ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 10


 
ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
___СЕСІЯ 7 СКЛИКАННЯ
 
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
 
від  ___   __________ 2016 року                                                                   
 
Про затвердження Положення
про порядок виплати компенсації
за пільговий проїзд окремих категорій громадян
залізничним транспортом приміського сполучення
 
 
         На виконання п. 4 рішення 21 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання № 0518 від 26.08.2016р. «Про внесення змін до рішення 6 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 29.12.2015р. № 0089 «Про затвердження Комплексної програми соціального захисту населення м. Ізюм на 2016-2020 роки», згідно із ст.ст. 1, 3-5, 8, 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
 
Ізюмська міська рада вирішила:
 
1. Затвердити Положення про порядок виплати компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом приміського сполучення (додається).
2. Визначити виконавцем цього рішення Управління праці та соціального захисту населення Ізюмської міської ради.
3. Відповідальним за виконання даного рішення призначити заступника Ізюмського міського голови з гуманітарних питань.
         4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров’я та гуманітарної політики і постійну комісію Ізюмської міської ради з питань планування, бюджету та фінансів.
 
Ізюмський міський голова                                                   В.В. Марченко
ЗАТВЕРДЖЕНО:
рішення  ___  сесії Ізюмської
міської ради 7 скликання
від _________ р. № _________
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок виплати компенсації
за пільговий проїзд окремих категорій громадян
залізничним транспортом приміського сполучення
 
І. Загальні положення
1.1 Положення встановлює порядок відшкодування втрат за рахунок коштів субвенції із державного бюджету та/або коштів міського бюджету за пільговий проїзд приміським залізничним транспортом окремих категорій громадян згідно із діючим законодавством України. 
1.2. Порядок розроблено у відповідності до:
- Бюджетного кодексу України;
- Закону України про Державний бюджет України  на відповідний рік;
- Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
- Закону України «Про залізничний транспорт»;
- постанови Кабінету Міністрів України від 19.03.1997 № 252 «Про порядок обслуговування громадян залізничним транспортом»;
- постанови Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 № 117 «Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги»;
- постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 року №1359 «Про затвердження Порядку розрахунку обсягів компенсаційних виплат за пільгові перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян»;
- інші законодавчі і нормативні акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.
 
IІ. Порядок фінансування
2.1. Відшкодування Виробничому підрозділу «Харківської дирекції  залізничних перевезень» регіональної філії «Південна залізниця» компенсаційних виплат за пільговий проїзд в залізничному транспорті загального користування на приміських маршрутах окремих категорій громадян проводить Управління праці та соціального захисту населення Ізюмської міської ради, як головний розпорядник бюджетних коштів, згідно із цим Положення, за кошти субвенції із державного бюджету та/або кошти міського бюджету, на підставі договору про виплату компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян. Договір про виплату компенсації за пільговий проїзд в залізничному транспорті загального користування на приміських маршрутах окремих категорій громадян м. Ізюм укладається на відповідний бюджетний рік із зазначенням суми компенсації в межах бюджетних призначень.
2.2. Для отримання компенсації Виробничий підрозділ «Харківської дирекції залізничних перевезень» регіональної філії «Південна залізниця» надає управлінню праці та соціального захисту населення Ізюмської міської ради щомісяця до 10 числа місяця,  наступного за звітним:
-  розрахунок видатків на відшкодування витрат за пільговий проїзд окремих категорій громадян м. Ізюм залізничним транспортом приміського сполучення відповідно до додатку 1.
- облікову форму про недоотримані кошти за перевезення залізничним транспортом окремих категорій громадян, витрати на перевезення яких відшкодовуються з державного та місцевих бюджетів, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2009р. №1359.
Перевізник несе персональну відповідальність за достовірність наданих розрахунків.
2.3. Управління праці та соціального захисту населення, після отримання розрахунку видатків на відшкодування витрат за пільговий проїзд окремих категорій громадян м. Ізюм залізничним транспортом приміського сполучення відповідно до таблиці 1 проводить звірку пільговиків, що включені в розрахунок видатків на відшкодування витрат за пільговий проїзд окремих категорій громадян м. Ізюм залізничним транспортом приміського сполучення відповідно до таблиці 1, з Єдиним державним автоматизованим реєстром пільговиків. У разі виявлення розбіжностей щодо загальної кількості пільговиків, розміру пільг або відсутності пільговика в Єдиному державному автоматизованому реєстрі пільговиків управління не провадить розрахунків, що стосуються виявлених розбіжностей, до уточнення цієї інформації.
Управління праці та соціального захисту населення Ізюмської міської ради проводить відшкодування за надані пільги в межах адміністративно-територіальної одиниці, яку обслуговує уповноважений орган, тобто відшкодування проводиться по пільговиках, які включені в Єдиний державний автоматизований реєстр пільговиків в м. Ізюм.
2.4. На підставі наданої Виробничим підрозділом «Харківської дирекції залізничних перевезень» регіональної філії «Південна залізниця» інформації  Управління праці та соціального захисту населення Ізюмської міської ради( далі - управління) щомісяця:
- складає акти звіряння розрахунків за пільговий проїзд окремих категорій громадян за формою №3-пільга (затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 28.03.2003 року № 83) між управлінням та підприємством-перевізником;
- до 20 числа здійснює реєстрацію фінансових та бюджетних зобов’язань в Ізюмському Управлінні Державної казначейської служби України Харківської області в межах виділених бюджетних призначень;
- при надходженні фінансування, управління протягом 5 календарних днів проводить відшкодування компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян в межах одержаних коштів.
2.5. У разі скорочення (збільшення) обсягу затверджених асигнувань на компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян за рахунок коштів субвенції із державного бюджету та/або коштів в міському бюджеті управління вживає заходи щодо приведення договірних зобов’язань з Виробничим підрозділом «Харківської дирекції залізничних перевезень» регіональної філії «Південна залізниця» та обсягів бюджетних зобов’язань у відповідність до уточнених обсягів бюджетних асигнувань.
 
