ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 20

ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
СЕСІЯ 7 СКЛИКАННЯ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
 
від  ___   __________ 2016 року
 
Про затвердження Комплексної програми
іміджевих проектів та розвитку
туристичного потенціалу міста Ізюм
на 2017-2020 роки
 
Заслухавши доповідь начальника Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради Вишнякова Я.Є. про необхідність затвердження Комплексної програми іміджевих проектів та розвитку туристичного потенціалу міста Ізюм на 2017-2020 роки , керуючись ст.26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”,
 
Ізюмська міська рада вирішила:
1. Затвердити Комплексну програму іміджевих проектів та розвитку туристичного потенціалу міста Ізюм на 2017-2020 роки (додається).
2. Фінансовому управлінню Ізюмської міської ради під час формування міського бюджету передбачати кошти на реалізацію заходів Комплексної програми іміджевих проектів та розвитку туристичного потенціалу міста Ізюм на 2017-2020 роки, виходячи з можливостей бюджету на відповідний рік.
3. Відповідальним за виконання даного рішення призначити заступника Ізюмського міського голови з гуманітарних питань.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров’я та гуманітарної політики.
 
 
Ізюмський міський голова                                                            В.В.Марченко
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО:
рішенням __ сесії Ізюмської
міської ради 7 скликання
від __________р. №______
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Комплексна програма іміджевих проектів та розвитку туристичного потенціалу міста Ізюм
на 2017-2020 роки
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
м. Ізюм
 
 
 
2016 рік

 
ПАСПОРТ
 
Комплексної програми іміджевих проектів та розвитку туристичного потенціалу міста Ізюм на 2017-2020 роки
 
1.Ініціатор розроблення Програми:  Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради;
 
2.Керівник розробки проекту Програми: начальник Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради;
 
3.Розробник Програми: Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради;
 
4.Співрозробники Програми:
- Заступник Ізюмського міського голови з гуманітарних питань;
 
5.Відповідальні виконавці Програми:
-  Управління  молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради;
 
6.Термін реалізації  Програми: 2017 – 2020 роки;
 
7.Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми:
міський бюджет та інші джерела фінансування, не заборонені чинним законодавством;
 
