ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЕКТ РІШЕННЯ: № 13
ІЗЮМСЬКА МІСЬКА РАДА
_СЕСІЯ 7 СКЛИКАННЯ
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
від _____________ 2020 року №
Про затвердження нової редакції
Положення Комунальної організації
«Ізюмський інклюзивно-ресурсний центр»
Ізюмської міської ради
Заслухавши доповідь начальника УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Безкоровайного О.В. про необхідність затвердження Положення Комунальної організації «Ізюмський інклюзивно-ресурсний центр» Ізюмської міської ради в новій редакції, керуючись ст.167-168 ЦК України ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ,
Ізюмська міська рада вирішила:
1. Затвердити Положення Комунальної організації «Ізюмський інклюзивно-ресурсний центр» Ізюмської міської ради в новій редакції (додається).
2. Доручити директору Комунальної організації «Ізюмський інклюзивно-ресурсний центр» Ізюмської міської ради (код ЄДРПОУ 42276966) Тертишній Ганні Сергіївні здійснити державну реєстрацію Положення Комунальної організації «Ізюмський інклюзивно-ресурсний центр» Ізюмської міської ради в новій редакції.
3. Рішення 93 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 19.08.2019 року № 2369 «Про затвердження нової редакції Положення Комунальної організації «Ізюмський інклюзивно-ресурсний центр» Ізюмської міської ради», вважати таким, що втратило чинність.
4. Відповідальним за виконання даного рішення призначити заступника Ізюмського міського голови з гуманітарних питань.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань законності, правопорядку та депутатської діяльності та на постійну комісію Ізюмської міської ради з питань соціального захисту, охорони здоров’я та гуманітарної політики.
Ізюмський міський голова В.В. Марченко
ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення ___ сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від ________2020 року № ____ Ізюмський міський голова ________ В.В. Марченко |
ПОЛОЖЕННЯ
КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ
«ІЗЮМСЬКИЙ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»
ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
(нова редакція)
м. Ізюм
2020 рік
РОЗДІЛ І. Загальні положення
1.1. Комунальна організація «Ізюмський інклюзивно-ресурсний центр» Ізюмської міської ради (далі – центр) створена рішенням 63 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 25.04.2018 року № 1574 є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, може мати самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, код ЄДРПОУ.
Повне найменування комунальної організації українською мовою: Комунальна організація «Ізюмський інклюзивно-ресурсний центр» Ізюмської міської ради.
Скорочене найменування комунальної організації українською мовою: КО «ІІРЦ»
1.2. Засновником Комунальної організації «Ізюмський інклюзивно-ресурсний центр» Ізюмської міської ради (надалі по тексту КО «ІІРЦ») є Ізюмська міська рада (далі - Засновник), (64300 Харківська область, місто Ізюм, площа Центральна, буд. 1, код ЄДРПОУ 26201641), а уповноваженим ним органом – УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ІЗЮМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Уповноважений орган), (64300, Харківська область, місто Ізюм, вулиця Васильківського, буд. 4, код ЄДРПОУ 02146245).
1.3. Засновник або Уповноважений орган здійснює фінансування комунальної організації, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і капітальний та поточний ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.
1.4. Організаційно - правова форма КО «ІІРЦ»: комунальна організація (установа, заклад).
1.5. КО «ІІРЦ» у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, актами уповноваженого органу управління, іншими нормативно-правовими актами та документами, а також Положенням про Комунальну організацію «Ізюмський інклюзивно-ресурсний центр» Ізюмської міської ради.
1.6. Юридична адреса КО «ІІРЦ»: 64300, Харківська область, місто Ізюм, провулок Середній, будинок 10.
1.7. КО «ІІРЦ» утворений та зареєстрований у порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.
1.8. Основний вид діяльності за КВЕД – 85.60 Допоміжна діяльність у сфері освіти.
1.9. Центр є неприбутковою організацією та не має на меті отримання доходів.
Розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини Засновнику, серед працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів КО «ІІРЦ» та інших пов’язаних з ними осіб забороняється. Доходи (прибутки), КО «ІІРЦ», як неприбуткової організації, використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
РОЗДІЛ ІІ. Мета та предмет діяльності
2.1. КО «ІІРЦ» створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження.
2.2. КО «ІІРЦ» провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
2.3. КО «ІІРЦ» надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) на території міста Ізюм Харківської області та приєднаних об’єднаних територіальних громад.
У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або об’єднаних територіальних громад центр не пізніше 15 числа наступного місяця з дня звернення за допомогою чи супроводженням інформує про них засновника (уповноважений ним орган).