 
Додаток
до Положення
про порядок виплати компенсації
за пільговий проїзд окремих категорій громадян
залізничним транспортом приміського сполучення
 

______________________________________________ 

(підприємство (організація), що надає послуги) 



КОД ЄДРПОУ _________________ 




РОЗРАХУНОК 

видатків на відшкодування витрат 
за пільговий проїзд окремих категорій громадян м. Ізюм
залізничним транспортом приміського сполучення 

у ______________ 20___ р. 

(місяць)

№ з/п Дані про пільговика Нараховані суми за безоплатний проїзд Примітки
прізвище, ім’я
та по-батькові
серія посвідчення номер посвідчення
1 2 3 4 5 6
ВСЬОГО
 
 
Керівник підприємства
 (організації),
 що надає послуги                      _____________________________________
                                                                      (підпис, прізвище, ім'я, по батькові)
 М.П.


 Головний бухгалтер
 підприємства (організації),
 що надає послуги                      _____________________________________
                                                                                      (підпис, прізвище, ім'я, по батькові)


 
 
Секретар Ізюмської міської ради                                                 А.Єрдаларян

Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення Ізюмської міської ради «Про затвердження Положення
про порядок виплати компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом приміського сполучення»
 
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом на приміських маршрутах повинно здійснюватись за рахунок субвенції із державного бюджету місцевим бюджетам та власні кошти міського бюджету, головним розпорядником коштів яких є управління праці та соціального захисту населення Ізюмської міської ради.
Головною проблемою є відсутність на державному рівні механізму обліку кількості перевезених пільгових категорій громадян та проведення розрахунків з компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян. Визначені законодавством пільги не підкріплені належними фінансовими ресурсами в той час, коли законодавством, також, передбачена необхідність повної компенсації суб’єктам господарювання за пільгові перевезення пасажирів залізничним транспортом на приміських маршрутах.
Вирішення проблеми неможливе за допомогою ринкових механізмів та потребує втручання у зв'язку з тим, що дане питання підпадає під дію статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
 
2. Визначення цілей державного регулювання
Ціллю даного врегулювання – питання інтересів органів місцевого самоврядування, управління праці та соціального захисту населення Ізюмської міської ради, Виробничого  підрозділу «Харківської дирекції  залізничних перевезень» регіональної філії «Південна залізниця» та населення міста.
У зв'язку з цим спеціалісти відділу інвестицій управління економіки апарату виконавчого комітету Ізюмської міської ради розробили Положення про порядок виплати компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом приміського сполучення.
 
3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення цілей
 
3.1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи Опис альтернативи
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін Така альтернатива постане для підприємства «Південна залізниця» збитками від надання даних послуг та неможливістю їх надання якісно.   
Прийняття проекту регуляторного акту Забезпечить виконання державного замовлення на перевезення пільгових категорій населення залізничним транспортом приміського сполучення.
 