8.Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми: всього –1 408 000 грн. (додаток 3)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Комплексна програма іміджевих проектів та розвитку туристичного потенціалу міста Ізюм на 2017-2020 роки (далі - Програма ) розроблена керуючись  Законом України «Про туризм», та п.22 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
В сучасних реаліях все більш важливого значення набуває розвиток міжнародних відносин міста Ізюм, формування позитивного іміджу нашого міста, інтенсифікації надходжень іноземних інвестицій та інноваційних процесів, які спрямовані на дотримання стратегічного курсу держави на європейську інтеграцію. Обидві складові даної Програми – формування позитивного іміджу міста та його туристична галузь є невід’ємними частинами зазначеного процесу.
Іміджеві проекти міста – комплекс заходів, спрямованих на формування інвестиційної, культурної та туристичної привабливості, аутентичних рис міста Ізюм як в середині та країни, так і за її межами.
Туристичний потенціал міста - багатоаспектне поняття, що охоплює сукупність природних, етнокультурних та соціально-історичних ресурсів, а також наявної господарської і комунікаційної інфраструктури міста, що служать чи можуть служити передумовами розвитку певних видів туризму.
Даною програмою передбачається комплексне вирішення питання розвитку туристичної галузі міста Ізюм та формування його позитивного іміджу.
2.SWOT-АНАЛІЗ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ МІСТА
 SWOT-аналіз презентує сильні і слабкі сторони міста, а також можливості й загрози щодо розвитку туристичної галузі міста. SWOT-аналіз є одним з якісних методів соціології та маркетингових досліджень і використовується в якості чинника, який застосовується у процесі стратегічного планування. В даній програмі аналіз допоможе сформувати мету та основні завдання.
Сильні сторони:
  - Потужна транспортна розв’язка. Через м.Ізюм проходить автотраса міжнародного значення Київ-Харків-Довжанський, яка забезпечує інтенсивний трафік руху потенційних туристів через місто;
 - Вдале географічне розташування міста. Частина м.Ізюм територіально розміщена на найвищій точці Харківської області – горі Крем’янець. Місто знаходиться на березі річки Сіверський Дінець та оточене густими лісами, які чергуються з численними височинами та степовими ділянками. Даний фактор позитивно впливає на розвиток екотуризму;
- Сформована база туристичних об’єктів. Архітектурно-скульптурні композиції та будівлі, які мають історичну цінність являються підґрунтям для проведення історичних екскурсій;
- Розвинений паломницький туризм. Наявність в місті чотирьох культових споруд – храмів, кафедрального собору, монастиря та святині – Піщанської чудотворної ікони Божої Матері вже сформувало певну інтенсивність руху туристів через місто; 
 - Багатогранна історія міста. Висока культурна та історична цінність м.Ізюм сформована багатьма історичними подіями та фактами  за часи свого 335-річного розвитку накопичило потужний етнографічний, історико-літературний та архітектурний потенціали;
- Сформовані традиції екологічного гастробізнесу. Велика кількість населення міста задіяна у вирощувані полуниці та збиранні грибів, що сформувало стійке сприйняття м.Ізюм, як регіонального центру з розповсюдження зазначених видів харчової продукції;
- Нестандартний підхід, який було використано під час виконання Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» в рамках якого в місті з’явилися вулиці на честь видатних діячів мистецтва – Джона Леннона, Пабло Пікассо, Віктора Цоя та інших. Зазначені об’єкти топоніміки можна опрацювати в якості потенційних об’єктів туристичної привабливості.
Слабкі сторони:
- Недостатній рівень розвитку туристичної інфраструктури, зокрема  транспортної (місць паркування, стоянок, зупинок туристичного транспорту) та рекреаційної (об'єктів та місць відпочинку, розваг, ресторанів, санітарно-гігієнічних вузлів);
- Малоефективне методичне, інформаційне та технічне забезпечення    екскурсійної діяльності (недостатня кількість розроблених туристичних маршрутів);
- Недостатня промоційна кампанія щодо популяризації міста Ізюм;
- Відсутність туристично-інформаційного центру, збірка інформації існує лише на кількох офіційних сайтах міста виключно в україномовній версії;
- Недостатній рівень забезпеченості номерного фонду готелів з наявністю конференц-залів, ресторанів.
- Близькість проведення військових дій на території Донецької та Луганської областей, офіційне знаходження міста в зоні АТО.
Можливості:
- Розвиток велосипедного туризму, популярного виду активного відпочинку, що має безліч різновидів: від невеликих прогулянок і екскурсій до складних велосипедних подорожей;
- Розвиток військового та історичного туризму: вивчення історико-культурного пласту, ознайомлення з особливостями військових атрибутів певної епохи;
- Розвиток прилеглих берегів річки Сіверський Дінець як об’єкту, якому належить особлива роль в організації відпочинку (купання, рибальство, відпочинок на веслових суднах та ін.)
- Організація гастрономічних турів, яка сприятиме відродженню національних кулінарних традицій нашої місцевості;
- Розвиток грибного туризму, що має на меті відвідування місць зростання їстівних грибів, пошук, споживання та купівлю грибів безпосередньо в грибному регіоні;
- Розвиток кінного туризму, чудовий вид активного відпочинку, який володіє здатністю впливати на оздоровлення всього організму;
- Розвиток івент-туризму через залучення широкого кола туристів на масштабні культурні, спортивні, соціальні та молодіжні заходи.
Загрози:
-  Небезпека руйнації та зникнення чималої кількості будівель архітектурного надбання м.Ізюм; 
- Зниження туристичних потоків через нестабільний стан якості доріг, які ведуть до міста;
- Загроза поновлення масштабних військових дій біля м.Ізюм.
- Відсутність інформаційних конструкцій, вказівників на основні туристичні об’єкти, туристичною картою міста, певних зручностей для задоволення фізіологічних потреб.
3.МЕТА ПРОГРАМИ
Створення привабливих умов для відвідування міста, зріст його туристичного потоку. Підвищення впізнаваності бренду м. Ізюм, як місця де можна активно та якісно проводити різноманітні дозвіллєві практики – як одному відвідувачу, так і у форматі сімейного відпочинку.
Якісний зріст характеру висвітлення подій з життя міста в інформаційному медіа просторі. Формування позитивного сприйняття міста як всередині країни, так і за кордоном. Створення інформаційної платформи, спрямованої на поліпшення інвестиційної привабливості в усі галузі життєдіяльності міста. Розширення палітри культурного життя міста шляхом проведення інноваційних для регіону типів масових заходів.
4.ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ.
  • Створити в місті Ізюм всі умови для розвитку туристичної галузі;
  • Сформувати концепцію бренду міста, як сучасного та цікавого місця для проведення всіх видів культурного і спортивного дозвілля;
  • Запровадити нові типи культурних та молодіжних заходів, спрямованих на розширення світогляду жителів міста, залучення їх до загальносвітових дозвіллєвих практик.
  • Підвищити інвестиційну привабливість міста через формування чіткого іміджу Ізюм як успішної громади, відкритої для співпраці, в тому числі міжнародної.
  • Сприяти формуванню матеріально-технічної бази та об’єктів інфраструктури туристичної і дозвіллєвої галузі.
Інструментом виконання  всіх вищеперерахованих завдань є заходи щодо реалізації Програми (додаток 1).
5. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Реалізація програми дасть змогу:
  • Сформувати стійкий позитивний бренд міста Ізюм;
  • Залучати більшу кількість інвестиційних коштів, в тому числі від грантових, благодійних фондів та венчурних капіталів;
  • Збільшити туристичний потік на території міста Ізюм;
  • Створити якісну матеріальну базу в туристичній інфраструктурі міста;
  • Розробити та виготовити ряд медіа,- та друкованих засобів, які використовуватимуться містом для презентації на виставках, грантових конкурсах та інших видах промоційних заходів.
6. ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ
Головним розпорядником коштів Програми є Управління  молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради.
         Фінансування заходів Програми здійснюється за рахунок коштів, передбачених в місцевому бюджеті.
         Фінансова складова Програми може бути скоригована шляхом внесення змін до Програми або перерозподілу коштів у межах Програми головним розпорядником коштів.
Обсяги фінансування заходів Програми прописані у додатку 2.
7. КООРДИНАЦІЯ ДІЙ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
            Координатором виконання заходів Програми є Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради та заступник Ізюмського міського голови з гуманітарних питань.
Контроль за виконанням Програми здійснює постійна комісія Ізюмської міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров’я та гуманітарної політики.
 