2.4. Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:
- проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичними психологами інклюзивно-ресурсного центру), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно - розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини;
- надання психолого-педагогічних та корекційно - розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги;
- участь педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік;
- ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсному центрі, за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
- ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою ;
- надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання;
- надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям;
- консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів;
- надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
- моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються;
- організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
- взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів;
- підготовка звітної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою, а також аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти.
У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції.
Вносити пропозиції Засновнику, відповідному структурному підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсного центру, Уповноваженому органу та центру підтримки інклюзивної освіти пропозиції щодо удосконалення діяльності інклюзивно-ресурсного центру, розвитку послуг для дітей з особливими освітніми потребами.
Залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших центрів, працівників закладів дошкільної освіти, закладів загальної середньої освіти, для проведення комплексної оцінки.
РОЗДІЛ ІІІ. Організація проведення комплексної оцінки
3.1. Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор або практичний психолог КО «ІІРЦ», які визначають час та дату проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки та встановлюють наявність таких документів:
документи, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
свідоцтво про народження дитини;
індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
форма первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби — довідки від психіатра.
3.2. У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
документи щодо додаткових обстежень дитини.
3.3. У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до центру подаються:
попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
3.4. КО «ІІРЦ» проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі — заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.
3.5. КО «ІІРЦ» може проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.
3.6. Під час проведення комплексної оцінки фахівці центру повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
3.7. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
3.8. Комплексна оцінка проводиться фахівцями центру індивідуально за такими напрямами:
оцінка фізичного розвитку дитини;
оцінка мовленнєвого розвитку дитини;
оцінка когнітивної сфери дитини;
оцінка емоційно-вольової сфери дитини;
оцінка освітньої діяльності дитини.
3.9. Метою проведення оцінки фізичного розвитку дитини є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження дитини.
3.10. Оцінка мовленнєвого розвитку дитини проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.
3.11. Оцінка когнітивної сфери дитини проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
3.12. Оцінка емоційно-вольової сфери дитини проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
3.13. Метою проведення оцінки освітньої діяльності дитини є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
3.14. У разі потреби фахівці центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
3.15. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.
Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
3.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.
3.17. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, в якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім’ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім’ї, стан здоров’я дитини, заклад освіти, де навчається дитина, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвище, ім’я, по батькові фахівців центру, які проводили оцінку.
3.18. Фахівці центру зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічної допомоги у закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
3.19. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
3.20. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) дитини до закладу освіти.
3.21. Висновок про комплексну оцінку реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному вигляді в інклюзивно-ресурсному центрі (сканована копія такого висновку).
3.22. У разі встановлення фахівцями центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічної допомоги.
3.23. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти.
З метою створення у такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до центру за шість місяців до початку навчального року.
Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники дитини можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.
3.24. Повторна комплексна оцінка фахівцями центру проводиться у разі:
переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти у заклад загальної середньої освіти; переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічної комісії спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.
3.25. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до департаменту освіти і науки Харківської облдержадміністрації для проведення повторної комплексної оцінки обласним психолого-педагогічним консиліумом (далі – консиліум).
Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників відповідний структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
3.26. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
3.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну комплексну оцінку, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами та надання їй психолого-педагогічних та корекційно - розвиткових послуг.
РОЗДІЛ ІV. Організація психолого-педагогічного супроводу та надання психолого-педагогічних та корекційно - розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами
4.1. Психолого-педагогічний супровід - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
Психолого-педагогічні послуги - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями КО «ІІРЦ».
Корекційно-розвиткові послуги - це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
4.2. Психолого-педагогічний супровід, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:
соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;
розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
За результатами комплексної оцінки фахівці КО «ІІРЦ»:
визначають напрями та обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації), та забезпечують їх надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять;
надають рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, і не отримують відповідної допомоги.
4.3. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників КО «ІІРЦ» становить 40 годин, що становить тарифну ставку, з яких педагогічне навантаження фахівців інклюзивно-ресурсного центру, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми. Крім того, фахівці інклюзивно-ресурсного центру провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (законним представникам) дітей, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні, тощо.
РОЗДІЛ V. Управління діяльністю КО «ІІРЦ»
5.1. Управління КО «ІІРЦ» за всіма напрямками його діяльності здійснюється Уповноваженим органом відповідно до цього Положення та діючого законодавства.
