ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 16


ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
СЕСІЯ 7 СКЛИКАННЯ
 
ПРОЕКТ РІШЕННЯ №
 
від  ___   __________ 2016 року                                                 
 
Про затвердження нової редакції Положення
про службу у справах дітей Ізюмської міської ради
 
         Заслухавши та обговоривши доповідь начальника служби у справах дітей Ізюмської міської ради Мартинової Т.К. щодо необхідності затвердження нової редакції Положення про службу у справах дітей Ізюмської міської ради, керуючись ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні",
 
Ізюмська міська рада вирішила:
 
1. Затвердити нову редакцію Положення про службу у справах дітей Ізюмської міської ради (додається).
2. Уповноважити начальника служби у справах дітей Ізюмської міської ради (код ЄДРПОУ 26354451) Мартинову Тетяну Костянтинівну (паспорт серії МК №547957, виданий Ізюмським МРВ УМВС України в Харківській області 01.08.1997 року), що зареєстрована за адресою: Харківська область, м.Ізюм, вул. Лубченка, 9 (колишня Ленінградська), реєстраційний номер облікової картки платника податків 2577306501, провести відповідні заходи щодо державної реєстрації нової редакції Положення про службу у справах дітей Ізюмської міської ради.
3. Рішення 29 сесії Ізюмської міської ради 5 скликання від 14.01.2008 року  № 1698 "Про затвердження положення про службу у справах дітей Ізюмської міської ради" вважати таким, що втратило чинність.
4. Відповідальним за виконанням даного рішення призначити заступника Ізюмського міського голови з гуманітарних питань.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань законності, правопорядку та депутатської діяльності та на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров’я та гуманітарної політики.
 
 
Ізюмський міський голова                                                            В.В.Марченко
 
 
 

ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням ____ сесії Ізюмської
міської ради 7 скликання
від _______2016 року №
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про службу у справах дітей Ізюмської міської ради
                                                 (нова редакція)
 