Секретар Ізюмської міської ради                                                А.Г.Єрдаларян

Додаток 1
до Комплексної програми іміджевих
проектів та розвитку туристичного потенціалу міста Ізюм  на 2017-2020 роки
 
ЗАХОДИ
щодо  реалізації Комплексної програми іміджевих проектів та розвитку туристичного потенціалу міста Ізюм на 2017-2020 роки.
 
1. Формування бренд-стратегії міста, визначення основних напрямків маркетингових підходів в презентації галузей життєдіяльності міста. Розробка логотипу міста.                                                       
Управління молоді, спорту та іміджевих
проектів Ізюмської міської ради
2017 рік
 
2. Розробка рекламної кампанії щодо можливостей міста, відстеження та розміщення реклами про місто на найбільш вигідних рекламних майданчиках.
                                                     Управління молоді, спорту та іміджевих
проектів Ізюмської міської ради
2017-2020 роки
 
3. Виготовлення, розробка, придбання туристичної продукції  міста Ізюм, створення широкого спектру сувенірної брендованої продукції.                                                     
Управління молоді, спорту та іміджевих
проектів Ізюмської міської ради
2017-2020 роки
 
4. Розроблення та виготовлення рекламних, презентаційних відео та аудіо роликів, друкованих матеріалів (в тому числі видавництво книжок та проспектів, плакатів тощо).
                                                     Управління молоді, спорту та іміджевих
проектів Ізюмської міської ради
2017-2020 роки
 5. Участь у грантових проектах та конкурсах всіх рівнів, пошук та участь у інвестиційних, туристичних виставках та інших промоційних заходах.
                                                Управління молоді, спорту та іміджевих
проектів Ізюмської міської ради
2017-2020 роки
 