5.2. Засновник:
1) приймає рішення про утворення, реорганізацію та ліквідацію КО «ІІРЦ»;
2) призначає на посаду, шляхом укладання контракту, та звільняє з посади директора КО «ІІРЦ»;
3) заслуховує звіт про діяльність інклюзивно-ресурсного центру;
5.3. Уповноважений орган:
- затверджує та вносить зміни в штатний розпис КО «ІІРЦ» та режим роботи;
- організовує та проводить конкурси на зайняттяпосади директора та педагогічних працівників КО «ІІРЦ»;
- залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг шляхом укладання цивільно-правових угод відповідно до запитів КО «ІІРЦ»;
- забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування КО «ІІРЦ» та організацію інклюзивного навчання;
- забезпечує проведення повторної комплексної оцінки, зокрема консиліумом із залученням фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, в тому числі методистів центрів підтримки інклюзивної освіти, фахівців інклюзивно-ресурсних центрів, педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів;
- забезпечує організацію проведення засідань консиліуму для розгляду заяв батьків (одного з батьків) або законних представників дитини щодо оскарження висновку про комплексну оцінку КО «ІІРЦ» та поглиблене психолого-педагогічне обстеження дитини з метою уточнення особливостей її освітньої діяльності, підтвердження або зміни висновку про комплексну оцінку;
- забезпечує адміністрування реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в КО «ІІРЦ», забезпечуючи захист даних від випадкової втрати або знищення, незаконної обробки, у тому числі незаконного знищення чи доступу до персональних даних;
- адміністрування реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами;
- розгляд звернень стосовно діяльності КО «ІІРЦ» в установленому законодавством порядку;
- забезпечує здійснення координації роботи КО «ІІРЦ» та забезпечення контролю за їх діяльністю, дотриманням вимог законодавства та цього Положення;
- забезпечує здійснення контролю за дотриманням права дітей, у тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, на інклюзивне навчання;
- забезпечує погодження Положень, кандидатур на посади директорів КО «ІІРЦ»;
- забезпечує надання рекомендацій органам місцевого самоврядування щодо утворення КО «ІІРЦ»;
- забезпечує визначення потреби регіонів у фахівцях різних спеціальностей для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, формування регіонального замовлення на їх підготовку;
- роводить моніторинг виконання рекомендацій КО «ІІРЦ» підпорядкованими йому закладів освіти, щодо організації інклюзивного навчання та виховання.
РОЗДІЛ VІ. Кадрове забезпечення КО «ІІРЦ»
6.1. Керівництво діяльністю КО «ІІРЦ» здійснює директор, який призначається на посаду, шляхом укладання контракту, строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади Ізюмським міським головою за погодженням з Уповноваженим органом. На посаду директора КО «ІІРЦ» призначається особа, яка має вищу педагогічну освіту не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста за спеціальністю “Спеціальна освіта”, “Корекційна освіта”, “Дефектологія”, “Психологія”, “Практична психологія” та/або «Дошкільне виховання» та стаж роботи не менше п’яти років за фахом.
6.2. Директор КО «ІІРЦ»:
1) планує та організовує роботу КО «ІІРЦ», видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців КО «ІІРЦ»;
2) подає на затвердження Засновнику проєкти змін до Положення;
3) призначає на посади фахівців КО «ІІРЦ» на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства;
4) створює належні умови для продуктивної праці фахівців КО «ІІРЦ», підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
5) розпоряджається за погодженням із Засновником та Уповноваженим органом в установленому порядку майном КО «ІІРЦ» та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів;
6) Встановлює працівникам розміри премій , винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором та законодавством умовах;
7) укладає колективний договір з трудовим колективом;
8) забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності КО «ІІРЦ»;
9) представляє КО «ІІРЦ» у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
10) подає Уповноваженому органу річний звіт про діяльність КО «ІІРЦ»;
11) вирішує інші питання діяльності КО «ІІРЦ» у відповідності із законодавством.
6.3. Діяльність КО «ІІРЦ» забезпечують педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, вчитель-реабілітолог, а також медична сестра та господарсько-обслуговувальний персонал.
6.4. На посади педагогічних працівників КО «ІІРЦ» призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст. Стаж роботи за фахом не менше 60 відсотків педагогічних працівників КО «ІІРЦ» повинен становити три або більше років.
6.5. Призначення на посади педагогічних працівників КО «ІІРЦ» здійснюється директором на конкурсній основі. Положення про конкурс на посаду директора та педагогічних працівників КО «ІІРЦ» затверджує Засновник на підставі примірних положень, затверджених МОН.
6.6. Обов’язки фахівців КО «ІІРЦ» визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.
6.7. На посади директора та педагогічних працівників КО «ІІРЦ» поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
6.8. Гранична чисельність фахівців КО «ІІРЦ», становить 12 осіб. У разі потреби КО «ІІРЦ» може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод відповідно до запитів з оплатою праці за фактично відпрацьований час.
6.9. Для надання психолого-педагогічних та корекційно - розвиткових послуг в КО «ІІРЦ» вводяться такі посади:
вчителя-логопеда з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення, або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення;
вчителя-дефектолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей з порушеннями слуху/зору/інтелектуального розвитку;
практичного психолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів;
вчителя - реабілітолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.
