичними та фізичними особами в межах власних повноважень;
здійснювати керівництво і контроль за діяльністю закладу освіти;
приймати рішення щодо діяльності закладу освіти в межах повноважень, визначених законодавством та трудовим договором;
розпоряджатися в установленому порядку майном і коштами закладу освіти і відповідати за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу;
приймати на роботу, переводити та звільняти з роботи працівників закладу освіти, визначати їх функціональні обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до трудового законодавства ;
видавати у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролювати їх виконання;
укладати договори (угоди, контракти) з фізичними особами в межах власних повноважень;
приймати рішення з інших питань у межах своїх прав та обов’язків, зокрема з питань, неврегульованих законодавством.
6.4.Завідувач закладу освіти зобов’язаний:
відповідати за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та забезпечувати належний рівень дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу;
планувати та організовувати діяльність закладу освіти;
провадити фінансово-господарську діяльність закладу освіти в межах затвердженого кошторису;
затверджувати штатний розпис за погодженням із управлінням освіти;
затверджувати річний план роботи, Правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові (робочі) інструкції та графіки роботи працівників закладу освіти за погодженням з профспілковим комітетом;
контролювати виконання освітніх програм у закладі освіти;
підтримувати ініціативу щодо вдосконалення освітнього процесу, заохочувати творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;
контролювати організацію харчування і медичного обслуговування дітей у закладі освіти;
забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, санітарно-протиепідемічних, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм і правил, вимог безпеки життєдіяльності;
створювати необхідні умови для атестації, підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу освіти;
сприяти проходженню сертифікації педагогічними працівниками закладу освіти;
створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу освіти;
сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування;
формувати засади здорового способу життя вихованців та працівників;
створювати у закладі безпечне освітнє середовище, у тому числі забезпечувати умови для захисту вихованців та працівників від будь яких форм фізичного або психологічного насильства;
створювати необхідні умови для здобуття дошкільної освіти особами з особливим освітніми потребами;
здійснювати зарахування, відрахування, переведення дітей закладу освіти відповідно до вимог законодавства;
організовувати документообіг та звітність відповідно до законодавства;
організовувати різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
щорічно звітувати про свою діяльність на загальних зборах колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють;
забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу освіти, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації» та «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;
виконувати інші обов’язки, покладені законодавством, Статутом закладу дошкільної освіти, Колективним договором та його посадовою інструкцією.
6.5.Постійно діючий колегіальний орган у закладі освіти – педагогічна рада. До складу педагогічної ради входять усі педагогічні та медичні працівники закладу освіти, інші спеціалісти. Можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти. Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки або особи які їх замінюють. Головою педагогічної ради є завідувач закладом освіти. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.
Педагогічна рада закладу освіти:
схвалює освітні програми за якими буде організовуватися освітній процес, оцінює результативність їх виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;
формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі освіти та приймає відповідні рішення;
визначає план роботи закладу освіти та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
затверджує заходи щодо зміцнення здоровʼя дітей;
обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
схвалює річний план роботи;
затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
визначає шляхи співпраці закладу освіти з сім’єю;
ухвалює рішення щодо відзначення та морального заохочення працівників та інших учасників освітнього процесу;
розглядає інші питання, віднесені законом, установчими документами закладу освіти до її повноважень.
Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом її засідання, підписуються головою та секретарем педагогічної ради.
Робота педагогічної ради планується довільно, відповідно до потреб закладу. Кількість засідань педагогічної ради становить не менш 4-х на рік.
6.6.Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу дошкільної освіти є загальні збори колективу закладу, які скликаються не рідше одного разу на рік. Кількість учасників загальних зборів від працівників закладу освіти складає 2/3, від батьків – не менше 1 представника групи.
Термін їх повноважень становить один рік. Рішення загальних зборів ухвалюються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.
Загальні збори:
заслуховують звіт керівника закладу з питань статутної діяльності та дають їй оцінку його професійно-педагогічної діяльності;
питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу ї освіти.
обирають раду закладу освіти, її членів і голову, встановлюють терміни її повноважень;
затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку закладу освіти.
6.7.У період між загальними зборами діє рада закладу освіти.
Рада закладу освіти організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення матеріально-технічної бази, поповнення й використання бюджету закладу, вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків, або осіб які їх замінюють.
Кількість засідань ради визначається за потребою.
До складу ради закладу освіти обираються пропорційно представники від педагогічного колективу і батьків або осіб, які їх замінюють.
Засідання ради закладу освіти є правомірним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів.
7. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
7.1.Харчування дітей у закладі освіти організовується відповідно до вимог нормативних документів.
7.2.Заклад освіти забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку із дотриманням натурального набору продуктів,
7.3.У закладі освіти діє наступний порядок забезпечення продуктами харчування: забезпечення продуктами харчування покладається на управління освіти;
здійснюється централізована поставка продуктів харчування у відповідності до заявок та санітарно-гігієнічних правил і норм.
7.4.У закладі освіти встановлено 3-х разове харчування дітей.
7.5.Організація та відповідальність за харчування дітей у закладі освіти покладаються на управління освіти, а також на завідувача закладу освіти.
7.6.Контроль за організацією та якістю харчування, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотримання термінів реалізації продуктів покладається на медичних працівників та завідувача закладу освіти.
7.7.Державний нагляд за якістю харчування у закладі освіти покладаються на засновника та відповідні органи у сфері управління охорони здоров’я.
8.МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
8.1. Медичне обслуговування дітей закладу освіти здійснюється на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату закладу освіти.
8.2.До основних обов’язків медичних працівників закладу освіти належать:
моніторинг стану здоров’я, фізичного та нервово-психічного здоров’я дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги;
організація і проведення медичних оглядів, у тому числі, поглиблених, профілактичних та лікувально-оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;
здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотримання раціонального режиму освітнього процесу, навчального навантаження;
медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;
проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють та працівників закладу.
8.3.Заклад освіти надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.
9. МАЙНО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
9.1.Майно закладу освіти належить йому на правах, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами України.
9.2. Закладу освіти передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивні та ігрові майданчики на підставі рішення №2/140 виконавчого комітету Ізюмського міської ради депутатів трудящих Харківської області УРСР «Про затвердження мереж по місту Ізюму на 1965 р.» від 5 травня 1965 року.
10. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬЗАКЛАДУ ОСВІТИ
10.1.Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту», законів про бюджет, власність, місцеве самоврядування та інших нормативно-правових актів України.
10.2. Джерелами фінансування закладу освіти є кошти:
місцевого бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;
батьків або осіб, які їх замінюють;
добровільні пожертвування і цільові внески громадян і юридичних осіб;
інші надходження, не заборонені чинним законодавством України.
10.3.Заклад освіти за погодженням із засновником має право:
придбавати, орендувати необхідне йому обладнання та інше майно;
отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або фізичних осіб;
здавати в оренду приміщення, споруди, обладнання юридичним та фізичним особам для провадження освітньої діяльності згідно із законодавством.
10.4. Оформлення статистичних звітностей про діяльність закладу освіти здійснюється відповідно до законодавства.
10.5. Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається чинним законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковується заклад освіти.
Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію управління освіти.
- . РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
11.2. Заклад освіти припиняється в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення або в результаті ліквідації, що допускається лише за згодою територіальної громади.
11.3. Рішенням сесії Ізюмської міської ради призначається склад ліквідаційної комісії, до якої переходять повноваження щодо управління справами закладу освіти.
11.4. Після проведення ліквідації вивільнені приміщення використовуються виключно для роботи з дітьми.
11.5. Заклад освіти є таким, що припинився, з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про його припинення.
12.КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
12.1.Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту». Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління або у випадках передбачених чинним законодавством.
12.2.Заклад освіти підпорядкований і підзвітний управлінню освіти.
12.3.Зміст, форми, періодичність контролю, не пов’язаного з освітнім процесом, встановлюється управлінням освіти, згідно з чинним законодавством;
12.4. Контроль за іншими сторонами діяльності закладу освіти здійснює державна фіскальна служба, контрольно-ревізійні органи відповідно до чинного законодавства.
12.5. Громадський нагляд (контроль) у системі дошкільної освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю).
12.6.Безпосередньо в закладі освіти громадський нагляд (контроль) може проводитися виключно з дозволу керівника закладу освіти, крім випадків, встановлених законодавством.
13. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
13.1. Міжнародне співробітництво у системі дошкільної освіти здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
13.2. Держава сприяє міжнародному співробітництву у системі дошкільної освіти.
14. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ОСВІТИ
14.1. Працівники закладу освіти, що винні у порушенні законодавства про дошкільну освіту, несуть відповідальність у порядку, встановленому законами України.
14.2. Невиконання закладом освіти ліцензійних умов може бути підставою для позбавлення його ліцензії на провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти.
Секретар Ізюмської міської ради А.Г. Єрдаларян