 
3.2. Оцінка впливу вибраних альтернативних способів досягнення цілей на сферу інтересів держави
Вид альтернативи Вигоди Витрати
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін відсутні Альтернатива є неприйнятною, оскільки не забезпечує досягнення поставленої мети. Відшкодування збитків підприємства на надання послуг.
Прийняття проекту акта Збереження  існуючої кількості рейсів електропоїздів приміського сполучення для перевезення громадян міста Компенсація підприємству «Південна залізниця» витрат за фактично перевезених пільгових категорій громадян міста
 
 3.3. Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи Вигоди Витрати
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін відсутні Оплата послуг живими коштами, відсутня можливість отримання пільг.
Прийняття проекту акта Надання якісних послуг населенню міста та отримання пільг.   Оплата наданих послуг з відшкодування пільг.
 
3.4.Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
 Вид альтернативи Вигоди Витрати
Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін відсутні Неможливість надання якісних послуг послуг.
Прийняття проекту акта Контроль за якістю наданої послуги. Оплата спожитих послуг.
 
 
 
4. Опис механізму, який пропонується застосувати  для розв’язання проблеми
 
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативності
(за чотирибальною системою оцінки)
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Залишення існуючої ситуації без змін 1 Проблема залишається не вирішеною.
Прийняття проекту акта 4 Проблема перестає існувати.
 
 
 
 
Рейтинг результативності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
  Залишення існуючої ситуації без змін 0 0 Відшкодування збитків підприємству за надані послуги. Оплата послуг живими коштами.
Прийняття проекту акта 4 4 Контроль за якістю послуг щодо надання пільг населенню міста.
 
Рейтинг Аргументи щодо переваги  обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Залишення
існуючої ситуації
без змін
Перший альтернативний спосіб не зможе забезпечити досягнення поставлених цілей, тому що він спричиняє збитки підприємству, та не надає можливості якісно та в повному обсязі надавати послуги населенню міста  В разі не прийняття підприємство «Південна залізниця» несе витрати та не отримає  компенсацію на покриття витрати за перевезення пільгових верств населення міста.
Прийняття проекту
акта
Другий альтернативний спосіб є найбільш прийнятним для вирішення проблеми, тому що при прийняті запропонованого  проекту регуляторного акта  буде вирішено не тільки проблему якісного надання послуг, а й забезпечено контролю за відшкодуванням витрат за перевезення пільгових категорій населення міста. Контроль за якістю наданих послуг з пільгових перевезень залізничним транспортом приміського сполучення мешканців міста.
 
 
 
5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання проблеми
Прийняття Положення про порядок виплати компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян залізничним транспортом приміського сполучення забезпечить виконання державного замовлення на перевезення пільгових категорій населення залізничним транспортом приміського сполучення та комплексного розв’язання проблеми фінансування компенсаційних виплат за пільгові перевезення пасажирів, забезпечення відповідних компенсацій та створення умов для всебічного розвитку і підвищення якості соціально значущих послуг залізничного транспорту.
 
 
 
6. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Прийняття даного акта, дозволить належним чином врегулювати правовідносини, що виникають між головним розпорядником бюджетних коштів та суб‘єктами господарювання під час надання послуг пасажирських перевезень залізничним транспортом приміського сполучення, зокрема, пільгових категорій.
 
7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
        Термін дії запропонованого регуляторного акта постійний, із можливістю внесення у нього змін у разі змінення нормативно-правових актів вищого рівня, що регулюють дане питання. Можливо внесення змін та доповнень.
 
8. Визначення показників результативності акта
Відстеження результативності дій даного регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:
  1. Кількість перевезених громадян пільгової категорії.
  2. Кількість скарг від громадян щодо відмови у пільговому проїзді, відповідно до чинного законодавства України.
  3. Обсяг компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян.
        Додаткові показники відстеження результативності проекту рішення (при необхідності) можуть бути визначені під час проведення базового, повторного та періодичного відстежень.
 
9. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Базове відстеження проведено згідно з вимогами чинного законодавства.
         Повторне відстеження буде здійснюватись через рік після проведення базового, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.
Періодичні відстеження планується здійснювати один раз в три роки, з дня виконання заходів повторного (а потім періодичного) відстеження та з метою подальшого удосконалення проекту.
 
 
 
 
 
 
 
Заступник Ізюмського міського голови                                       К. Петров