6.10. Посада прибиральника службових приміщень КО «ІІРЦ» вводиться з розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 200 кв. метрів площі, що прибирається.
6.11. Кількісний склад фахівців КО «ІІРЦ» визначається з урахуванням потреб адміністративно-територіальної одиниці, територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами. У разі потреби можуть бути введені додаткові штатні одиниці, у тому числі у разі, коли кількість дітей, які проживають на території міста Ізюм Харківської області та приєднаної об’єднаної територіальної громади, перевищує відповідно 7 тис. та 12 тис., КО «ІІРЦ» додатково залучає необхідних фахівців залежно від кількості виявлених дітей відповідної нозології, які потребують надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг. При цьому розрахунок чисельності фахівців КО «ІІРЦ» здійснюється за такою формулою:
де Х - кількість додаткових фахівців;
Ч - чисельність дітей інклюзивно-ресурсного центру;
Н - максимальний норматив чисельності дітей на одного фахівця.
6.12. Штатний розпис КО «ІІРЦ» затверджуються Уповноваженим органом.
6.13. Бухгалтерський облік та фінансова звітність КО «ІІРЦ» здійснюється централізованою бухгалтерією Уповноваженого органу.
РОЗДІЛ VІІ. Повноваження трудового колективу
- Трудовий колектив КО «ІІРЦ» складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору.
- Трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією КО «ІІРЦ» регулюються колективним договором.
- Право укладання колективного договору від імені Засновника надається директору КО «ІІРЦ», а від імені трудового колективу – уповноваженій особі. Сторони колективного договору звітують на загальних зборах трудового колективу не менше ніж один раз на рік.
- Питання щодо поліпшення умов праці , життя і здоров’я, гарантії обов’язкового соціального страхування працівників КО «ІІРЦ» та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Положення та колективного договору.
- Джерелом коштів на оплату праці працівників КО «ІІРЦ» є кошти міського бюджету та інші надходження не заборонені законодавством.
Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.
- Оплата праці працівників КО «ІІРЦ» здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються після виконання зобов’язань щодо оплати праці.
- Працівники КО «ІІРЦ» провадять свою діяльність відповідно до Положення, колективного договору та посадових інструкцій згідно з чинним законодавством.
РОЗДІЛ VІІІ. Ведення ділової документації КО «ІІРЦ»
8.1. Для організації та обліку роботи фахівці КО «ІІРЦ» ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:
річний план роботи КО «ІІРЦ»;
річний план роботи фахівців КО «ІІРЦ» (в кожного фахівця індивідуальний план);
щотижневі графіки роботи КО «ІІРЦ» та фахівців КО «ІІРЦ»;
звіти фахівців КО «ІІРЦ» про результати надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
журнал обліку заяв;
журнал обліку висновків про комплексну оцінку;
журнал обліку консультацій (в кожного фахівця індивідуальний журнал);
особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку.
РОЗДІЛ ІX. Режим роботи КО «ІІРЦ»
9.1.КО «ІІРЦ» працює в режимі з 07.00 до 20.00, п’яти денного робочого тижня і з двома вихідними днями у суботу та неділю. Обідня перерва з 12.00 до 13.00.
РОЗДІЛ X. Внесення змін та доповнень до Положення про КО «ІІРЦ»
10.1.Зміни та доповнення до цього Положення у разі потреби вносяться Засновником, за поданням директора КО «ІІРЦ», шляхом викладення його у новій редакції та реєструється в установленому законом порядку.
РОЗДІЛ XІ. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність КО «ІІРЦ»
11.1. Матеріально-технічна база КО «ІІРЦ» включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
11.2. Майно КО «ІІРЦ» належить на праві власності територіальній громаді міста Ізюм, закріплене за КО «ІІРЦ» на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
11.3. Фінансування КО «ІІРЦ» здійснюється Засновником відповідно до законодавства.
11.4. Фінансово-господарська діяльність КО «ІІРЦ» провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
11.5. Джерелами фінансування КО «ІІРЦ» є кошти Засновника, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
11.6. КО «ІІРЦ» веде статистичну, та іншу звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності у визначеному законодавством порядку.
11.7. Директор КО «ІІРЦ» несе відповідальність перед Засновником, Уповноваженим органом та перед іншими органами за достовірність та своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
РОЗДІЛ XІІ. Припинення діяльності КО «ІІРЦ»
12.1. Діяльність КО «ІІРЦ» припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію КО «ІІРЦ» приймається Засновником. Припинення діяльності КО «ІІРЦ» здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
12.2. Під час реорганізації КО «ІІРЦ» його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.
12.3. КО «ІІРЦ», що є юридичною особою, вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
Секретар Ізюмської міської ради А.Г.Єрдаларян