6. Виготовлення та встановлення вказівників до основних туристично-екскурсійних об’єктів, санітарних місць, закладів розміщення і харчування, транспортних вузлів.
                                                Управління молоді, спорту та іміджевих
проектів Ізюмської міської ради
2017-2018 роки
7. Розробка, виготовлення та встановлення інформаційних стендів міста з актуальною інформацією про життя міста та можливості дозвілля в ньому.
 Управління молоді, спорту та іміджевих
проектів Ізюмської міської ради
2017-2018 роки
 
8. Розробка нових та оновлення існуючих туристичних і екскурсійних маршрутів. Популяризація їх через ЗМІ та інтернет-ресурси, залучення до опрацювання і втілення інвесторів та громадських організацій.
Управління молоді, спорту та іміджевих
проектів Ізюмської міської ради
2017-2020 роки
 
9. Організація та проведення масових культурних, спортивних, молодіжних та іміджевих заходів, фестивалів, концертів тощо спрямованих на всі категорії туристичного споживача.
Управління молоді, спорту та іміджевих
проектів Ізюмської міської ради
2017-2020 роки
10. Створення нових туристичних об’єктів – муралів (художніх композицій у графіті-виконанні) на фасадах та інших частинах будівель міста.
Управління молоді, спорту та іміджевих
проектів Ізюмської міської ради
2017-2020 роки
 
 
Секретар Ізюмської міської ради                                                А.Г.Єрдаларян
 
 
 

Додаток 2
до Комплексної програми іміджевих
проектів та розвитку туристичного потенціалу міста Ізюм  на 2017-2020 роки
Заходи
по фінансовому забезпеченню Комплексної програми іміджевих проектів та розвитку туристичного потенціалу міста Ізюм на 2017-2020 роки.

п/п
Захід Прогнозований обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, тис. грн.
2017 2018 2019 2020
1 Проведення масових культурних, спортивних, молодіжних та іміджевих заходів, фестивалів, виставок концертів тощо (в тому числі оплата на транспортні видатки та оренду концертного та виставкового обладання) 45,0 47,0 50,0 52,0
2 Оплата розміщення аудіо, відео та друкованих матеріалів на рекламних носіях, в ЗМІ та інтернет-ресурсах 40,0 45,0 50,0 55,0
3  Розробка макетів печатної продукції, оплата дизайнерських послуг 8,0 9,0 10,0 11,0
4 Розробка та виготовлення рекламних аудіо, відео роликів 28,0 30,0 32,0 34,0
5 Виготовлення сувенірної продукції міста 10,0 12,0 14,0 16,0
6 Виготовлення туристичних друкованих матеріалів: листівок, буклетів, проспектів, книжок, афіш, плакатів тощо. 30,0 32,0 34,0 36,0
7 Виготовлення інформаційних конструкцій, табличок, інформаційних стендів міста 28,0 30,0 - -
8 Фінансові видатки на забезпечення участі у грантових проектах та конкурсах (в тому числі забезпечення софінансування), промоційних виставках. 92,0 94,0 96,0 98,0
9 Придбання матеріалів та оплата послуг художників, оренди будівельного обладнання для створення муралів та інших художніх і мистецьких об’єктів 60,0 60,0 60,0 60,0
  Всього 341,0 359,0 346,0 362,0
 
Загальний обсяг фінансування Програми на 2017-2020 роки складає 1408,0 тис. грн.
 
Секретар Ізюмської міської ради                                                                                               А.Г.Єрдаларян
 
Додаток 3
до Комплексної програми іміджевих
проектів та розвитку туристичного потенціалу міста Ізюм  на 2017-2020 роки
 
ПРОГНОЗОВАНІ РОЗРАХУНКИ ВИТРАТ
на реалізацію Комплексної програми іміджевих проектів та розвитку туристичного потенціалу міста Ізюм на 2017-2020 роки
 
   
Термін виконання (роки) Обсяги фінансування з міського бюджету, грн.
2017 341 000
2018 359 000
2019 346 000
2020 362 000
Всього: 1 408 000
 
 
Секретар Ізюмської міської ради                                                                                        А.Г.Єрдаларян