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Служба у справах дітей Ізюмської міської ради (код ЄДРПОУ 26354451) (далі – Служба) є структурним підрозділом Ізюмської міської ради, створюється відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей».
1.2. Служба у справах дітей Ізюмської міської ради перейменована із служби в справах неповнолітніх виконавчого комітету Ізюмської міської ради і є її правонаступником.
1.3. Служба є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства та в установах банків, печатку та штамп.
1.4. Служба є головним розпорядником бюджетних коштів.
1.5. Повна назва Служби: Служба у справах дітей Ізюмської міської ради.
Скорочена назва: ССД Ізюмської міської ради.
Місцезнаходження: 64300, Харківська обл., м. Ізюм, площа Центральна, 1.
1.6. Засновник Служби – Ізюмська міська рада (код ЄДРПОУ 26201641). Служба підзвітна та підконтрольна Ізюмській міській раді, виконавчому комітету Ізюмської міської ради, Ізюмському міському голові, заступнику Ізюмського міського голови згідно з розподілом обов’язків, службі у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації.
Ізюмська міська рада затверджує структуру, чисельність працівників і витрати на утримання Служби.
Організаційно-правова форма – орган місцевого самоврядування.
        1.7. Служба у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», іншими законодавчими і підзаконними актами України, актами органів державної влади, Указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і Законів України, наказами Міністерства соціальної політики України, служби у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації, розпорядчими актами Ізюмської міської ради, виконавчого комітету Ізюмської міської ради, Ізюмського міського голови та цим Положенням (далі – Положення).
        1.8. Порядок формування, організація діяльності і компетенція Служби визначаються в межах, встановлених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», а також цим  Положенням.
        1.9. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими виконавчими органами ради, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, об’єднаннями громадян і громадянами. 
        1.10. Службі підпорядковується комунальний заклад Ізюмський міський центр соціально-психологічної реабілітації дітей (код ЄДРПОУ 33672654).
2. СТРУКТУРА СЛУЖБИ
2.1. Для здійснення функцій щодо опіки та піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, у складі Служби функціонує окремий підрозділ – сектор з усиновлення, опіки, піклування та сімейних форм виховання, діяльність якого визначається в установленому порядку.
2.2. Штатна чисельність сектору встановлюється залежно від кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, але має становити не менше двох осіб.
3. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ СЛУЖБИ
3.1. Забезпечення в місті реалізації державної  політики у сфері соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
3.2. Дотримання прав та законних інтересів дітей, у першу чергу – дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах.
        3.3. Розроблення і здійснення самостійно або разом з органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей.
        3.4. Координація зусиль органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів, підприємств, установ, організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей, організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності. 
        3.5. Забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім'ї.
        3.6. Ведення обліку дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах. 
        3.7. Забезпечення роботи Єдиної інформаційно-аналітичної системи «ДІТИ».
        3.7.1. Ведення Єдиного електронного банку даних потенційних опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків - вихователів, кандидатів в усиновлювачі. 
        3.8. Ведення обліку нерухомого майна дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. 
        3.9. Підготовка документів для подальшого прийняття рішення органами опіки та піклування про: 
        3.9.1. Надання дитині статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування. 
        3.9.2. Влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в дитячі заклади, під опіку, піклування, в ДБСТ та прийомні сім’ї. 
        3.9.3. Захист особистих, житлових та майнових прав дітей. 
        3.9.4. Реєстрацію народження підкинутої, покинутої, знайденої дитини.
        3.9.5. Позбавлення батьківських прав. 
3.9.6. Відібрання дитини. 
3.9.7. Вирішення спорів між батьками стосовно місця проживання дитини.
3.9.8. Вирішення спорів між батьками дитини стосовно порядку виховання дитини тим з батьків, хто проживає окремо.
3.10. Підготовка документів для підготовки висновків з питань, віднесених до компетенції органів опіки та піклування. 
3.11. Здійснення контролю за виконанням рішень органів опіки та піклування щодо захисту житлових та майнових прав дітей. 
3.12. Здійснення тимчасового влаштування дітей, які залишились без батьківського піклування. 
3.13. Здійснення контролю за умовами утримання, навчання та виховання дітей на території міста Ізюм, над якими встановлена опіка (піклування), які влаштовані у прийомні сім’ї, дитячі будинки сімейного типу, в заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальні установи і заклади соціального захисту для дітей і в інші заклади та установи, в яких виховуються та утримуються діти, незалежно від форм власності. 
3.14. Ведення державної статистики щодо дітей.
3.15. Надання органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень.
3.16. Підготовка інформаційно-аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
3.17. Організація розроблення і здійснення на території міста заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, запобігання вчиненню дітьми правопорушень.
3.18. Подання пропозицій до проектів регіональних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей.
3.19. Забезпечення у межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень. 
3.20. Забезпечення роботи комісії з питань захисту прав дитини у м. Ізюм.
3.21. Надання потенційним усиновлювачам, опікунам, піклувальникам, батькам-вихователям, прийомним батькам інформації про дітей, які перебувають на обліку в Службі, і видача направлення на відвідування закладів з метою налагодження психологічного контакту з дитиною.
3.22. Підготовка висновків про можливість утворення прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу.
3.23. Підготовка звіту про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім'ях, дитячих будинках сімейного типу та сім’ях опікунів. 
3.24. Участь у процесі вибуття дітей із закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та закладів соціального захисту для дітей у сім'ї усиновлювачів, опікунів, піклувальників, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей.
3.25. Забезпечення розгляду в установленому порядку звернень громадян. 
3.26. Забезпечення розгляду звернень: 
3.26.1. Власника підприємства, установи або організації усіх форм власності та надання письмового дозволу щодо звільнення працівника молодше 18 років. 
3.26.2. Керівника навчального закладу будь-якого рівня акредитації про погодження на відрахування неповнолітнього учня/студента. 
3.27. Сприяння відповідальному ставленню батьків до створення умов, необхідних для всебічного розвитку та виховання дітей. 
3.28. Розвиток різних форм сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
3.29. Проведення інформаційно-роз'яснювальної роботи з питань, що належать до компетенції Служби, через засоби масової інформації. 
3.30. Здійснення інших функцій, які випливають з покладених на Службу завдань, відповідно до законодавства.
4. ПРАВА СЛУЖБИ
4.1. Приймати рішення, які є обов'язковими для виконання органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, посадовими особами та громадянами з питань, що належать до компетенції Служби. 
4.2. Отримувати повідомлення від органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, державних органів, органів юстиції та інших, посадових та інших осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень. 
4.3. Отримувати в установленому порядку від відповідних органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, державних органів та інших інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, а від місцевих органів державної статистики – статистичні дані, необхідні для захисту прав дітей, виконання покладених на неї завдань.
4.4. Звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, державних органів, органів юстиції, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей. 
4.5.Проводити роботу серед дітей з метою запобігання правопорушень.
4.6. Порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, державними органами питання про направлення до спеціальних установ для дітей, навчальних закладів незалежно від форми власності дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, неодноразово самовільно залишали сім'ю та навчальні заклади.
4.7. Сприяти влаштуванню дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у дитячі будинки сімейного типу, в державні заклади для дітей, прийомні сім'ї, передавати під опіку, піклування, на усиновлення. 
4.8. Вести справи з опіки та піклування над дітьми та усиновлення дітей. 
4.9. Перевіряти стан роботи із соціально-правового захисту дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей незалежно від форми власності, стан виховної роботи з дітьми у навчальних закладах, за місцем проживання, а також у разі необхідності – умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності.
4.10. Брати участь в судових засіданнях з питань захисту житлових, майнових, трудових та інших прав дітей, опіки, піклування, усиновлення дітей. 
4.11. Представляти, у разі необхідності, інтереси дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності. 
4.12. Запрошувати для бесіди батьків або опікунів, піклувальників, посадових осіб з метою з'ясування причин та умов, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності та безпритульності, вчинення правопорушень, і вживати заходів до усунення таких причин. 
4.13. Відвідувати родини, де влаштовані діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, та діти, які залишились без батьківського піклування, з метою здійснення контролю за умовами утримання, навчання та виховання дітей. 
4.14. Відвідувати родини, за повідомленнями органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, державних органів та інших, посадових та інших осіб, у разі порушення прав та інтересів дітей для вирішення питань, віднесених до компетенції Служби. 
4.15. Відвідувати дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, перебувають на обліку в Службі, за місцем їх проживання, навчання, вживати заходи для соціального захисту дітей у разі порушення прав та інтересів дітей. 
4.16. Здійснювати прийом громадян з питань, які віднесені до компетенції Служби.
5. КЕРІВНИЦТВО СЛУЖБОЮ
5.1. Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади Ізюмським міським головою.
5.2. Начальник Служби: 
5.2.1. Здійснює керівництво діяльністю Служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього обов’язків, відповідно до посадової інструкції, а також за роботу підпорядкованого Службі Ізюмського міського центру соціально-психологічної реабілітації дітей.
5.2.2. Призначає на посаду і звільняє з посади працівників Служби, керівника центру соціально-психологічної реабілітації дітей
5.2.3 . Видає накази в межах своєї компетенції щодо матеріального заохочення та притягнення до відповідальності працівників Служби та директора Ізюмського міського центру соціально-психологічної реабілітації дітей.
5.2.4. Відкриває та закриває рахунки в органі Державного казначейства України, має право першого підпису на банківських документах.
5.2.5. Укладає договори, контракти, угоди для забезпечення діяльності Служби та додаткові угоди до них.
5.2.6. В межах своєї компетенції видає накази, організовує і контролює їх виконання, затверджує рішення Служби.
5.2.7. Ізюмська міська рада затверджує структуру, чисельність працівників і витрати на утримання, штатний розпис затверджується Ізюмським міським головою за поданням начальника Служби.
5.2.8. В межах своїх повноважень розпоряджається майном і коштами Служби. 
5.2.9. Веде особистий прийом громадян.
5.2.10. Організовує розгляд звернень громадян відповідно до компетенції Служби.
5.2.11. Організовує виконання розпорядчих документів відповідно до компетенції Служби.
5.2.12. Розподіляє обов’язки між працівниками Служби.
5.2.13. Забезпечує оперативність і організованість в роботі Служби та належну трудову дисципліну.
5.2.14. В межах своїх повноважень представляє Службу у відносинах з державними і громадськими організаціями, іншими органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і громадянами.
5.2.15. Здійснює інші дії відповідно до повноважень та в межах своєї компетенції.
5.2.16. Працівники Служби у своїй діяльності керуються посадовими інструкціями, які затверджує начальник Служби.
5.2.17. На час відсутності начальника Служби його обов’язки виконує один з працівників Служби, визначений розпорядженням міського голови.
5.3. Для погодження вирішення питань, що належать до компетенції Служби, в ній може утворюватися колегія у складі начальника служби (голова колегії), керівників інших структурних підрозділів виконавчого комітету Ізюмської міської ради, органів Національної поліції, представників підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян та благодійних  організацій. Склад колегії затверджується міським головою за поданням начальника Служби. Рішення колегії  проводяться в життя  наказами начальника Служби. 
5.4. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення діяльності та вирішення інших питань у Службі можуть утворюватися координаційні ради та комісії.. Склад цих рад і комісій та положення про них затверджуються виконавчим комітетом Ізюмської міської ради.
6. ФІНАНСУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СЛУЖБИ
6.1. Служба є бюджетною установою і фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету.
6.2. Забороняється здійснювати розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів, працівників Служби (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
7. ПОРЯДОК ЛІКВІДАЦІЇ СЛУЖБИ
7.1. Ліквідація і реорганізація Служби проводиться за рішенням засновника – Ізюмської міської ради, відповідно до вимог чинного законодавства України.
7.2. Призначається комісія з припинення, яка проводить процедуру ліквідації відповідно до вимог чинного законодавства України.
7.3. У разі припинення діяльності Служби як юридичної особи (ліквідація, злиття, поділ, приєднання, перетворення) майно, яке залишилось після уплати всіх обов’язкових платежів та розрахунків з кредиторами, передається територіальній громаді в особі Ізюмської міської ради.
8. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО ПОЛОЖЕННЯ
8.1. Зміни та доповнення до цього Положення можуть бути внесені за ініціативи Ізюмського міського голови, начальника Служби, інших суб’єктів, яким надано таке право згідно з чинним законодавством України.
8.2. У разі внесення змін та доповнень до цього Положення, нова редакція Положення про Службу або зміни до Положення затверджуються Ізюмською міською радою та підлягають державній реєстрації.

Секретар Ізюмської міської ради                                     А.Г. Єрдаларян